miksi 2,5kk poika puhuu korkealla äänellä?
tai oikeasti narisevalla ja korkealla, lähes huutamalla. muutenkin vasta oppinut puhumaan. kuinka yleistä? en ole ennen kuullut noin kamalaa ääntä.
Kommentit (12)
Onko muita aspergerin merkkejä vielä näkyvillä
olen vähän epäillyt että ei ole ihan kunnossa, mutta lapset on erilaisia. no yksi olisi että lapseen ei saa helposti kontaktia, vaikka ei nyt vaikeimmasta päästä ole. arka kuin mikä. ?
vaan asettelee ne vaikkapa riviin.
Onko muita aspergerin merkkejä vielä näkyvillä
olen vähän epäillyt että ei ole ihan kunnossa, mutta lapset on erilaisia. no yksi olisi että lapseen ei saa helposti kontaktia, vaikka ei nyt vaikeimmasta päästä ole. arka kuin mikä. ?
"soinnuton" puheääni on kyllä hyvin tyypillinen piirre.
onko toi as ainut vaihtoehto?
Kantsis ehkä tarkastuttaa korvalääkärillä tai foniatrilla. Jos nimittäin ääni ja puhe on SELVÄSTI poikkeavaa, eli siihen kiinnittää muutkin huomiota.
Autojen järjestely riveihin ei ole mikään autistinen diagnoositesti vaan ihan tyypillinen piirre kaikilla (poika)lapsilla jossain vaiheessa, samoin kuin pyörivien renkaiden intensiivinen tuijotus autolla leikkiessä. Se on tietysti eri asia, jos lapsi ei leiki MITÄÄN muuta, kuin asioiden järjestämistä riveihin tai pyörivien pyörien tuijottamista ja esim. hänen huomiotaan ei saa siirrettyä muuhun vaan jumittuu täysin tähän yhteen toimintoon. Sitten kantsii selvittää tarkemmin. Hienot autojonot ja -rivit on ihan normaali juttu.
pikkuautoja mielettöiin tarkkoihin jonoihin. Nyt ovat normaaleja koululaisia eikä ole mieleenikään tullut, että olisi jotenkin epänormaaleja nuo autojonot. Ihastellut olen vain :)
huomaamme, miksi oikeinkirjoitustaito on tärkeä.
miksi 2,5kk poika puhuu korkealla äänellä?tai oikeasti narisevalla ja korkealla, lähes huutamalla. muutenkin vasta oppinut puhumaan. kuinka yleistä? en ole ennen kuullut noin kamalaa ääntä.
pikkuautoja mielettöiin tarkkoihin jonoihin. Nyt ovat normaaleja koululaisia eikä ole mieleenikään tullut, että olisi jotenkin epänormaaleja nuo autojonot. Ihastellut olen vain :)
Ei hän leikkinyt autoilla muuten kuin asetteli niitä värin ja koon mukaan hienoihin riveihin ja jonoihin. Eikä hänelle koskaan ole mitään as-diagnoosia tehty. Nyt hän on jo aikuinen insinööriopiskelija.
Joo ja jalkapallossa näkyy keskittymisvaikeudet, kotona ei.
Nyt poika 6v. ja asperger oli epäilyssä, mutta dg on dysfasia.
Itse olen kuitenkin varma, että tarkkaavaisuushäiriö on taustalla.
Poika ei kuuntele, eikä katso mallia jalkiksessa. Ryhmä tuo sen keskittymis paineen. Nyt pojalla ihan normaali ääni, kun ikää on 6v.