Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoaisitko sinä mokkapaloja rippijuhlissa?

Vierailija
13.06.2010 |

Minusta on järkyttävää että joidenkin juhlatarjoilut pitää sisällään mokkapaloja. Arkista tarjottavaa.

Mikä juttu niissä mokkapaloissa on että niitä pitää olla jokaisissa myyjäisissä, onko se helppous ja halpuus.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan just siksi, että meidän suvussa on noita pieniä lapsia niin paljon, että on sitten niillekin jotain herkkua:) Meillä ne kuuluu niihin vakiojuttuihin, aivan kuten lusikkaleivät mummuni järjestämiin juhliin:)

Vierailija
22/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempia minusta kuin pulla ja kuivakakut :) Tosin pistäisin mokkapalojen lisäksi täytekakkuakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoa juhlissa kinkkukiusaustakaan tms. vaan jotain juhlavampaa.

Vierailija
24/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, vain av:lla voidaan käydä verinen taistelu näin typerästä asiasta.

Vierailija
25/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvipöydästä! Miksi? Meillä ainakin esim lapset tykkää mokkapalojen kaltaisesta herkusta...

Vierailija
26/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli tosi hyvät juhlat!

Vierailija
27/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te joiden mielestä ne ovat liian arkisia rippijuhliin. Entä voiko rippijuhlissa olla esim. suolaisia piirakoita, karjalanpiirakoita, perunasalaattia, tavallista salaattia, patonkia yms. vai ovatko nekin liian arkisia? Pitääkö olla vaan kaviaaria ja viiriäisenmunia ja jälkkäriksi liekitettyjä jasmiininkukkia että olisi tarpeeksi juhlavaa

Vierailija
28/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo kiusaus olisi verrattavissa mokkapaloihin

Vierailija
29/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään joskus perheen iltapalaksi esim. lohi-vuohenjuustopiiras, eihän sitäkään voi siis enää vieraille tarjota!

Siis te joiden mielestä ne ovat liian arkisia rippijuhliin. Entä voiko rippijuhlissa olla esim. suolaisia piirakoita, karjalanpiirakoita, perunasalaattia, tavallista salaattia, patonkia yms. vai ovatko nekin liian arkisia? Pitääkö olla vaan kaviaaria ja viiriäisenmunia ja jälkkäriksi liekitettyjä jasmiininkukkia että olisi tarpeeksi juhlavaa

Vierailija
30/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlakranssiin tulee litralle nestettä 750 g voita, runsaasti sokeria jne.

Jos ei ole hyvää pullakranssia saanut maistaa niin ymmärrän ettei peruspulla tunnu juhlalliselta.

Kranssi jonka keskellä pikkuleivät on juhlatarjottava.

Vierailija
31/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoa juhlissa kinkkukiusaustakaan tms. vaan jotain juhlavampaa.

Minä tarjosin rippijuhlissa kirjolohikiusausta,ja se oli rippilapsen oma toive, että kiusausta hänen juhliinsa...

Vierailija
32/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne ovat myös ns. "varma tarjottava" eli lähes jokainen pitää niistä.

Ja tosiaan juhliin voi tehdä hieman "koristeellisempia" mokkapaloja, niin saa lisää juhlavuutta.

Minusta on myös aika typerää tuomita juhlapöytä siksi jos siellä mokkapaloja on, varmaan muutakin tarjolla oli?

Eli jos vaikkapa sukulaiseni (joka ammatiltaan kondiittori) tekee ihan mielettömän ihanat tarjottavat (AINA kaikkiin juhliin mitä heillä juhlitaan+välillä tuttujenkin juhliin;) ja sattumalta siellä (esim. sen ripille päässeen toiveesta) on mokkapaloja, niin onko sekin junttia?

Kannattaa ehkä ap:n vähän laajentaa elämäänsä, jos juhlat menevät pilalle siitä että tarjolla on mokkapaloja!!! :D

Vierailija
33/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen vanhassa kaveripiirissä on paljon just näitä, jotka tilaa kolmekymppisjuhliin vuokramökille kinkku- tai oikein broilerkiusauksen paikalliselta tuppukylän lounaspaikkayrittäjältä. Jos halutaan syödä vähän fiinimmin, otetaan fetasalaattia ja tyttöjen illassahan sitä pitää aina olla sipsien ja tuorejuusto-patonkisättäyksen kera. Jos illan emäntä on oikein ahkera, on laitettu mokkapalat ja ehkä dippiporkkanoitakin.

Vierailija
34/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen vanhassa kaveripiirissä on paljon just näitä, jotka tilaa kolmekymppisjuhliin vuokramökille kinkku- tai oikein broilerkiusauksen paikalliselta tuppukylän lounaspaikkayrittäjältä. Jos halutaan syödä vähän fiinimmin, otetaan fetasalaattia ja tyttöjen illassahan sitä pitää aina olla sipsien ja tuorejuusto-patonkisättäyksen kera. Jos illan emäntä on oikein ahkera, on laitettu mokkapalat ja ehkä dippiporkkanoitakin.

Vierailija
35/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen saanut niitä joskus 90-luvulla, mulla ei ollenkaan ole sitä ongelmaa että niitä olisi aina joka paikassa.

Vierailija
36/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin tarjota jos niistä itse tykkäisin mutta kun en tykkää. just ja just menee jos pohja perusvaalea ilman suklaata ja päälliseenkin käytetty oboyta tms.vaaleampaa kaakaojauhetta.

suklaa semmoisenaan..ei leivonnaisissa.

Vierailija
37/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin tarjota jos niistä itse tykkäisin mutta kun en tykkää. just ja just menee jos pohja perusvaalea ilman suklaata ja päälliseenkin käytetty oboyta tms.vaaleampaa kaakaojauhetta.

suklaa semmoisenaan..ei leivonnaisissa.

vaan kaakaojauhetta.

Vierailija
38/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni voi tarjoilla.. se on sellaista josta ainakin vieraat tykkää. ja onhan itse täytekakkukin aika tavallinen ja jos se puuttuu juhlista kyllä viraat ihmettelevät.. että ei aina kaiken tarvi olla yli juhlallista ja hienoa..

Vierailija
39/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttuni on työssä pitopalvelussa ja jotkut tilaa juhliinsa kiusauksia, ei voi muuta kuin ihmetellä.

Onpa joku ollut tilaamassa kiusausta ja kun kuullut hinnan sanonut että tuon kun emäntä kuulee niin tekee itse ne kiusaukset.

En tajua miksi juhliin ei voi panostaa ja tarjota juhlaruokia. Kiusaukset ovat arkiruokaa.

Vierailija
40/48 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on järkyttävää että joidenkin juhlatarjoilut pitää sisällään mokkapaloja.

On sulla pienet murheet ja helppo elämä, kun se mokkapaloista järkyttyy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän