Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen hammaslääkärilasku vs miehen harrastus

Vierailija
13.06.2010 |

Lapsen hammaslääkärilasku oli yli 300 euroa ja pyysin miestä osallistumaan kustannuksiin. Vastaus oli, että katsotaan lähemmäs tilipäivää. No, kysyin nyt (kun tilipäivä tiistaina) miten paljon pystyy maksamaan. Vastasi ettei maksa mitään kun rahat ei riitä. Kun tivasin, että minne on rahansa laittanut, niin piiiiitkän selittelyn jälkeen kävi ilmi että on ostamassa (varannut) itselleen haulikon.

Just joo, ja munko pitäisi pystyä maksamaan koko summan kerralla?! Menis tili miinukselle. Täytyy kait tässä ruinata lainaa vanhemmiltani jos sen laskun meinaa saada maksettua. Itse olin säästänyt rahaa jolla osan laskua olisin saanut maksettua, mutta ne rahat oli käytettävä omaan lääkärikäyntiin.

Voi jumalauta

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks alle 19v saa hammashoidon ilmaseksi...

Vierailija
2/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko ap eronnut miehestään. Toivottavasti olet koska en ymmärrä kuinka noin tympeän ihmisen kanssa voisi parisuhteessa elää. Kyllä lapsen menot menee omien menojen edelle varsinkin kun kyse on terveyteen liittyvästä asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilit miinukselle. Tasa-arvoa peliin.

Vierailija
4/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiireellinen sellainen.

Mut tää ei nyt ollut se pääpointti tässä...

ap

Vierailija
5/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hlmaksu on 300 euroa?

Toisekseen, eikö miehesi siis ole lapsen isä kun pitää erikseen kysä osallistuuko hän lapsen kuluihin?

Jos mies on lapsen isä niin ihmettelen talouttanne hieman kun on niin tarkasti sun ja mun rahat, että lapsen asioistakin pitää neuvotella, että kuka maksaa mitäkin.

Vierailija
6/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hlmaksu on 300 euroa? Toisekseen, eikö miehesi siis ole lapsen isä kun pitää erikseen kysä osallistuuko hän lapsen kuluihin? Jos mies on lapsen isä niin ihmettelen talouttanne hieman kun on niin tarkasti sun ja mun rahat, että lapsen asioistakin pitää neuvotella, että kuka maksaa mitäkin.

Mies on lapsen isä, mutta meillä se järjstely että minä maksan lapsen kulut ja mies auton ja kodin sekä suuriman osan ruoasta. Isommat ylimääräiset kulut yleensä jaetaan sitten jos tarvii. Tämä toiminut aiemmin ihan hyvin. Mutta nyt vissiin harrastus voitti kun sai kuulemma niiiin hyvän diilin. Voi jumalauta sanon minä.... Ties vallan hyvin laskusta, mutta tapansa mukaisesti unohti sen varmaan.... Ois taas pitänyt olla muistuttamassa joka h-vetin päivä asiasta.

En ihan oikeesti tiedä millä maksaa se lasku jos en saa ainakin osaa lainattua vanhemmiltani.

Vierailija
7/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse elän oikeassa avioliitossa, jossa itsestäänselvätsi kaikki on yhteistä. Rahatkin kulkevat yhden yhteisen tilin kautta.

Vierailija
8/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut en ihan tosissaan ymmärrä, miten ihmiset, joilla on yhteisiä lapsia pitävät ns. omia rahoja. En ymmärrä myöskään sitä, millainen tampio (mies tai nainen) ostaa haulikon ennemmin kuin maksaa lapsensa hammaslääkärilaskun. Enkä ymmärrä, miksi ette käytä lastanne julkisella puolella hoidossa. Jos tilanne on kiireellinen, sinnekin pitäis päästä. Ja lopuksi, en voi käsittää, miten 300 euron lasku voi koitua noin kohtalokkaaksi.

Vierailija
9/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut en ihan tosissaan ymmärrä, miten ihmiset, joilla on yhteisiä lapsia pitävät ns. omia rahoja. En ymmärrä myöskään sitä, millainen tampio (mies tai nainen) ostaa haulikon ennemmin kuin maksaa lapsensa hammaslääkärilaskun. Enkä ymmärrä, miksi ette käytä lastanne julkisella puolella hoidossa. Jos tilanne on kiireellinen, sinnekin pitäis päästä. Ja lopuksi, en voi käsittää, miten 300 euron lasku voi koitua noin kohtalokkaaksi.

Tai toisaalta meillä on omat(kin) rahat, mutta toki lapset on tehty yhdessä, joten jos mulla ei satu olemaan rahaa tarpeeksi, niin luonnolliesti mies maksaa sitten (vaikka maksaa 90% kaikesta muustakin). Mutta tosiaan - kunnallisellekin pääsee tarpeen mukaan kiireellisesti ja mitä on lapsiperheen taloudenhoito, jos 300 euroa ei saa mistään raavittua kasaan...

Vierailija
10/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:lla usein törmää näihin "mies ei osallistu lapsen kuluihin" -tapauksiin. Onkohan sellainen oikeassa elämässä yhtä yleistä kuin täällä?

Mistä te tuollaisia miehiä oikein löydätte ja niiden kanssa vielä lapsiakin teette? Päivääkään en katselisi tuollaista miestä. Ei tuo ole ihan normaalia.

Vierailija
11/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun mies maksaa auton, asunnon ja kaiken muun niin eron koittaessa nauraa kuka?

Vierailija
12/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä viedä yksityiselle jos rahasta noin tiukaa, että ei saa 300e laskua maksettua.

Kyllä meidän lapsilla on tulevat hampaat oieneet itsestäänkin, vaikka täysin pokittain on puhjeneet. Kyllä se kieli työntää ajan mittaan ihmeesti hampaita oikeaan asentoon.

Jos oikeasti olisi ollut kiirellinen, niin saahan sitä kunnallekin, vaikka päivystykseen ajan jo samalle päivälle.

Kuulostaa ihan omalle miehelleni. Meillä kanssa samanlainen järjestely rahan käytössä. Samoin mieheni voisi unohtaa laskun ja hyvinkin tuhlata rahat haulikkoon, jos sellaista tarvitsisi ja jostain sattuisi juuri silloin sen halvalla saamaan. Tosin tuossa tilanteessa sanoisin, että tilini menee sitten miinukselle ja pyytäisin, että laitetaan mielummin molempien tili hieman miinukselle tai maksaisin luotolla.

Vierailija
13/17 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti tarkastuksiin?

Miten oikomishoito on voinut tulla yhtäkkiä tarpeelliseksi, kiireellisesti?

Tapaturman vuoksi? Silloin päivystys hoitaa, tai vakuutus korvaa.

Jos tiukkaa niin vie tästä lähtien kunnalliseen hammashoitoon. Ja muutoinkin, vaikka ei rahasta pulaa, tottakai käytämme kunnan palveluita. Hyvin toiminut oikomishoitokin.

Vierailija
14/17 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä se järjstely että minä maksan lapsen kulut ja mies auton ja kodin sekä suuriman osan ruoasta. Isommat ylimääräiset kulut yleensä jaetaan sitten jos tarvii. Tämä toiminut aiemmin ihan hyvin.

Minä en periaatteessa ymmärrä minä maksan sitä ja sinä tätä jaottelua. Mutta jos teillä on tämmöinen sopimus että sinä maksat lapsen kulut ja mies jotain muuta niin okei niin sitten.

Oliko hammaslääkärireissu sovittu miehen kanssa? oliko poikkeavasta kulujen jaosta sovittu etukäteen? Jos autoon tulee huoltoa osallistutko sinä siihen? Mitä ovat muut isommat kulut mitä jaettu erikseen?

Miksi lapsi ei päässyt kunnalliseen oikomishoitoon?

Vierailija
15/17 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lle jää lapsen kulut, uuden asunnon vuokrakulut ja oma eläminen. Miehelle jää asunto, auto ja elatusmaksut. Kumpi jäi voitolle, haloo?!!

Vierailija
16/17 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireelliseen oikomishoitoon.nehän ei yleensä muutamassa viikossakaan kerkeä pahentua ja siinä ajassa varmasti pääsee julkisellekin jos tarvii.

meilläpäin hammaslääkäriin pääsee samana tai viimeistään seuraavana päivänä jos on kipeä ja ei kiireelliset ajat menee n. kuukauden päähän

Vierailija
17/17 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti kyseessä on lapsen tytön? kauneusvirhe joka haluttiin kuntoon ennen murrosikää..osuinko oikeaan?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä