Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni kirjoittaa peilikuvana

Vierailija
13.06.2010 |

Lapsi 4,5v. on opetellut itse lukemaan ja kirjoittamaan. Hän kirjoittaa tosi hienosti pitkiä sanoja, mutta aika usein peilikuvana eli oikealta vasemmalle! Pyydettäessä ja neuvottaessa tekee kyllä oikeinpäinkin. Lapsi on vasenkätinen.

Onko muilla ollut vastaavaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on nyt 7v ja menee syksyllä kouluun. Alunperin kirjoitti ihan järjestelmällisesti kaiken peilikuvana. Vieläkin tosi usein. Tosin lukeekin melko täydellisesti peilikuvakirjoitusta ;D

Tyttö on täysin vasenkätinen. Johtunee ihan siitä. Eskarissa vasta oikeastaan puututtiin noihin kirjoitussuuntiin. Tän kesän aikana olis tarkoitus harjoitella tiiviimmin kirjoitussuuntaa (tyttö osaa jo sekä lukea, että kirjoittaa) ja eskariopet tuumasivat, että kyllä se siitä vahvistuu sitten koulussakin.

Jos tyttö aloittaa kirjoittamisen oikeaan suuntaan, tulevat kirjaimetkin yleensä oikein päin.

Vierailija
2/10 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä itse olen lapsena kirjoittanut myös nimeni peilikuvana, olen vasuri :) ala-asteella opettajani oli myös vasuri ja osasi minua opettaa oikeakätiseksi. eli kirjoitan ja piirrän vain vasurilla muttaa muuten teen oikeakätisesti muut hommat, esim. saksilla leikkaan ihan tav. oikeankäden saksilla ym... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kuulla, ettei hän nyt vallan ainoa ole lajissaan. Kaipa tuo johtuu vasenkätisyydestä :)

t. ap

Vierailija
4/10 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tehneet tuota. Eniten peilikuvakirjoitusta tuli numeroihin!

Vierailija
5/10 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on oikeakätinen. En mä muista, että meillä muut olisivat peilikuvana kirjoittaneet, edes meidän vasuri. Peilikirjoitus jäi pois vähän ennen 6 vuoden ikää.

Vierailija
6/10 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että mun 5-v "Ihmelapsi" on ainoa, joka tuota tekee!! :D Hän on oikeakätinen, mutta mun suvussa on vahvana se, että vaikka ollaan oikeakätisiä, niin myös vasen on hyvin vahva, eli on jotain juttuja, mitä tehdään paremmin vasurilla tai mitä ei osaa luontevasti tehdä oikealla kädellä.

Vierailija
7/10 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysellyt tuttavapiirissä, ja useampikin aikuinen vasuri on sanonut tehneensä niin pienenä.

Vierailija
8/10 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi, lapsi oppii kyllä oikean kirjoitussuunnan, kun häntä siihen ohjataan.

Vierailija
9/10 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää että se on ihan tavallista. Hän ei kyllä tietääkseni ole vasuri, tai ehkä se sitten selviää myöhemmin

Vierailija
10/10 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sille se tuntuu olevan tosi vaikeaa. Näyttää samalla lailla hitaalta ja hankalalta kuin jos minä (oikeakätinen) yritän kirjoittaa peilikuvaa.

Menee ohi, lapsi oppii kyllä oikean kirjoitussuunnan, kun häntä siihen ohjataan.