4kk ei vain nukahda,alan olla epätoivoinen.
itkee väsymystään ja syö koko ajan,muttei nukahda.ei ole kipeä,auttakaa!
Kommentit (23)
Ja sit äiti hengittää syvään ja rauhoittuu...
Esikoisen kanssa meillä oli tosin melko erikoinen kausi kun tyttö oli noin 5kk. En varmaan ikinä unohda, sitä kun kerran olin pari-kolme tuntia hyssytellyt ja kanniskellut, syöttänyt ja vaipattanut, eikä millään nuku. Itki ja kiukkusi vaan. Kädetkin siinä väsyi ja mä laskin ihan hetkeksi vaan omaan sänkyyn, kun oli pakko lepuuttaa edes ihan hetken verran.... Ajattelin,että sama kai se jos ihan pari sekuntia siinä sängyssä huuta, kun huuti jo valmiiks joka tapauksessa. Ja eikös se pannahinen nukahtanut sit alta puolen minuutin siitä kun sänkyyn laskin... :O
Tyhmä äiti oli "pitänyt vauvansa väkisin hereillä hössöttämällä" enkä tajunnut, että toinen tahtoi vaan omaan sänkyyn ja rauhaan... Et joskus näinkin. (Sen jälkeen tyttö nukutettiinkin ihan sillä, että vein sänkyyn ja vedin peiton korviin...)
ja se tulee Tosi kiukkuseks kun ei saa unta, itku potku raivarit ja mikään ei auttanut mut sit älysin alkaa nukuttamaan sitä. vaikka se huusi ja huusi niin mä vaan pidin sitä kainalossa ja muka ite nukahdin, hengitin syvään ja silmät valu kiinni vähän väliä. ja silittelin vauvan mahaa tai selkää. niin nykyään se nukahtaa nopsasti väsymys raivarin aikana näin.
Saan vauvan nukahtamaan kun pidän sitä tarpeeksi kauan maha asennossa sylissä. se on ainoa asento joka kelpaa silloin kun kiukutta. hyssyttelen, laulan ja keinutan niin kauan että rauhoittuu ja huolii tutin. sitten menen istumaan ja tyttö nukahtaa jossain vaiheessa syliini mahalleen. tähän saattaa mennä todella kauan, mutta se on ainoa keino jolla saan nukutettua jos on todella väsynyt ja kiukkuinen.
Ei kai siis auta kuin yrittää löytää teidän vauvalle jokin vastaavanlainen nukutus systeemi.