nyt täytyy tilittää, kuinka paljon vituttaa mennä grillijuhliin
samat tuttavat kutsuvat aina kesäisin vähintään 3 kertaa meidät grillaamaan pihalleen.
Saman tien kun pääsemme sinne, alkaa jo ällöttävä itsekehu " Meillä on uudet parketit" "Me ollaan uusittu tämä grillikatos, eikö ole hieno" " Taas oli meidän Pekalla niin hyvä todistus".
Onhan heillä hieno talo joo, mutta rahalla saa, miehellä hyväpalkkainen työ ja vaimo just niin perus kotirouvan näköinen kuin olla ja voi !!
Joka kerta alkaa selittää meneillään olevasta laihdutuskuuristaan, eikös olekin rasittavia sellaiset ihmiset, jotka aina sanoo, että aikoivat laihduttaa sen ja sen verran, mutta mitään tulosta ei näy ??
Siinä mättää makkaraa naamaan ja kerskuu kunto-ohjelmallaan, jolla muka pääsee bikinikuntoon.
Ja nyt on hei jo kesä.
Ja ne lapset.
Saavat valvoa johonkin aamukolmeen ja osallistua aikuisten keskusteluun heittämällä näsäviisaita kommenttejaan joka asiaan. Kirjaviisaita räkänokkia.
Jos menen juhliin tämän kerran ja vedän hirveät kännit ja minut kannetaan taksiin ( ja mieheni oksentaa puutarhakeinuun ) ei meitä ehkä enää kutsuta uudelleen ( ? )
Kommentit (10)
Voiko olla tyhmempää, tuhlaat omaa aikaasi inhottavaan tekemiseen.
Katso peiliin pälli!
Kyllä säkin vedät herneet nenuusi ihan käsittämättömistä asioista. Miten jaksatkin!
Miksi et voi vain kieltäytyä kutsusta? Minä en ainakaan mene sellaisiin kyläpaikkoihin missä en todellakaan viihdy.
Etkö todella tiennyt ettei sinun ole pakko sinne mennä? Mikään laki tai pykälä ei sinua velvoita grillijuhliin :D
*reps*
:D
että kerran on jo kieltäytynyt toukokuussa, ja nyt taas sit kieltäytyisi, kun ne ääliöt eivät tajua vihjettä ? !
Kyllä nyt menemme sinne ( kännissä ), aloittelemme jo miehen kanssa kotona, jotta ollaan hyvässä nousussa joka kääntyy ennemmin tai myöhemmin syöksylaskuun.
Kyllä minua ainakin henk.koht vituttaa tuollaiset tärkeilevät ihmiset, jotka eivät ymmärrä mitään huumoria, ja aina kerskuvat omilla saavutuksillaan. Miestäni ärsyttää eniten se, että tämä tuttavaperheen mies oli SAMASSA lukiossa ja armeijassa kuin hän,ja olivat siellä tyyliin parhaita kavereita, mutta pääsikin sitten yliopistoon ja nyt on joku markkinointipamppu, jolta paskantärkeä vaimo on imenyt viimeisetkin rentouden rippeet.
Mä olisin kyllä otettu että kutsuvat ja en mä nähny tuossa mitään kamalan pahaa. Jos esittelevät uusia juttujaan, niin mä ainakin kattelen sellaset mielenkiinnolla, voi saada itellekin hyviä inspiksiä vähän kuin sisutusohjelmista ikään tai sitten joskus näkee varottavia esimerkkejäkin miten en halua tehdä sitten kun itse remontoimme yms.
Mitä lasten kehumiseen tulee, niin onhan se kohteliasta kehaista isäntäväen jälkikasvua ja saahan jokainen olla lapsistaan onnellinen, mitäs tuosta, ei se ole keneltäkään pois. Mitä siihen laihdutuskuuriin tulee, niin ei mua kyllä sekään häiritse jos joku selittää dietistään tai kuntokuuristaan, vaikkei tuloksia näkyiskään. siinä mä sen kuuntelen muun ohessa aivan kuten höpötykset vaikkapa niistä harastuksista joista en ole yhtään kiinnostunut. Ajattelen samalla jotain muuta ja vastailen kohteliaasti, kun eihän se keskustelu koko iltaa ole sitä ja jos on liian pitkästi, niin vaihdan itse vähän päästä aiheen sellaiseen josta haluan jutella ja koetan jos muutkin haluaisivat.
En tiiä, ymmärrän kyllä että taidat tarkoittaa että heidän päteminen tai sitten oma kateus ärsyttävät. Molemmat on kamalia juttuja ja vievät energiaa eivätkä tuo mitään hyvää elämään, siis jos ärsyyntyy toisten pätemisestä tai kadehtii toisia. En osaa neuvoa miten, mutta minua ja miestäni silmiinpistävä päteminen lähinnä huvittavat ja näemme sen koomsiena ja tietysti annamme kehuja kerjäävälle tapaukselle niitä oikein roppakaupalla niin sille tulee hyvä mieli ja saadaan sitten rennossa tunnelmassa juteltua muutakin ja tulee niistä tutuista muitakin puolia sillä keinoin eteenpäin. Kateuteen en juurikaan taasen ole mieheni kanssa taipuvainen, paitsi silloin jos oma elämä on kriisissä tai hankalassa vaiheessa ja kaikki tuntuu kohtuuttomalta ja raskaalta jne. Muutama tietty kateuden aihe minulla kuitenkin on ja niihin törmätessäni koitan nähdä tilanteen kasvun paikkana, jolloin kotona kartoitan oman elämäni perusteellisesti, että mikä on hyvin, mikä ei, mitä voisin tehdä, mtien voin saavuttaa tilan jossa minun ei tarvitse ketään kadehtia ja yleensä se on hyvä apu.
No, tylsät kaverit tai väärä ajankohta ovat sitten asia erikseen, eli jos keskusteluaiheet aina vain heitä kiinnostavia tai ovat teitä kohtaan ikäviä tms. niin voi olla viisainta kehittää perinteinen "Meidän Lassilla nousi juuri kuume" -tekosyy.
että kerran on jo kieltäytynyt toukokuussa, ja nyt taas sit kieltäytyisi, kun ne ääliöt eivät tajua vihjettä ? !
Kyllä nyt menemme sinne ( kännissä ), aloittelemme jo miehen kanssa kotona, jotta ollaan hyvässä nousussa joka kääntyy ennemmin tai myöhemmin syöksylaskuun.
Kyllä minua ainakin henk.koht vituttaa tuollaiset tärkeilevät ihmiset, jotka eivät ymmärrä mitään huumoria, ja aina kerskuvat omilla saavutuksillaan. Miestäni ärsyttää eniten se, että tämä tuttavaperheen mies oli SAMASSA lukiossa ja armeijassa kuin hän,ja olivat siellä tyyliin parhaita kavereita, mutta pääsikin sitten yliopistoon ja nyt on joku markkinointipamppu, jolta paskantärkeä vaimo on imenyt viimeisetkin rentouden rippeet.
Jos ette halua olla heidän kanssa tekemisissä (kuten ette ilmeisesti halua) vähennätte vähitellen yhteydenpitoa syksyn aikana ja ensi keväänä ette pidä ollenkaan yhteyttä. Ihme jos ensi vuonna vielä kutsuvat teidän pippaloihinsa.
Jos tilanne on jo nyt sellainen ettette talviaikoina ole yhteydessä, miksi ihmeessä kesäisin otatte grillibilekutsuja vastaan?
Minusta kuulostat tosi kateelliselta ja ärsyttävältä tyypiltä itse.
Miksi olet kateellinen sille kaverille?
ja jos ei kiinnosta juhlat, niin voi sanoa kiitos ei. varmasti on tulijoita teidän sijasta.
peesi tälle kaikin puolin. Itselleni kateutta aiheuttaa se, että toisilla lapsilla on palvovat ja hemmottelevat ja ihanat isovanhemmat, jotka eivät säästele voimiiaan ja varojaan lastenlasten suhteen.
Toisten rahat ei aiheuta kateutta eikä matkat eikä uudet jutut. olen onnellinen omista lapsistani ja perheestäni. Kiva katsella mitä muut ovat hankkineet ja laittaneet. dieetit ei kauheasti kiinnosta koska olen aina ollut normaalipainoinen mutta kyllähän tuostakin voisi keskustella tovin. aina oppii uutta. ja on kohteliasta kehaista ja huomata toisten lapset jos kylään menee.
Mä olisin kyllä otettu että kutsuvat ja en mä nähny tuossa mitään kamalan pahaa. Jos esittelevät uusia juttujaan, niin mä ainakin kattelen sellaset mielenkiinnolla, voi saada itellekin hyviä inspiksiä vähän kuin sisutusohjelmista ikään tai sitten joskus näkee varottavia esimerkkejäkin miten en halua tehdä sitten kun itse remontoimme yms. Mitä lasten kehumiseen tulee, niin onhan se kohteliasta kehaista isäntäväen jälkikasvua ja saahan jokainen olla lapsistaan onnellinen, mitäs tuosta, ei se ole keneltäkään pois. Mitä siihen laihdutuskuuriin tulee, niin ei mua kyllä sekään häiritse jos joku selittää dietistään tai kuntokuuristaan, vaikkei tuloksia näkyiskään. siinä mä sen kuuntelen muun ohessa aivan kuten höpötykset vaikkapa niistä harastuksista joista en ole yhtään kiinnostunut. Ajattelen samalla jotain muuta ja vastailen kohteliaasti, kun eihän se keskustelu koko iltaa ole sitä ja jos on liian pitkästi, niin vaihdan itse vähän päästä aiheen sellaiseen josta haluan jutella ja koetan jos muutkin haluaisivat. En tiiä, ymmärrän kyllä että taidat tarkoittaa että heidän päteminen tai sitten oma kateus ärsyttävät. Molemmat on kamalia juttuja ja vievät energiaa eivätkä tuo mitään hyvää elämään, siis jos ärsyyntyy toisten pätemisestä tai kadehtii toisia. En osaa neuvoa miten, mutta minua ja miestäni silmiinpistävä päteminen lähinnä huvittavat ja näemme sen koomsiena ja tietysti annamme kehuja kerjäävälle tapaukselle niitä oikein roppakaupalla niin sille tulee hyvä mieli ja saadaan sitten rennossa tunnelmassa juteltua muutakin ja tulee niistä tutuista muitakin puolia sillä keinoin eteenpäin. Kateuteen en juurikaan taasen ole mieheni kanssa taipuvainen, paitsi silloin jos oma elämä on kriisissä tai hankalassa vaiheessa ja kaikki tuntuu kohtuuttomalta ja raskaalta jne. Muutama tietty kateuden aihe minulla kuitenkin on ja niihin törmätessäni koitan nähdä tilanteen kasvun paikkana, jolloin kotona kartoitan oman elämäni perusteellisesti, että mikä on hyvin, mikä ei, mitä voisin tehdä, mtien voin saavuttaa tilan jossa minun ei tarvitse ketään kadehtia ja yleensä se on hyvä apu. No, tylsät kaverit tai väärä ajankohta ovat sitten asia erikseen, eli jos keskusteluaiheet aina vain heitä kiinnostavia tai ovat teitä kohtaan ikäviä tms. niin voi olla viisainta kehittää perinteinen "Meidän Lassilla nousi juuri kuume" -tekosyy.
ja pitemmälle luettuani totesin ettet puhukaan :)
Aina voi kieltäytyä kutsusta, pikku huomautus sinulle.