Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häävieraan pukeutumisetiketti Ranskassa?

Vierailija
12.06.2010 |

TUlla tupsahti hääkutsu Ranskaan kesällä. Mutta mitä ihmettä minä laitan päälle! Mies ja lapset laittavat mustat puvut. Mutta mitä äiti voi laittaa päälleen? Tilaisuus on jossakin kartanossa.

Ideoita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko niin tuttuja, että heiltä voisi kysyä? Kysy samalla muistakin tavoista. Esim. virolaisiin häihin on tapana viedä kukkia hääparille, ja kerran suomalaisissa häissä ranskalainen vieras oli kukkapuska mukanaan. Oli vähän orvon näköinen kukkiensa kanssa hääpaikalla, kun kellään muulla ei niitä ollut. En siis tiedä, kuuluuko Ranskassa viedä häihin kukkia, joten ota selvää. Ja gerbera on siellä sitten vain ja ainoastaan hautajaiskukka!

Vierailija
2/4 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut jopa tosi arkisesti. Itsekkin olen häihin täällä kesäkussa menossa ja ihan musta-valkoiseen kotelomekkoon ajattelin sonnustautua.

Kukkia en vie, enkä korttiakaan, häälahja maksettu etukäteen netitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanoisin että voit pukeutua samalla tavoin kuin suomalaishäihinkin, eli juhlavasti. Usein naisvierailla on myös hattu päässä, itselläni ei tosin ole koskaan ollut. Kukkia en ole nähnyt kenenkään vievän häihin ja lahjat ostetaan nykyään etukäteen netistä, eli itse juhlapaikalle saavutaan tyhjin käsin.

Vierailija
4/4 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein täälläpäin on ensin siviilivihkiminen, sen jälkeen mahdollisesti kirkko, sitten cocktail ja sen jälkeen illalliset.

Kaikkia vieraita ei ole välttämättä kutsuttu kaikkiin osioihin.

Itse olen yleensä laittanut jakkupuvun tai mekon kirkkoon ja juhlavampaa illaksi, kun usein siinä on aikaakin välissä käydä kotona tai hotellissa vaihtamassa vaatteet.

Klassinen pikkumusta on aina hyvä valinta. Huiveille, koruilla, kengillä ja laukulla vaihdat lookkia illaksi.