Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsarakon laskeuma / cystocele

Vierailija
11.06.2010 |

Onko joku jolle olisi tehty ko operaatio? Miten pahat oireet oli ennen kun pääsit leikkaukseen ja miten nopeesti toivuit / kuinka pitkä sairaloma operaatiosta tuli?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä kävin,kun en jaksanut jonottaa...Minulla korjattiin tuo virtsarakon laskeuma, peräsuolen pullistuma ja löysät emättimen lihakset kiristettiin sekä etu-että takaseinämästä.

Olin erittäin kipeä pari viikkoa,mutta nyt aikaa kulunut muutama kuukausi ja voin sanoa,että kannatti.

Virstasuihkun voi pysäyttää suurellakin hädällä koska vaan, eikä aivastaessa tms.varmasti lirahda.

Seksielämän paranemista ei voi edes sanoin kuvailla ;D.

Vierailija
2/26 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todella kiitollinen jos kertoisit paljonko tuli toimenpiteelle hintaa yksityisellä. Tahtoisin myös mennä yksityiselle....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lisää kokemuksia?

Vierailija
4/26 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kohtu poistettu¨1 v sitten, ja nyt menossa leikkaukseen, jossa laitetaan tuo tukiverkko. Onko kenelläkään kokemuksia siitä?  Nyt on ruvennut asia pelottamaan  ja verkon mukana tuomiaan mahdollisia haittoja., eroosio, verkon näkyminen  yms..

Vierailija
5/26 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenenkään laskeumaleikkaus (virtsarakon) epäonnistunut?

Vierailija
6/26 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko vaivat synnytyksen ja/tai raskauden jälkeen?

Minkälainen on ollut lääkärien suhtautuminen?

Vierailija
7/26 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokan lapsen jälkeen olisi ollut jo tarvetta, siirtyi kolmannen(viimeisen) lapsen teon vuoksi. Nyt etu-ja takaosa on korjattu, pimppa on kuin teinityttönä. :))

Ja kunnallisen kautta, yksityispuolen leikkauksena... Lääkäreille ko. kystosele et rektosele tuntui olevan casual, ei kukaan väheksynyt- niin paitsi omalääkäri(nainen), mikä suurinpiirtein nauroi kun ekan kerran sanoin että NYT tarvitsen lähetteen toimenpiteeseen... Eihän nyt tuon ikäisellä (alle35) sellaista vaivaa voi olla. No, otin housut pois ja värkin kirjaimellisesti esiin ja tuo kirjoitti mukisematta (kiireellisen??) lähetteen ja leikkaus tehtiin alle 6kk siitä päivästä.

Vielä leikkauspäivää ennen pelotti ihan helkkaristi miten käy seksielämän ym. mutta näin vuosi leikkauksesta: paremmin ei oikeasti voisi edes mennä :DDD

Vierailija
8/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulla oireet yskiessä, ponnistellessa ja nauraessa eli karkailua. Leikaus meni hyvin. Pelkäsin enemmän kuin olisi tarvinnut. Virtsarakon korjausleikkauksessa ja emmättimen etuseinän laskeuman leikkauksen jälkeen 5 viikkoa sairaslomaa. Jostain kuulin että virtsarakon laskeuma leikkauksessa olisi n. 2 viikkoa sairasloma. Mutta ole tarkanna. Itse olin jo 3 päivän päästä olevinaan hyvässä kunnossa joten hyvin äkkiä unohtaa mitä sai tehdä ja mitä ei. Siis kannattaa noudattaa ohjeita leikkauksen jälkeen vaikka olo on ok.

Vierailija
9/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkauksestani on 14kk ja nyt menee aivastaessa pissa housuun. Ei kestä näköjään ikuisesti.... :C

Vierailija
10/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiinkö teille tuo etuseinämän korjaus omaa kudosta kiristämällä vai tukiverkkoa käyttämällä?

Vierailija
11/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on nuori nainen, syynä milteinpä aina raskaus/synnytys. Vanhemmiten noita vaivoja tulee kudoksen vanhentumisesta. Ylipainolla ja tupakoinnillakin suuri vaikutus.

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/hoi50…

Vierailija
12/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelle jää vammoja tai puhkeaa sairauksia raskauden myötä. Jostain syystä niistä puhutaan edelleen hyvin vähän.

Mulle tuli munuaisongelmaa ym. pysyvää häikkää yhden ainoan raskauden vuoksi.

Vierailija
13/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin jouduin ponnistelemaan kaksi tuntia, imukuuppia käytettiin, vaan ei tule vauva ulos, hätäsektio jossa alapäänkautta työnnettiin ja leikkaushaavasta vedettiin lasta ulos .......

ja pientä on nyt tää vaiva, hyvä kun lapsi hengissä selvisi ja jopa itsekin...

nyt siis pissaa valuu ja valuu...

jumpat ei auta

ei tartte kun pieni aivastus jo kastuu litimäräksi pöksyt pissasta...eikä auta vaikka ehtisin just ennen aivastusta alapäänlihaksia rypisteleen...

vaippa on oltava, jos vähnäki flunssa tms on

nauraa ei saa

pomppia ei saa

jne

jos ei halua pissata pöksyyn....

Vierailija
14/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14... kyllä tuossa olisi jo tarvetta käydä näyttämässä värkkiä. Meinaatko mntakin vuotta vielä vaipan kanssa jaksaa?

Vierailija
15/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös se rektosele. Itsekin sain pienen sellaisen ihan ensimmäisen/ainoan synnytyksen seurauksena.

Jos maha on yhtään kovalla, niin ulostaessa joudun käden (vessapaperi välissä tietty) kanssa painamaan välilihasta, että kakka tulee ulos. Peräsuoli on siis vauvan aiheuttamasta paineesta muodostanut pienen "poukaman" juuri ennen peräaukkoa. Gynekologin arvioinnissa olen käynyt, ei kuulemma kannata leikkauttaa vaan pidettävä huolta ettei ummetusta tule.

Ja todellakin - eipä näistä puhuttu äitiysneuvolassa yhtään mitään! Joku hemmetin salaliitto "ettei naiset lakkaisi raskautumasta"! :-)

Vierailija
16/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14... kyllä tuossa olisi jo tarvetta käydä näyttämässä värkkiä. Meinaatko mntakin vuotta vielä vaipan kanssa jaksaa?

ja siis ihan gynelle ja heidän oppipojilleen : )

joo, ei kivaaa ole

kohdunpoistoon olen menossa

Vierailija
17/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolen laskeuma ainakin. Mulla ei lirahtele vaan on päinvastainen ongelma eli kumpikaan tavara ei tule kunnolla ulos.

Vierailija
18/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Eli sulta poistetaan "viaton" kohtu, koska sulla lirahtaa virtsa??? Missä päin Suomea asut? Kuulostaa todella takapajuiselta ja vanhanaikaiselta.

Olen itse alalla ja voin kertoa, että näitä Suomen kohdunpoistomääriä kauhistellaan muualla maailmassa, missään muualla Pohjoismaissakaan ei poisteta näin paljon kohtuja kuin meillä. Nimenomaan nuo kohdunpoistot AIHEUTTAVAT niita laskeumia, kun lantion sisärakenteihin kajotaan. Tiedossa on siis tulevaisuudessakin laskeumaongelmaa!

Vierailija
19/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä kuulee ensimmäisen kerran vasta tätä kautta???

Vierailija
20/26 |
07.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeuma oli paha, 3. astetta. Laskeuma tuntui siltä, kuin häpyhuulien välissä olisi ollut tennispallo. Virtsankarkailua ei ollut. Korjattiin verkolla ja tulos on ollut mainio.

Sairauslomaa sain 8 vk. Kipeä olin n. 2 vk. Tosin tuohon vaikutti se, että menetin leikkauksessa paljon verta ja olin heikossa kunnossa sen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän