Suositelkaa mulle dekkaria
En ole jurikaan dekkareita lukenut.
Siispä, mistä aloittaisin?
Kommentit (12)
eli Leena Lehtolainen, Liza Marklund jne...
kirjoittaa brittiläisiä dekkareita. Vähän tiilliskiviä kyllä, mutta hyviä. suosittelen aloittamaan sarjan alkupäästä, niin pääsee ihmissuhdekuvioihin mukaan.
Ja kivaa luettavaa näin kesällä. Niin, ja Maigretit on ihan parhaita!
Ruotsalaisia naisdekkaristeja on kanssa tosi hyviä: Anna Jansson, Karin Alvtegen, Helene Thursten (olikohan nimi oikein).
Liza Marklund (esim. Uutispommi), Ilkka Remes (esim. Pääkallokehrääjä, Ruttokellot), Stieg Larsson (Miehet, jotka vihaavat naisia, ja saman tien koko trilogia), Taavi Soininvaaran kirjat.
Mari Jungstedtin Gotlantiin sijoittuvista murhamysteereistä. Ehkä siksi, että olen menettänyt sydämeni Gotlannille :) Kirjasarjan ensimmäinen kirja, "Kesän kylmyydessä" oli minusta paras.
http://www.tornio.fi/indextxt.php?p=JungstedtMari#Teokset
Jo Nesbø ja Veritimantit tämän hetken ykkönen.
Liian kevyttä mun makuun.
Jo Nesbo on aivan loistava, parhaasta päästä. Keskivertoa parempia myös Åke Edwardson, Karin Fossum, Karin Alvtegen, Inger Frimansson, Henning Mankell...
Brittidekkaristeista Minette Walters harrastaa psykologisia tutkielmia. Jos tykkää saaristomeiningistä, Ann Cleevesin kirjoissa seikkaillaan Shetlannissa.
-Sue Graftonin kirjain-dekkareista ("B niin kuin Beretta", "L niin kuin laiton","R niin kuin raha" yms)
-Sujata Masseyn Rei Shimura -kirjoista
-Dick Francisin hevoskilpailu-dekkareista
Kiitos valtavasti :)
Kaikki on merkattu ylös ja maanantaina sitten kirjastoon lukemista valitsemaan.
ap.
Agatha Christie
Se vaan ON hyvä ja klassikko