Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäjuhlien tyylimokat.

Vierailija
11.06.2010 |

Muutamissa juhlissa jo tänäkin vuonna ehditty olla:

- Ohutolkaiminen juhlamekko, jonka alle on laitettu kulahtaneet mummomalliset (paksuolkaimiset) rintaliivit! Tämä vielä n. 20 v. naisella.

- Hameen/mekon kanssa ei sukkahousuja, vaan vitivalkoiset näppyläiset jalat.

- Näyttävän juhlamekon kanssa laitettu legginsit ja ballerinat.

- Pitkät hiukset suttuisena auki.

- Olkaimeton puku, joka valuu jatkuvasti ja sitä sitten nyitään ylös.

- Useilla olkapäät paljaana kirkossa.

- Roiskeläppäpituinen mekko.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilan kuvastosta ja lähimmästä Cittaristakin löytyy halvalla siistiä vaatetta.

Kasvavalla lapsella voi vielä antaa anteeksi farkut ja lenkkarit pikkujuhlissa mutta kyllä aikuisten ihmisten pitäisi juhlakalua sen verran arvostaa että vaivaudutaan juhlava vaatekerta päälle laittamaan.

Loppuun oma tyylimokalista:

Musta mekko ja valkoiset sukkahousut tai toisinpäin.

Vierailija
42/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei käydä häissä ja juhlissa ollenkaan. kotona on kivempaa eikä tartte tuhlata rahaa vaatteisiin. tai olis mulla jotain asuja, mut kaikki mustia. mies ei käytä pukua töissä eikä halua muulloinkaan, ei edes omista kuin ikivanhan hääpuvun - eikä sitä edes voisi käyttää, vanhanaikainen malli.

yksiin juhliin oli pakko mennä piipahtamaan niin lainas mun veljen jättikokoisen puvuntakin :D

jonkun listalta siis varmaan löytyy laiha mies isossa ei-istuvassa puvussa ja hänen mustiin pukeutunut kalvakka vaimonsa. eheh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vammaiset tulee ensimäisenä mieleen.

Vierailija
44/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kriiseissä tuli lapsemme ristiäisiin kumminroolissa napapaita päällä ja napakoru paikallaan.

Lapsi on saanut hänestä ihanan kummin ja miehen sisko on läheinen perheellemme.

Arvostan mieluummin sydäntä kuin vaatetusta.

Onneksi elän piireissä joissa ihmiset osaavat arvostaa rakkaitaan, ihan sitten vaikka lenkkarit jalassa lyhythihaisessa vaaleankeltaisessa kauluspaidassaan juhlivaakin :) Emme katso ensin vaatetusta, katsomme syvemmälle. Mukavia juhlia teillekin!

Vierailija
45/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi elän piireissä joissa ihmiset osaavat arvostaa rakkaitaan

Tällä palstalla aina kärjistetään aivan älyttömyyksiin asti asioita! Aloitus koski tyylirikkoja, ja niitä täällä listattiin. Kukaan ei sanonut, että aikoisi jättää perinnöttä (no, ilman joulukorttia ainakin) sen sukulaisen, joka tulee juhliin väärissä vaatteissa!

Moni sitten vielä toteaa, miten juhlatamineissa joutuu "kärvistelemään", mikä on ikävää! Itse tunnen oloni kotoisaksi silloin, kun olen pukeutunut tilanteen mukaisesti (juuri nyt kotisohvalla verkkareissa); eniten kärsin ollessani alipukeutuneena, jos olen esim. tulkinnut pukeutumiskoodin tai tilanteen luonteen väärin, sillä se on selkein loukkaus juhlan järjestäjää kohtaan (vaikuttaa välinpitämättömyydeltä). Yritän myös omaa jälkikasvua opastaa etiketin saloihin, jotta ei tarvitsisi turhaan jännittää erilaisia tilaisuuksia -ainakaan pukeutumisen takia.

t. markkinointijohtaja

Vierailija
46/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi elän piireissä joissa ihmiset osaavat arvostaa rakkaitaan

Tällä palstalla aina kärjistetään aivan älyttömyyksiin asti asioita! Aloitus koski tyylirikkoja, ja niitä täällä listattiin. Kukaan ei sanonut, että aikoisi jättää perinnöttä (no, ilman joulukorttia ainakin) sen sukulaisen, joka tulee juhliin väärissä vaatteissa!

Moni sitten vielä toteaa, miten juhlatamineissa joutuu "kärvistelemään", mikä on ikävää! Itse tunnen oloni kotoisaksi silloin, kun olen pukeutunut tilanteen mukaisesti (juuri nyt kotisohvalla verkkareissa); eniten kärsin ollessani alipukeutuneena, jos olen esim. tulkinnut pukeutumiskoodin tai tilanteen luonteen väärin, sillä se on selkein loukkaus juhlan järjestäjää kohtaan (vaikuttaa välinpitämättömyydeltä). Yritän myös omaa jälkikasvua opastaa etiketin saloihin, jotta ei tarvitsisi turhaan jännittää erilaisia tilaisuuksia -ainakaan pukeutumisen takia.

t. markkinointijohtaja

Vierailija
47/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- arkikengät juhla-asun kanssa, eli miehellä Pomarfinnit tai naisella esim. loafer-henkiset umpinaiset ja matalakorkoiset kengät leningin kanssa

(vinkki: hyvälaatuiset ja tyylikkäät kengät korottavat myös halvan mekon ihan uudelle tasolle, mutta toisinpäin ei onnistu!)

Oli pakko laittaa juhlavaatteiden kanssa tavalliset arkikengät. Juhlakenkiä, joihin turvoksissa olevat jalkani olisivat mahtuneet, ei vain ole olemassa. Ei ole kysymys rahasta eikä siitä, etten olisi etsinyt. Niitä vain ei yksinkertaisesti ole olemassa. Matalia arkikenkiä toki löytyy useammaltakin kotimaiselta valmistajalta jopa turvonneelle jalalle kokoa 41

Vierailija
48/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- arkikengät juhla-asun kanssa, eli miehellä Pomarfinnit tai naisella esim. loafer-henkiset umpinaiset ja matalakorkoiset kengät leningin kanssa

(vinkki: hyvälaatuiset ja tyylikkäät kengät korottavat myös halvan mekon ihan uudelle tasolle, mutta toisinpäin ei onnistu!)

Oli pakko laittaa juhlavaatteiden kanssa tavalliset arkikengät. Juhlakenkiä, joihin turvoksissa olevat jalkani olisivat mahtuneet, ei vain ole olemassa. Ei ole kysymys rahasta eikä siitä, etten olisi etsinyt. Niitä vain ei yksinkertaisesti ole olemassa. Matalia arkikenkiä toki löytyy useammaltakin kotimaiselta valmistajalta jopa turvonneelle jalalle kokoa 41

Niinpä, rakastan kauniita kenkiä, mutta en voi sellaisia pitää terveydellisistä syistä. Neurinooma molemmissa jaloissa estää juhlakenkien pitämisen kokonaan, edes paria tuntia en voi korkkareilla kävellä/seistä ilman suuria kipuja. Siksipä on pakko tyytyä rumiin kenkiin, joihin mahtuu tukipohjalliset. Pitäisi kai jättää menemättä juhliin, ettei olisi rikkomassa jonkun tyylisilmää...

Vierailija
49/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on kaappi täynnä kenkiä joka lähtöön, suuri osa niistä tyylikkäitä korkokenkiä. Kun sovittaa tarpeeksi monet ja pitää aina silmät auki, etsivä löytää. Useimmat kengistäni ovat kokoa 41, sillä joillain merkeillä lesti on isompi, kuten Gabor ja Gucci. Minun tyylini lähtee kengistä ja käsilaukuista, niillä saa yksinkertaisetkin asut näyttämään tilaisuuteen sopivalta.

Vierailija
50/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalean puvun kanssa, ja usein vielä valkoiset kengät...aargh!

Liian pienet "rippipuvut"

Isokokoisilla olkaimettomat mekot (läskit pursuaa yläosasta)

Rintaliivit näkyy spagettiolkaimien alta (ja juuri usein jotku kulahtaneet)

Vierailija
51/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo on täyttä höpinää,ettei olisi varaa!!

Me olemme köyhiä,ainakin monien mittapuulla. Mies on kokopäivätyössä jakeluauton kuskina ja tienaa nettona 1600e/kk. Minä olen kotihoidontuella kotona ja lapsia on 3, kaksi poikaa ja tyttö (12v,8v ja 2,5v).

Juhlakengät meille haetaan Punaisen Ristin kontista,jossa on usein kauppojen "ylijäämä" kenkiä tai sitten ostan alesta.

Tänä vuonna meillä oli 2 valmistujaiset ja yhdet häät jo ja ainakin hautajaiset ja häät on vielä tulossa.

Molemmille pojille löytyi mustat kengät Kontista,isommalle mustat,yksiväriset ja merkittömät tennarit,joissa on pohjakin musta ja pikkuiselle (2,5v) mustat kiiltonahkaiset kävelykengät.

Paidat ostin Citymarketista (12,90e/kpl),vaaleansiniset kauluspaidat ja paikallisesta lastenvaateputiikista kravaatit (alerekki,5e/kpl),joskus olen ostanut krakoja,paitoja yms huuto.netistäkin,josta muuten löysin pienemmän juhlahousut,ruskeat suorat housut (kraka on sini-ruskea). Isomalle mahtui vielä viime vuotiset mustat pukuhousut ja isommalle on myös puvuntakki lastenvaateliikkeen alesta viime vuodelta,muistaakseni oli jopa joku -70% tmv ja hintaa jäi reippaasti alle 20e!!

Tytöstä en edes jaksa puhua,JOKA liikkeessä H&M:stä Lindexiin jne on tyttöjen kukkamekkoja 8e hintaan tällä hetkellä.

Meidän tyttö on saanut jopa 2 uutta mekkoa tälle kesälle,olkaimettoman kukkaiset trikoomekon johon päälle kiva ohut neulebolero ns. "pikkujuhliin" ja paremman mekon,sellaisen puhvihihaisen,mutta ei tekokuituhössötystä,vaan todella kivaa kangasta.

Kengät tytölle on valkoiset Cittarista n.12e.

Itselleni olen ostanut joskus aikaa aikaa sitten 2 laadukasta hartiahuivia,hennon roosan pashminan (aidon) ja mustan kevyttä harsomaista kangasta olevan shaalin. Näillä saa kirkossa ym tarpeellisisissa paikoissa juhlavasti peitettyä olkapäät.

H&M:ltä olen myös muutama vuosi sitten tehnyt oikean alelöydön,10e hintaan perus pikkumustan josta moni on erehtynyt luulemaan todella kalliiksi ;D

Tätä kun hieman asustaa niin menee vuosia!

Lisäksi mun vaatekaapista löytyy musta kellohelmainen hame jonka saa kauden värisellä puserolla näyttään aina uudelta ja helmenharmaa juhlamekko/kotelomekko jonka kanssa käytän joko roosaa,valkoista tai mustaa,riippuen tilaisuudesta.

Kenkäpuolelta löytyy perusmustat korkkarit aina muodikkaalla piikkikorolla,valkoiset kesäisemmät sandalettityyliset korkkarit ja hieman matalammat mustat kesäiset pikkukengät.

Ja kengät on hyvänhoidon ansioista myös jo muutamia vuosia vanhat.

Miehelle ostetaan muutaman vuoden välein kun kausi on vaihtumassa musta puku ja siihen on hyvälaatuinen pukupaita,nyt valkoinen ja helmenharmaa. Krakoja ostan sitten esim Prismasta kauden väreissä ja kuvioissa (8-13e/kpl!!).

Kengät on miehelle myös ihan Prismasta,muistaakseni alesta jotain 30e tienoilla hyvät,kunnon nauhalliset pukukengät,perinteiset,ovh oli yli 100e.

Se on VIITSIMISESTÄ kiinni ja siitä kuinka yhdistelee vaatteita ja asioita. Mutta ennen kaikkea viitsimisestä.

Jos tullaan sukulaisen häihin esim urheiluseuran logoisessa silkkipusakassa ja kengistä vilkkaa tennissukat niin kyllä silloin on syytä hävetä!!

Vierailija
52/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä laukkoa konteissa ja kirppareilla.

Pitäähän jonkun tienata, että on sitten veroeuroilla varaa maksaa sinun kirppareilla ajanvietto.

mutta tuo on täyttä höpinää,ettei olisi varaa!!

Me olemme köyhiä,ainakin monien mittapuulla. Mies on kokopäivätyössä jakeluauton kuskina ja tienaa nettona 1600e/kk. Minä olen kotihoidontuella kotona ja lapsia on 3, kaksi poikaa ja tyttö (12v,8v ja 2,5v).

Juhlakengät meille haetaan Punaisen Ristin kontista,jossa on usein kauppojen "ylijäämä" kenkiä tai sitten ostan alesta.

Tänä vuonna meillä oli 2 valmistujaiset ja yhdet häät jo ja ainakin hautajaiset ja häät on vielä tulossa.

Molemmille pojille löytyi mustat kengät Kontista,isommalle mustat,yksiväriset ja merkittömät tennarit,joissa on pohjakin musta ja pikkuiselle (2,5v) mustat kiiltonahkaiset kävelykengät.

Paidat ostin Citymarketista (12,90e/kpl),vaaleansiniset kauluspaidat ja paikallisesta lastenvaateputiikista kravaatit (alerekki,5e/kpl),joskus olen ostanut krakoja,paitoja yms huuto.netistäkin,josta muuten löysin pienemmän juhlahousut,ruskeat suorat housut (kraka on sini-ruskea). Isomalle mahtui vielä viime vuotiset mustat pukuhousut ja isommalle on myös puvuntakki lastenvaateliikkeen alesta viime vuodelta,muistaakseni oli jopa joku -70% tmv ja hintaa jäi reippaasti alle 20e!!

Tytöstä en edes jaksa puhua,JOKA liikkeessä H&M:stä Lindexiin jne on tyttöjen kukkamekkoja 8e hintaan tällä hetkellä.

Meidän tyttö on saanut jopa 2 uutta mekkoa tälle kesälle,olkaimettoman kukkaiset trikoomekon johon päälle kiva ohut neulebolero ns. "pikkujuhliin" ja paremman mekon,sellaisen puhvihihaisen,mutta ei tekokuituhössötystä,vaan todella kivaa kangasta.

Kengät tytölle on valkoiset Cittarista n.12e.

Itselleni olen ostanut joskus aikaa aikaa sitten 2 laadukasta hartiahuivia,hennon roosan pashminan (aidon) ja mustan kevyttä harsomaista kangasta olevan shaalin. Näillä saa kirkossa ym tarpeellisisissa paikoissa juhlavasti peitettyä olkapäät.

H&M:ltä olen myös muutama vuosi sitten tehnyt oikean alelöydön,10e hintaan perus pikkumustan josta moni on erehtynyt luulemaan todella kalliiksi ;D

Tätä kun hieman asustaa niin menee vuosia!

Lisäksi mun vaatekaapista löytyy musta kellohelmainen hame jonka saa kauden värisellä puserolla näyttään aina uudelta ja helmenharmaa juhlamekko/kotelomekko jonka kanssa käytän joko roosaa,valkoista tai mustaa,riippuen tilaisuudesta.

Kenkäpuolelta löytyy perusmustat korkkarit aina muodikkaalla piikkikorolla,valkoiset kesäisemmät sandalettityyliset korkkarit ja hieman matalammat mustat kesäiset pikkukengät.

Ja kengät on hyvänhoidon ansioista myös jo muutamia vuosia vanhat.

Miehelle ostetaan muutaman vuoden välein kun kausi on vaihtumassa musta puku ja siihen on hyvälaatuinen pukupaita,nyt valkoinen ja helmenharmaa. Krakoja ostan sitten esim Prismasta kauden väreissä ja kuvioissa (8-13e/kpl!!).

Kengät on miehelle myös ihan Prismasta,muistaakseni alesta jotain 30e tienoilla hyvät,kunnon nauhalliset pukukengät,perinteiset,ovh oli yli 100e.

Se on VIITSIMISESTÄ kiinni ja siitä kuinka yhdistelee vaatteita ja asioita. Mutta ennen kaikkea viitsimisestä.

Jos tullaan sukulaisen häihin esim urheiluseuran logoisessa silkkipusakassa ja kengistä vilkkaa tennissukat niin kyllä silloin on syytä hävetä!!

Vierailija
53/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alushousujen näkyvät rajat. Näitä näkee aina.

Vierailija
54/54 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä pahin tyylimoka pukeutumisessa on miehellä silkkitakki (tyyliä vaatehuone 99 mk) tai jonkinlainen liivi tai sellainen ihme kiristyskoru esim. pistoolin mallinen. Ja mua aina yököttää, jos miehen housujen läpi näkyy alushousujen rajat ja ne on sellaiset " a`la naisten pikkuhousujen malliset" missä munat pussissa. YÖK YÖK YÖK YÖK. Miehellä tulee olla piukahkot boxerit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi