Mä olen tällä hetkellä 3 lapsen kotiäitinä
muta ei tulis mieleenkään totuttaa miestä siihen ettei sen tarvi tehdä kotona mitään töidensä jälkeen :) Minä olen ensisijaisesti kotona lapsia varten en sitä varten että puunaan kaikki paikat katosta lattiaan jotta mies saa tulla puhtaaseen kotiin ja valmiiseen ruokapöytään ja sen jälkeen löhötä loppuilta sohvalla...
Kommentit (8)
Ja minä taas teen kaikkea valmiiksi (plus olen lapsien kanssa päivällä) ja sitten illalla ollaan koko perhe niin ettei tartte siivota.
Sitten?
4 lapsen kanssa ja puunata kodin ja laittaa ruoat sun muut :) tuollaisia paskanjauhajia toki riittää :) ap p.s. me ollaan lasten kans monta tuntia ulkona ei siinä ehdi puunailla ja onneks mun mieskin sen tajuaa
totuus on se että lapset ovat keskenään ja välillä ihan heitteilläkin kun mamma puunaa. Saati että äiti ikinä tekis lasten kanssa mitään. ei käy puistoissa ei muskareissa ei missään. Äidin pääasiallinen tehtävä on hoitaa koti ja palvella miestä lapset hoituvat "siinä sivussa miten kuten"
Ai jaa.
Jos sun päivä loppuu muutaman tunnin jälkeen niin se on sun ongelma.
Minä ehdin tekemään kaikenlaista, buuhuu. :D
Mitä niin vaikeaa on ulkoilla, tehdä kotihommia ja leikkiä pentujensa kanssa?
Nyt minulla on 9 h enempi aikaa tähän kuin mitä oli aikaa kun kävi töissä, ihanaa!!
3
Siivoon itteeni varten, miehelle taitaa olla ihan sama kuinka sekasta on. Ruokaa laitan lähinnä lapsille ja mies syö siinä sivussa. Asutaan omakotitalossa joten miehellä on kyllä ihan noita omiakin koti hommia joihin minä en puutu. Ja minä löhöön sohvalla iltaisin ja mies tietokoneella tai toisinpäin. Mies ehkä enemmän leikkii lasten kanssa, vaikka minä vietän niiden kanssa enempi aikaa. Että sellasta meillä. Kukin tyylillään, mutta toivottavasti kaikki tyytyväisiä omiin valintoihinsa.
Juu, lapset leikkii keskenään. Onko siinä jotain pahaa?
En saa koko päivää kulumaan siivoamiseen.
Käydään ulkona, pelkästään koirankin lenkittämisen takia.
En palvele miestäni, enempää kuin se minua.
3
meillä myös osallistuu mieskin kotitöihin. Meillä on 4 lasta ja arkisin on paljon kuskaamista ja juoksevia asioita, että aina ei ehdi kaikkia kotihommia tehdä siinä ajassa, kun mies tekee töitä. Mutta kyllä koti on yhteinen ja molempien velvollisuus tehdä myös kotitöitä. Toki mä yritän tehdä mahdollisimman paljon kotihommia päivisin, mutta aina ei mies saa tulla puunattuun kotiin.
Mies vie roskia, minä myös, mutta mies ehkä enemmän ja on lasten kanssa, esim. ulkoilee. Aamupuuron hän joskus keittää, koska herää yleensä aiemmin. Huolehtii paljolti omista vaatteistaan, esim. silittää ne. En puunaa itsekään kotia, joten en odota mieheltänikään. Jonkinlaista siisteyttä yritän ylläpitää ja isommat lapset opettaa huoneittensa siistimiseen. Meillä ei kyllä mies ehdi sohvalla löhöilemään ja tietokonellakin vasta yleensä kun lapset jo nukkumassa. Eikä ole kyllä aina ruokaakaan miehelle.