Oletko kouluttautunut uudelleen?
Minkä ikäinen olit, ja miten päätit alan jolle vaihdoit? Sekä minulla, että miehelläni on edessä uudelleenkouluttautuminen. Mies on jo koulussa (luonnontieteilijästä sosiaalialalle) ja kun hän valmistuu, on minun vuoroni, koska omalla alallani ei kerta kaikkiaan löydy töitä, työllisyystilanne on suorastaan romahtanut. Mä en vaan keksi, että mille alalle alkaisin nyt kerätä avoimen kautta pisteitä - siis joka olisi ala joka aivan varmasti työllistäisi myös kymmenen vuoden päästä. Lähihoitajaksi minusta ei ole..
Kommentit (6)
Mutta ei sellaista alaa ole, jolla työllistyminen on sataprosenttisen varmaa. Ei mikään elämässä ole niin varmaa, paitsi kuolema.
Toivottavasti projektinne onnistuu!
ja kauppatieteellinen työllistäisivät ainakin melko varmasti.
tein niitä töitä 4 vuotta ja sen jälkeen hakeuduin sh-kouluun. Sh:n hommia olen tehnyt nyt yli 14 v.
2008 luokanopettajaksi.
Olin 34v kun pääsin yliopistoon ja valmistuin 38v. Erittäin tyytyväinen päätökseen ja töitä riittää :)
merkonomiksi. Hain jatkamaan liiketalouden linjaa ja todennäköisesti pääsenkin sisälle, mutta aion heti syksyllä hakea sosiaalilinjalle josta yllättäyen koin löytäneeni sen minulle oikeimman alan. Harmi vain etten ehtinyt hakea jo nyt syksyksi.
Kannatti, palkka nousi ja työ on helpompaa. Hoitovapaalla opiskelin lastenhoidon ohessa.