Rv9 ja vuoto
Eilen tuli ruskeaa valkovuotoa muutaman kerran paperiin pyyhittäessä, rv 8+4. Veriviiruja oli enemmän kuin aikaisemmin, ihan pienen pientä vuotoa on tullut myös rv4 ja rv8 sinä päivänä kun kuukautiset normaalisti alkaisivat.
Pelottaa mistä johtuu. Tänään ei ole vuotanut lisää, kipuja ei ole ja raskausoireita on edelleen.
Pitäisikö soittaa jonnekin vai odottaa vaan ja katsoa mihin suuntaan menee... Kokemuksia?
Kommentit (9)
mulla tuo oli keskeytyneen keskenmenon merkki. Havaittiin viikolla 10+, kesken oli mennyt viikolla 6+6. Tuolloin myös kaikki raskausoireet hävisivät kuin seinään.
Itse menin yksityiselle ultraan ja sieltä passitus sairaalaan.
taas kaikissa 3 raskaudessa ollut ruskeaa ja vähän veristäkin vuotoa, ja hyvin ovat raskaudet menneet. Viimeisessä raskaudessa tuli jopa ihan kuukautisia muistuttavat useamman päivän vuodot. Vuodot loppuneet sitten kokonaan n. rv10 jälkeen. Mulla siis ollut tuo vuoto normaalia raskauden aikana, ja kolmannen raskauden tunnistinkin vasta tuosta ruskeasta turhuvuodosta, jota ei minulla koskaan muulloin esiinny kuin raskaana ollessa.
Onnellista odotusta!
hei, minullakin oli vuotoja n kerran viikossa kovilla kivuilla höystettynä mutta tässä sitä vaan mennään rv 32 alkamassa että voit toki soittaa neuvolaan ja kertoa tilanteen, on mahdollista että vuotoja on hiukan juuri alkukuukausina kun pitäisi olla menkat. kyllä keskenmenon tunnuistaa kovista kivuista ja runsaasta vuodosta. jos et ole vielä käyny ultrassa niin siellä ainakin näkee ja kuulee onko kaikki ok. mulla tää kolmas raskaus eikä parilla ekalla ollu tämmöisiä oireita. kaikkea hyvää sinulle ja jos kuitenkin käy ikävästi niin kaikella on jokin tarkoitus, kaikki ei ehkä ollut hyvin,ja hetken päästä yritätte sitten uudelleen.
tuli viikolle 12 asti ruskeaa vuotoa ja kerran ihan kirkasta verta. ei tutkittu neuvolassa. sanoivat vaan, et menee kesken jos menee, mitään ei voi tehdä.. no poika syntyi sit ihan terveenä viikolla 40+3. :)
takana ja jokaisessa veristä vuotoa. Kaksi raskautta meni normaalisti, mutta yhdessä koin keskenmenon rv 12+jotain. Se oli surullista. Toivottavasti sulla on kaikki hyvin!
Olin keskenmenossa niin sairaan kipeä, että menin terveyskeskuksen päivystykseen (sunnuntai), josta ohjattiin naistenpolille seuraavaksi aamuksi. Tk:ssa jo todettiin ultralla keskenmeno ja sain voimakkaita särkylääkkeitä ja päivän saikkua.
Naistenpolilla tarkastettiin seuraavana päivänä kohdun tilanne, oli jo melkein kokonaan silloin tyhjentynyt. Ja viikko lisää sairauslomaa. Olin tosi kipeä, sekä fyysisesti että henkisesti. Kaavintaan en koskaan joutunut.
Työskentelen alalla. Alkuraskaudessa niukka vuoto on tavallinen oire, erityisesti viikoilla 4 (kuukautisten alkamisaika) ja 8 (istukan kautta alkaa kiertää verta). Hyviä merkkejä on, että vuoto on ollut niukkaa ja jo loppunut eikä sinulla ole ollut kipuja ja raskausoireet jatkuvat. Todennäköisesti asiat on kunnossa.
Voit tietysti soittaa sairaalaan gynekologian päivystykseen, mutta sinulle kerrotaan, että asiat on todennäköisesti hyvin, ja ota yhteyttä uudelleen vasta, jos tulee kovia kipuja ja runsasta vuotoa.
Jos asia kovasti vaivaa, soita yksityiselle lääkäriasemalle, jossa gynekologi voi ultraäänitutkimuksella tarkistaa tilanteen. Myös joissakin terveyskeskuksissa on ultraäänilaite ja osa yleislääkäreistä osaa katsoa raskauden tilanteen.
Toivon tosi kovasti parasta! Itsellä on tullut yhdessä raskaudessa muutamaan kertaan vuotoja, ja ihan hyvin on silti mennyt. Semmoisia veriviiruja ja ruskeaa vuotoa tuli. Jollain kerralla yhdistin ne seksiin, jota oli harrastettu aiempana päivänä.
Mutta kerran on mennyt keskenkin, ja tässä raskaudessa ei nyt vielä rv 15+4 ole ollut mitään vuotoja. Toivon kovasti parasta. Kovatkin vuodot voi olla harmittomia. Jaksamista!