maahnmuuttajien kanssa naimisissa oleville kysymys
Viihtyvätkö he paljon kavereidensa kanssa kahviloissa? soitteletko perään?
Kommentit (25)
minun mies on kyllä muuten hyvä, siivoaa, antaa ylimääräsitä rahaa, ostelee lahjoja ja kukkia ym. hellii ja rakastaa mutta viihtyy todella paljon kavereiden kanssa. Se raivostuttaa!
mutta en soittele perään, koska onhan minullakin kavereita, joita tapaan. Ravintoloissa tai baaressa käy tuskin koskaan paitsi minun kanssani syömässä, koska on hyvän ruuan ystävä.
Kaverit käy meillä, joskus mies käy kavereillaan esim. futismatseja katsomassa ja salilla käy parin kaverin kanssa. Mies on afrikkalainen.
En soittele perään ellei ole asiaa.
Hänellä on paljon ystäviä, käymme yhdessä pelaamassa salibandya, taidenäyttelyissä, katsomassa bändejä. Juo tummaa olutta silloin tällöin, tekee paljon puutarhahommia ja on töissä sairaalassa.
Hän ei vietä paljoa aikaa kavereiden kanssa, ei ainakaan kahviloissa. Harrastusten parissa kylläkin, ja joskus käy kavereiden luona katsomassa futista tms.
Soitan perään jos on asiaa. En muuten.
sellaiset 2 tunta, mutta hän saattaa olla 4 tuntia. Eka vuodet hän oli aina kotona ja sekin oli raivostuttavaa.
3.
mutta kieltämättä moni muu tuntuu viihtyvän. Arabimaissa kahvilat ovat pullollaan miehieä, naisia ei juurikaan näy. En tiedä miksi siellä viihtyvät, juttelevat varmaan keskenään ties mistä. Ja katselevat ohikulkijoita.
7
Maahanmuuttaja voi olla venäläinen, virolainen, ruotsalainen, amerikkalainen, englantilainen...
Kyllä kai virolainenkin voi kahvilassa istuskella. Vai tiedätkö itse minkä maalainen mies ap:lla on?
Onpa asenteellinen kysymyksenasettelu...
Maahanmuuttaja voi olla venäläinen, virolainen, ruotsalainen, amerikkalainen, englantilainen...
eikä sen puoleen baareissakaan.
Kaikki kaverinsa ovat suomalaisia, maanmiehiään ei tapaa oikeastaan koskaan.
ja usein aina saman kaverinsa kanssa.
ap.
että kuinka hän jaksaa istuskella kahviloissa. Meillä asia on toisin päin, eli mies ihmettelee kuinka jaksan istua kavereiden kanssa kahvilla monta tuntia. Mies itse mieluummin tapaa kavereitaan harrastusten parissa.
Ehkä miehesi kaipaa maanmiestensä seuraa, haluaa keskustella asioista omalla äidinkielellään.
7
ale-myyntejä bongailemassa. minua ärsyttää sen jakuva kävereiden kanssa pörrääminen, vaikka toisaalata nautin kun saan olla kotoan rauhassa, netissä surffata ja lukea.
ap.
kulttuurinäkökulma mielessä. Monissa arabimaissa miehet kokoontuvat kahviloihin iltaa viettämään, ja naiset pysyvät kotosalla. Ehkä tätä taustaa vasten joidenkin ao. maista olevien miesten on luonnollista tavata ystäviään kahviloissa.
Suurin osa käsittääkseni kuitenkin tapaa harrastustensa parissa tai perisuomalaisttain kodeissaan =).
Itselläni on eurooppalainen maahanmuuttajamies, joka ei käy kahviloissa istuskelemassa muiden kuin oman perheensä kanssa. Kaverinsa viihtyvät meillä samoin kuin mieheni heillä.
...täälläkin eikä istu kahviloissa ja baareissa ym. käy tosi harvoin. Paljon on kotona ja käy joskus kavereiden luona kahvilla ja pelaamassa shakkia ja joskus kaverit meillä samoissa puuhissa.
Drinkeillä, oluilla ym. käydään yleensä yhdessä. Minä "bailailen" omien kavereideni kanssa sitten enemmän.
jos oikeasti rakastaa niin kai sitä ajattelee vähän muitakin. Ennen hän oli toisenlainen.
ap.
Puolisoni on somalialainen.
Hän ei käy juuri lainkaan istuskelemassa kahvilla. Kokee, että hänellä ei ole juuri mitään yhteistä/ puhuttavaa maanmiestensä kanssa, eikä hänellä olisi aikaakaan. Aikansa menee töissä ja perheen kanssa.
Joskus käy pelaamassa jalkapalloa tai leffassa, mutta mielestäni liian harvoin. Minulle itselleni oma aika säännöllisesti on tärkeää, joten soisin sitä miehellekkin. Itselläni on säännölliset omat menot.
Baareissa ei käy lainkaan,eikä juo alkoholia, kuten en minäkään- uskonnollisesta syystä.
Ei sitäjuuri kotoa saa minnekään. Kalaan kyllä lähtee mielellään, intohimoinen perhokalastaja. Soittaa musiikkia itse joskus ja maalaa tauluja. Ei juuri juo, yhden silloin tällöin.