Näin sivistyneet ihmiset hoitaa eronsa!
Tuttavaperheessä on ero edessä vanhemmilla. Lapset 2v ja 5v. Lapset jäävät entiseen kotiin, ja isä ja äiti vaihtavat kotia viikon välein. Kerrankin joku ajattelee erossa lapsia (mikäli se nyt ikinä on mahdollista erota ja ajatella lapsia?)
Kommentit (4)
Lapset asuvat edelleen rakentamassamme kodissa, ja meillä kummallakin on sitten omat asunnot. Mulla vuokra ja miehellä oma. Mulla on uusi puoliso ollut jo vuoden, joka asuu kanssani. Ja hän kulkee kanssani tätä asunnon vaihtoa, eli viikon asumme yhteisessö kodissamme ja viikon vanhassa kodissani lasteni kanssa.
Jos meille tulee joskus yhteisiä lapsia, sitten varmaan mietitään miten hommaa jatketaan. Mutta tämä käytäntö on meillä nyt ollut jo 5v ja hyvin toimii. Jotain pysyvää edes lapsilla!
noille vanhemmille, jotka antavat lapselleen pysyvän kodin ja itse vaihtavat vuoroja.
Pelätään että lapsi menee rikki joten suojellaan vastoinkäymisiltä ja vedetään typerää roolileikkiä muka-ehjän "kodin" ympärillä, kukin vanhempi oman "työvuoronsa" mukaisesti. Ihankuin se ratkaisisi mitään että lapsen koti pysyisi samana- vanhemmat ovat siellä silti kotona ainoastaan eri aikoina ja heillä on ihan omat kodit tuon lisäksi. Mahtaa lapsella olla yksinäinen olo, kun tuon tajuaa! Voi pikkukeisari-parkaa, mihin kaikkeen vanhemmat alkavat...
Idea on omaperäinen ja varmasti kokeilun väärti. Silti käy mielessä, että mitähän tuostakin tulee. Ex-perheen elämä leviää kahden sijasta kolmeen huusholliin. Ja jossain vaiheessa ilmenee myös mahdollisia uusia mies- ja naisystäviä. Mutta onnea matkaan heille!