Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverisynttäreistä- ärsyttää ajattelemattomat vanhemmat!

Vierailija
10.06.2010 |

Kaksi viikkoa sitten laitettiin synttärikutsut kavereiden lokeroihin päiväkodissa. Kortissa luki selvästi 'ilmoitathan, pääsetkö tulemaan', puh nro ja näshköpostiosoite. Vanhemmista kaksi on ilmoittanut lapsensa, kaksi ei. Juhlat ovat huomenna. Eilen näin toisen ilmoittamatta jättäneistä vanhemmista päiväkodin pihalla ja kysyin, onko hänen lapsensa tulossa juhliin. Vastasi vaan tylysti, että 'meillä on muuta menoa'. Olisi tehnyt mieli sanoa tylysti takaisin, että olisi voinut aikaisemmin ilmoittaa, mutta jätin sanomatta. Nyt sitten ei muuta kun odotellaan, saapuuko tämä lapsi, jonka vanhemmat eivät ole ilmoittaneet mitään, juhliin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vertaistukea hääpalstoilta, siellä ongelma on päivittäinen. Ihmiset ei jaksa välittää toisen vaivannäöstä vaikka sähköpostikin olisi niin helppo lähettää. Tai sitten ajatellaan että kyllähän ne tietää että tietenkin me tullaan tai ei tulla.

Vierailija
2/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän päiväkodissa 2 perhettä on tällaisia ja sitten viikon päästä huomaavat että ai Veetin synttärit oli eilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi lapsen synttärit viime viikolla. Kutsuttuja 9, kaksi ilmoitti esteestä etukäteen, paikalle saapui kolme...

Että sillälailla. Ja sitä lapsen pettymystä, kun juhlijoita ei tullutkaan.

Vierailija
4/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortissa luki selvästi 'ilmoitathan, pääsetkö tulemaan'

Jotkut kai ymmärtää tuon niin, että ilmoitetaan, jos tullaan, mutta ei ilmoiteta jos ei tulla. Ala-asteella yhdellä kaverillani oli tapa, että koska koulun jälkeen hänen piti käydä ensin kotona, hän sanoi, että soittaa, jos saa tulla ja ei soita, jos ei. Minusta tuo oli ihan väärin päin: jos hän saisi tulla, näkisin sen kai ilmoittamattakin, mutta olisi kurjaa jäädä ikkunan ja puhelimen välimaastoon koko iltapäiväksi odottelemaan, että soittaakohan se.

Minä ainakin aion hyvin yksiselitteisesti ilmaista kaikissa juhlakutsuissani, että olkaa hyvät ja ilmoittakaa joka tapauksessa tuletteko vai ette.

Vierailija
5/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmoitan jos satun muistamaan. Lapseni oikeiden kavereiden synttärikutsuihin jaksan vastata, mutta joku-vaan-tarha-ryhmäläisen äiti ei kyllä voi vaatia minulta vaivan näköä oman pikku mussukkansa synttäreiden vuoksi.

Vierailija
6/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miten se vastauspyyntö on muotoiltu. Jos kutsussa on puhelinnumero niin tekstarin kirjoittamiseen menee ehkä minuutti eivätkä ne nykyään niin paljoa maksakaan, että se voisi olla kellekään kynnyskysymys.

Hyviin tapoihin kuuluu vastata kutsuun. Myös jos se koskee lapsen synttäreitä.

Vierailija
7/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän jatkossa aina kutsumatta ne joilta ei tule vastausta ja niin toimii moni muukin.

ja ilmoitan jos satun muistamaan. Lapseni oikeiden kavereiden synttärikutsuihin jaksan vastata, mutta joku-vaan-tarha-ryhmäläisen äiti ei kyllä voi vaatia minulta vaivan näköä oman pikku mussukkansa synttäreiden vuoksi.

Vierailija
8/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsukaa niin paljon vieraita, että muutamien poisjäänti ei haittaa mitään.

Mä olens aman verran tarjottavia varannut yleensä joka tapauksessa. Jos joku ei tule, se ei tule, muita vieraita sitten tulee.

Vierailija
9/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on turhauttavaa ja kallista ostaa tarjottavia tuplamäärä kuin mitä tarvittaisiin. Sitä paitsi kuuluu todellakin hyviin tapoihin vastata kutsuun. Miksi se on niin vaikeaa monelle?

Mä olens aman verran tarjottavia varannut yleensä joka tapauksessa. Jos joku ei tule, se ei tule, muita vieraita sitten tulee.

Vierailija
10/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän jatkossa aina kutsumatta ne joilta ei tule vastausta ja niin toimii moni muukin.

Vierailija
11/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on turhauttavaa ja kallista ostaa tarjottavia tuplamäärä kuin mitä tarvittaisiin. Sitä paitsi kuuluu todellakin hyviin tapoihin vastata kutsuun. Miksi se on niin vaikeaa monelle?

Ei jädet ja karkit paljoa maksa ja leipoa voi itsekin.

Vierailija
12/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vastaamattomat eivät ole tulossa. Voisin kuvitella, että mulla ainakin olis tosi vaikeaa soittaa (kun muutenkin olen puhelinpelkoinen) ja yrittää sopottaa että joo, soitin vaan kun me ei tulla, kun... öö, meillä on muuta.. Ja sitten kuitenkin kävis niin että tää sankarin äiti ihmettelis että miks se soitti ihan vaan sanoakseen etteivät tule, kun mä olin tarkoittanut että ilmoittavat jos ovat tulossa.

T. Juntti

Vierailija
13/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortissa luki selvästi 'ilmoitathan, pääsetkö tulemaan'

Jotkut kai ymmärtää tuon niin, että ilmoitetaan, jos tullaan, mutta ei ilmoiteta jos ei tulla. Ala-asteella yhdellä kaverillani oli tapa, että koska koulun jälkeen hänen piti käydä ensin kotona, hän sanoi, että soittaa, jos saa tulla ja ei soita, jos ei. Minusta tuo oli ihan väärin päin: jos hän saisi tulla, näkisin sen kai ilmoittamattakin, mutta olisi kurjaa jäädä ikkunan ja puhelimen välimaastoon koko iltapäiväksi odottelemaan, että soittaakohan se.

Minä ainakin aion hyvin yksiselitteisesti ilmaista kaikissa juhlakutsuissani, että olkaa hyvät ja ilmoittakaa joka tapauksessa tuletteko vai ette.

Ehkä vielä selkeämpi olisi laittaa "ilmoita, jos olet tulossa". Näin ei turhaan häirittäisi niitä, joita kyseiset juhlat eivät kiinnosta.

Vierailija
14/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoitin "ilmoita, jos et pääse". Kaksi äitiä on ilmoittanut, että lapset ovat tulossa, kukaan ei ole ilmoittanut ettei tulisi. 9 kutsua laitoimme. Kuinkahan moni ilmaantuu paikalle...

Vierailija
15/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittokammoiset voivat laittaa viestin...

Vierailija
16/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ilmoita jos tulet tai jos et tule - meillä päin kyllä kaikki ilmoittaa molemmissa tapauksissa! Ja tämä ihan normaalin käytöstapojen takia: on kohteliasta ilmoittaa esteestä, jos ei pääse johonkin mihin on kutsuttu, ja toisaalta jos pääsee, on kohteliasta ilmoittaa että "kiitos, tulemme mielellämme".

Täytyy sanoa että onneksi me ei asuta tuollaisilla nurkilla,joissa vanhemmat toimii noin typerästi!!!

Vierailija
17/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo snadien juhlissa johtuu varmaan siitä että on "pakko" pitää kalliit synttärit jossain peuhutalossa niin kyllähän se vierasmäärä kiinnostaa jos yksi vieras maksaa vaikka 20 euroa (saako edes sillä). Toista se oli ennen kun tarjoiluna oli äitin tekemä kakku ja ehkä karkkeja ja ohjelmana leikkiminen.

Vierailija
18/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei? Lapsesi näkee niitä lapsia päivittäin ja osa on varmasti hyviä kavereitakin. Minusta on epäkohteliasta, ajattelematonta ja jopa loukkaavaa olla vastaamatta kutsuun, enkä ymmärrä, kuka on niin juntti ettei ilmoita, pääseekö vai ei. Ei siksi, että tarjottavaa olisi oikea määrä vaan siksi, että myös sankarista on kiva tietää etukäteen, tulevatko kaverit synttäreille. On kurja odotella, jos eivät ole tulossa.

Ja kyllä, ensi vuonna aion kirjoittaa kutsuun, että ilmoitathan vaikka et pääsisikään tulemaan. Tällä kertaa kortissa oli myös sähköpostiosoite niille puhelinkammoisille. Ei saanut kuitenkaan kaikkia ilmoittamaan sekään. t. ap

Vierailija
19/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksästä kutsutusta yksi ilmoitti, ettei lapsi tule kutsuille. Yksi ilmoittanut tulevansa. Hauska nähdä juhlapäivänä tuleeko vieraita 1 vai 8 vai jotain siltä väliltä :D

(Ja kutsussa luki, että ilmoitathan, jos et pääse tulemaan **.** mennessä)

Vierailija
20/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ilmoitattehan, jos lapsenne ei pääse tulemaan xx.xx.2010 mennessä".

Yksi ja sama lapsi jää vuodesta toiseen tulematta (eikä ilmoita mitään), mutta muiden vanhemmat ovat riittävän fiksuja lukemaan kutsun tekstin ja ilmoittamaan, jos lapsi ei pääse. Tämän yhden lapsen äiti on juuri niin älykäs tapaus, kuin voi käytöksestään kuvitella. Juntti mikä juntti. Ei voi olla kyse siitäkään, että kutsu olisi hukkunut lapsen tavaroiden sekaan, kun tapaus toistuu vuosittain. Ja olen äidin nähnyt kyllä naulakoilla usein, mutta eipä hän koskaan myöskään tervehdi muita vanhempia. Idiootteja maailmaan mahtuu, onneksi on kivojakin vanhempia lapsineen :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän