Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni huolehtii yksin lapsistaan?

Vierailija
10.06.2010 |

On siis aito yksinhuoltaja?

Eikö kuitenkin suurin osa ole yhteishuoltajuuksia?

Olisko jollain ihan vaikka tilastotietoa?

Tero

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa eroperheiden vanhemmista on nykyään yhteishuoltajia ja voisi sanoa että molemmat vanhemmat toimivat näin ollen vuorotellen yksinhuoltajina. Useissa keskusteluissa puhutaan edelleen aina ja vain yksinhuoltajanaisista, vaikka nykyään yhä useampi mies haluaa olla lastensa yh-vuorovanhempi myös eron jälkeen. t. sossun akka

Vierailija
4/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maa 117194 yksinhuoltajaa 18,7 koko maasta. Joka viides lapsi siis kasvaa ilman toista vanhempaa.

Itse olen yh, mutta minä en ainakaan huolehdi yksin lapsistani. Mulla on vankka tukijoukko ja tukiverkko. Osa toisia yksinhuoltajia ja osa sukua tai ystäviä.

Usein tutut kadehtivat, koska olen onnistunut hankkimaan itselleni sellaisen ympäristön, että voin myös harrastaa, käydä katsomassa kulttuuria tai yöjalassa ihan koska huvittaa, eikä koskaan ole lapsella kavereista puutetta. Toki rilluttelen ehkä vain kuusi kertaa vuodessa, ekaluokkalaiseni takia, mutta jos haluaisin voisin tehdä mitä vaan, koska vaan. Siihen pitäisi jokaisen perheen pyrkiä!

Koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan ja lapsen takia turvaverkon pitää olla tiptopkunnossa!

Vierailija
5/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maa 117194 yksinhuoltajaa 18,7 koko maasta. Joka viides lapsi siis kasvaa ilman toista vanhempaa.

Itse olen yh, mutta minä en ainakaan huolehdi yksin lapsistani. Mulla on vankka tukijoukko ja tukiverkko. Osa toisia yksinhuoltajia ja osa sukua tai ystäviä.

Usein tutut kadehtivat, koska olen onnistunut hankkimaan itselleni sellaisen ympäristön, että voin myös harrastaa, käydä katsomassa kulttuuria tai yöjalassa ihan koska huvittaa, eikä koskaan ole lapsella kavereista puutetta. Toki rilluttelen ehkä vain kuusi kertaa vuodessa, ekaluokkalaiseni takia, mutta jos haluaisin voisin tehdä mitä vaan, koska vaan. Siihen pitäisi jokaisen perheen pyrkiä!

Koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan ja lapsen takia turvaverkon pitää olla tiptopkunnossa!

sitten suurempi luku mitä aavistelin. Jos tuo 18,7% tarkoittaa siis eroperheiden lapsimäärästä.

Surullista, tavallaan. Isät ovat välillä kummallisia :( Tai äidit.

Tero

Vierailija
6/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten suurempi luku mitä aavistelin. Jos tuo 18,7% tarkoittaa siis eroperheiden lapsimäärästä.

Surullista, tavallaan. Isät ovat välillä kummallisia :( Tai äidit.

Tero

Yhteishuoltajuus on yleisin yksinhuoltajuuden muoto nykyisin!

Vierailija
7/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu yksi vanhempi ja lapsi/lapsia. Huoltajuus on asia erikseen. Useimmilla on yhteishuoltajuus vaikka etävanhempi tapaisi lasta harvakseltaan. Viikko/viikko systeemi on vielä suht harvinaista.

Vierailija
8/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu yksi vanhempi ja lapsi/lapsia. Huoltajuus on asia erikseen. Useimmilla on yhteishuoltajuus vaikka etävanhempi tapaisi lasta harvakseltaan. Viikko/viikko systeemi on vielä suht harvinaista.

että kuinka moni isä ei osallistu lainkaan lapsiensa elämään tai elättämiseen.

Tilastoidaankohan tällaista edes?

Vierailija
9/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/3 etäisistä hoitaa mallikkaasti isän roolin eli tapaa säännöllisesti ja maksaa elatusmaksut. 1/3 tapaa satunnaisesti ja 1/3 ei tapaa lainkaan, luistaa elatusmaksuista.

Vierailija
10/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei maksa elareita, on käynyt 2 kertaa 2,5v aikana katsomassa lastaan (silloinkin minä olen ollut paikalla), eli sen puolesta olen yksinhuoltaja.

Minulla on kuitenkin tukiverkko todella hyvä, 3 siskoa, omat vanhempani + heidän puolisonsa, ja 3 isovanhempaani sekä 3 lapsen kummia, ovat kaikki valmiita ottamaan lapsen hoitoon, jos tarvitsee. :)

Eli olenko "aito" yh? :D

Vierailija
11/11 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimalla osalla näyttäisi olevan tapaamiset joka toinen viikonloppu ja kesäloma, elareitakin taitaa maksaa suurin osa isistä itse.

Monasti on myös niin, että tämä perheen yksinhuoltaja on itse estänyt toisen osapuolen tapaamiset tai tehnyt ne niin hankalaksi, että toinen on ymmärtänyt yskän.