Miksi pesette pyykkiä joka päivä?
Kun näitä siivousketjuja lukee, tuntuu että lähes joka perheessä pyörii pyykkikone päivittäin. En voi käsittää tätä, kun itselläni 4-henkisessä perheessä (lapset 6&8) pestään pyykkiä noin 2 kertaa viikossa. Ja lapset ei tosiaan kulje likaisissa vaatteissa, mutta jos kesken illan tippuu ruokaa paidalle, niin en tietenkään kotioloissa vaihda. Mutta en myöskään pese puhtailta näyttäviä/tuoksuvia vaatteita, eli samaa paitaa voidaan käyttää vaikka neljä kertaa pesemättä. Ja esim. farkkuja ei tarvitse pestä kuin parin kuukauden välein. Alusvaatteet vaihdetaan toki aikuisilla joka päivä, lapsilla parin päivän välein.
Vuodevaatteet ja pyyhkeet pestään 2 viikon välein.
Tuntuu, että ihmiset pesee ihan turhaan jatkuvasti pyykkiä, kyllä sitä samaa vaatekertaa voi käyttää useammankin kerran.
Kommentit (50)
Pidän itse samaa paitaa noin 2 päivää, ihan max 3. Farkut pesuun viikottain. Vauvan vaatteet vaihdan, kun likaantuvat. Itse sitä itselleen tekee liiallisesti kotityötä pyykinpesusta. Ja ekologisesti aika vastuutonta...
Ei se ole mitään saastaista, josta pitää päästä heti eroon.
Ihmisten pitäisi päästä tutkimaan mikrobiologiaa ja näkemään mikroskoopin alla, mitä kaikkea heidän kodissaan kuhisee. Moni täällä varmaan menettäisi mielenterveytensä sen jälkeen.
Kun tulet suihkusta, niin olet puhdas. Vai etkö ole? Kun kuivaat PUHTAAAN itsesi, niin MITEN IHMEESSÄ se pyyhe siitä likaantuu? Ja kun vielä kuivatat sen tangolla, niin sehän ihosta tullut PUHDAS vesi kuivuu pois.
Kyllähän pyyhkiessä tarttuu kuollutt ihoa ja muuta orgaanista, se tekee pitemmän päälle tunkkaisen hajun. Mutta ei kyllä kahden kerran jälkeen.
ja lapset vielä siinä iässä että sotkua tulee joka päivä. Pesen päivittäin kaksi koneellista pyykkiä enkä koe sitä mitenkään liioitteluksi. Mutta jokainenhan arvioi asioita omista lähtökohdistaan ja usein on vaikeaa asettua muiden perheiden asemaan, kun itse on tottunut tekemään asiat tietyllä tavalla, luulee että se on se oikea ja ainoa tapa tehdä asioita.
Pyykkikone (8kg) pyörii väh. 2 kertaa päivässä.
suositellaan pesemään USEIN, muutaman käyttökerran jälkeen. Syynä se, että niissä on mukana elastaania, joka menee pilalle, jos farkkuja säilytetään likaisina - ANTEEKSI, "puolipitoisina" (koska sinun mielestäsihän ne toki eivät ole likaiset...)
Ei vaatteita pestä automaattisesti, jos ne ei ole likaiset tai hikiset. Meidän teinipoika hikoilee ja hän vaihtaa vaatteet päivittäin, mutta muut ei juurikaan hikoilla. Farkkujahan ei edes suositella kovin usein pestäväksi, mutta kyllä mä ne parin viikon välein pesen. Meillä on 7-henkinen perhe ja pyykkiä ei tule läheskään joka päivä.
Kun tulet suihkusta, niin olet puhdas. Vai etkö ole? Kun kuivaat PUHTAAAN itsesi, niin MITEN IHMEESSÄ se pyyhe siitä likaantuu? Ja kun vielä kuivatat sen tangolla, niin sehän ihosta tullut PUHDAS vesi kuivuu pois.
Pyyhkeitä ei käytetä kun 2 kertaa samaa.
Puhdas pyyhe 2 käyttökerran jälkeen??? Ei todellakaan. pyyhkeeseen tarttuu kaikki ihon kuoriutunut iho ja kuolleet solut.
Etkö katsonut myytinmurtajia. viikko ensimmäisen käyttökerran jälkeen pyyhkeessä oli eläviä pieneliöitä. siihen kun hankaat itsesi seuraavalla kerralla niin oot varmaan tosi puhdas.
aikuinen ja lapsi.
Pyyhkeet ja lapsen lakanat kerran viikossa. Omat lakanat kerran kahdessa viikossa. Kotivaatteet(huppari, housut tms) saattaa pysyä puhtaana viikonkin , mutta alusvaatteet vaihdan joka päivä. Lisäksi vielä jos menen kauppaan/kylään on toiset vaatteet joita käytän pari kertaa ennen kuin laitan pyykkiin.
Jos on kuumia päiviä niin saattaa mennä kolmekin toppia päivässä.
Viisihenkinen perheemme (pojat 14,12 ja 10) joutuu pesemään päivittäin ainakin koneellisen pyykkiä. Heti kostautuu, jos laiskottelemme vastuustamme - pesupinot kasvavat järjettömiksi.
Ei voi muuta todeta kuin että ihmiset itse itselleen sitä työtä tekee.
ei todellakaan voi todeta kun että jotkut asuu suorastaan paskan keskellä.
lasten alusvaatteita päivittäin, minä vaihdan ja aina ne on vaihdettava kun lapsi on juuri oppinut vessa-asiat hoitamaan itsekseen..
Pesen pyykkiä miltei joka päivä 2-3 koneellista, koska olen nuukana myös lajittelusta. Joskus voi olla pyykkikoneen lepopäivä. Asumme ok-talossa.