Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään, jolla olisi ahdistuneisuushäiriö? Ov

Vierailija
10.06.2010 |

Luulempa, että nyt on iskenyt ko. sairaus ja listaan tähän vähän oireita:

- unettomuus, nukun n. 3-4 h "hyvin", sen jälkeen en ollenkaan tai hyvin pätkittäin. Tätä on ollut jo muutamia vuosia.

- pelko ja levotttomuus, olen kuin jänis ajovaloissa koko ajan. Ilman varsinaista syytä.

- ruokahaluttomuus/pahoinvointi.

- sydämen tykytys, käsien vapina.

- murehdin kaikkea, siis aivan kaikkea epärealisesti. Ymmärrän tämän itsekin.

- säikähdän kaikkea äkkinäistä esim. puhelimen soittoa, kolahduksia yms.

Olisin ikuisesti kiitollinen jos joku kohtalontoveri vastaisi, antaisi neuvoja mitä tälle tehdä. Psykiatri? Lääkitys?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumsitraattia 200mg 3-4 kertaa päivässä ison vesimäärän kera. Sen lisäksi kahvi/tee ja tupakka pois ja ahdistuneisuushäiriö katoaa kuin pieru saharaan. Annosmäärissä on yksilöllisiä eroja. Jotkut vetävät akuuttivaiheessa yli gramman päivässä. Liika imeytymätön magnesiumkuorma ilmenee vaarattomana ripulina, jonka mukaan voi myös itse etsiä sopivan vuorokausiannoksen. Munuaiset poistavat tehokkaasti ylimääräistä magnesiumia, mikäli siihen tarvetta on. Joten ei ole syyät stressata mahdollisista magnesiumin haitoista. Ja nimenomaan sitraattimuodossa; se imeytyy huomattavasti paremmin kuin esimerkiksi perus magnesiumoksidi, joka on melkeinpä täysin turhaa ainetta. Myös sokeria, limukoita ja muuta myrkkyjä kannattaa välttää.

Vierailija
2/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ahdistuneisuushäiriö tai sitten nuo ovat paniikkihäiriön oireita. Myös voimakas stressi voi aiheuttaa tuollaisia oireita ja silloin ne voivat mennä stressin helpottaessa ohi. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, oireilee herkästi fyysisesti.

Totta kai voit saada apua lääkityksestä. Itselläni toimivat lievät rauhoittavat hyvin. Ne auttavat sekä ahdistuneisuuteen, fyysisiin oireisiin että uniongelmiin. Niihin tulee helposti riippuvaiseksi, mutta joskus se on pienempi paha. Myös normaalit masennuslääkkeet voivat tasata mielialoja. Terapiasta tai psykiatrilta taas voi saada apua ongelmien syiden käsittelyyn ja löytää keinoja ratkaista niitä. Terapia on usein rankkaa, mutta parhaassa tapauksessa voi muuttaa koko elämän.

Ajan voi varata suoraan yksityiselle terapeutille (kallista, mutta siihen voi hakea Kelan korvausta) tai psykiatrille joka opastaa eteenpäin. Myös tavallinen terveyskeskuslääkäri saattaa pystä auttamaan, mutta julkisen puolen kautta apua on joskus vaikea saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisää, että on raskaana vkolla 13. Voisiko tällä olla tekemistä sairauden alkamisen kanssa?

Toisaalta viime viikolla sattui tapahtuma, joka aiheutti aika kovan stressin, sen jälkeen olo on ollut aivan toivoton.

Vierailija
4/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehditkin vastata sillä aikaa kun kirjoitin tuota omaa tekstiäni.

Tosiaan viime viikolla koin voimakkaan stressin, ihminen, josta en olisi halunnut enää ikinä kuulla otti yllättäen yhteyttä ja pahin painajaiseni muuttui todelliseksi. Koen tämän ihmisen pelottavana ja uhkaavana.

Siitä lähtien ovat siis edellä mainitut oireet olleet päällä eivätkä ole ainakaan yhtään helpottaneet.

Ap

Vierailija
5/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehditkin vastata sillä aikaa kun kirjoitin tuota omaa tekstiäni.

Tosiaan viime viikolla koin voimakkaan stressin, ihminen, josta en olisi halunnut enää ikinä kuulla otti yllättäen yhteyttä ja pahin painajaiseni muuttui todelliseksi. Koen tämän ihmisen pelottavana ja uhkaavana.

Siitä lähtien ovat siis edellä mainitut oireet olleet päällä eivätkä ole ainakaan yhtään helpottaneet.

Ap

oireet ovat samankaltaiset myös posttraumaattisessa stressireaktiossa, joten kohdallasi on voinut olla kyse siitäkin. Mene keskustelemaan lääkärin kanssa. Joillakin ahdistuneisuushäiriö aktivoituu aina PMS:n aikaan, joten kyse voi olla myös hormonitoiminnan vaikutuksesta mielialaan (raskaus).

Vierailija
6/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallistu puhtaasti ahdistuneisuushäiriödiagnoosiin näin aikaisessa vaiheessa. Ahdistunut olet, se on selvä. Vaikuttaa kuitenkin nyt reaktiiviselta ja ilmeisesti on kestänyt vain tämän viikon (?).

Muitakin ahdistuneisuusTILOJA on. Samoin pelkotiloja.

Mulla on osin noita samoja oireita ahdistuneisuushäiriössäni, mutta myös erilaisia. Yksilöllistäkin, toki. Omani on kestänyt jo useita vuosia eikä ahdistuneisuuteen ole mitään järjellistä syytä.

Uskon, että saat apua lääkäristä.

Vierailija
7/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

googletin tuota post-traumaattista stressiä ja reaktiivista ahdistusta ja nekin sopisivat hyvin tähän olotilaan.

Paljonkohan mahtaisi maksaa yksityisellä psykiatrilla käynti? Jotain apua tähän on nyt saatava.

Toisaalta mulla on myös sellainen pelko, että mitä jos passittavat jonnekin suljetulle osastolle jos menen lääkäriin. Ei kai niin voi käydä? Pystyn kuitenkin itse analysoimaan tätä tilannetta kohtuu järkevästi.

Ap

Vierailija
8/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

googletin tuota post-traumaattista stressiä ja reaktiivista ahdistusta ja nekin sopisivat hyvin tähän olotilaan.

Paljonkohan mahtaisi maksaa yksityisellä psykiatrilla käynti? Jotain apua tähän on nyt saatava.

Toisaalta mulla on myös sellainen pelko, että mitä jos passittavat jonnekin suljetulle osastolle jos menen lääkäriin. Ei kai niin voi käydä? Pystyn kuitenkin itse analysoimaan tätä tilannetta kohtuu järkevästi.

Ap

Olet taipuvainen ns. pahimman pelkoon?

Vierailija
9/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen, että pelkään aina pahinta. Mottoni voisi olla se vanha kunnon: "Pelkää aina pahinta niin et tule pettymään".

Lisäksi olen aina ollut se tunnollinen kiltti tyttö, joka huolehtii ja murehtii muidenkin asiat.

Ap

Vierailija
10/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistuneisuushäiriöisellä on / on ollut myös kiltin tytön syndrooma. Sattumaako? Ap, suosittelen hankkimaan kirjallisuutta KTS:stä! Opit nimeämään tunteesi helpommin ja olemaan suvaitsevaisempi itseäsi ja elämänvaiheitasi kohtaan!

Vierailija
11/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollain olisi vielä kokemuksia/neuvoja.

Vierailija
12/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat 3 viikkoa olin väsy, mutta sitten elämä voitti ja olin huoleton kuin kesäheinä. Suosittelen!

Vierailija
13/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Ei sinulla ole mitään hätää tämän asian kanssa. Olet täysissä järjissäsi ja tiedät tilanteesi, et joudu minnekään suljetulle. Vaikka pyytäisitkin päästä, et pääsisi. Tätä nykyä sairaalaan on todella vaikea päästä, itse en meinannut päästä millään, vaikka olin psykoosissa. Olin harhainen, ahdistunut, minulla oli paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö, olo oli todella tuskainen yms. enkä päässyt sairaalaan. Minut lähetettiin vain kotiin, vaikka olin jo pakannut repunkin valmiiksi sairaalaa varten. Mutta koska tiesin itse tilanteeni ja pystyin analysoimaan itseäni, ei minua otettu sairaalaan.

Vierailija
14/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiittää vastanneita.

Huomenna on varmaan soitettava lääkäriin ja rahat siihen jostain löydettävä. Tätä olotilaa ei enää kestä. Tänään en ole pystynyt rauhoittumaan yhtään koko päivänä, olen äärimmäisen jännittynyt ja tuntuu jatkuvasti siltä kuin olisin tehnyt jotain pahaa ( niinkuin olisi huono omatunto) vaikka todellisuudessa näin ei ole.

Lisäksi lapsi (6v.) vaistoaa nyt jotakin. Tarkkailee minua ja selvästi kuulostelee tilannetta. Aamulla kun laitoin aamupalaa hänen eteensä, kysyi:- Miksi sä äiti noin heilut? (kädet tärisi niin pahasti)

Helpottavaa kuulla, että tuskin tässä osastohoitoon on silti joutumassa. Kuinkahan on esim. tuon Cipralexin kanssa, voiko käyttää raskaana, tai ylipäätään mitään "tasoittavaa"? Viikkoja siis 13.

Ap

Vierailija
15/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hän on tehnyt kun reagoit häneen noin?

Vierailija
16/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Objektiivisesti tämä ihminen ei ole minulle ihan oikea uhka, hänen "haudasta nousemisensa" vaan nyt ilmeisesti aiheutti tällaisen reaktion.

Periaatteessa hän on vieras ihminen, jota en ole nähnyt enkä hänestä kuullut 10 vuoteen.

Ap

Vierailija
17/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessa saa syödä Sepram/ Cipramil- mielialalääkettä. Lääke on ollut käytössä varmaankin jo 20v.

Ahdistuneisuushäiriö on kroonistuessaan jopa elinikäinen sairaus ja siksi lääkehoito voi kestää vuosia. Ratkaisukeskeinen terapia auttaa vain hetkeksi (minulla), sillä opitut asenteet ovat juurtuneet niin tiukkaan.

Meillä on suvussa oikein perintönä jokin psyykkinen sairaus. Pakko tässä on kyse olla myös aivojen fyysisestä heikkoudesta.

Vierailija
18/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrille. Terapia ja lääkitys auttaa.

Vierailija
19/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten terveyskeskukseen hakemaan lähete mielenterveyskeskukseen.

Vierailija
20/29 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain sitten vihdoin apua kun ahdistus alkoi olla niin pahaa, että raavin ihoni verille ja purin itseäni. joo, oikeesti!!!

diagnoosi oli vakava masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö - nyt masennuslääkityksellä. en koskaan huomannut varsinaisia masennusjuttuja itsessäni (apatia tms.) mutta ahdistus oli kauheeta. lääke kyllä auttaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä