Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulevaisuuden haaveet kaatuivat

Vierailija
10.06.2010 |

Mies ilmoitti eilen, että ei ole ihan varma että onko parisuhteemme (tai yleisemmin minä) vain välietappi matkalla päämäärään. Että on niin, että hän ei voi pysähtyä nyt paikoilleen vaan etsii vielä.

Minä kun aloin haaveilemaan jo yhteisestä tulevaisuudesta, lapsista ja onnellisesta elämästä.

Mitä nyt?

Miten voi elää suhteessa jossa pitää pelätä sen päättymistä jatkuvasti eikä aivan tällaisenaan riitä miehelle? Vai mitä ihmettä hän oikein tarkoitti?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On henkisesti tosi raskasta olla "varalla". Jätä mies heti!

Vierailija
2/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voisi ikinä olla tyytyväinen suhteessa jossa olisit "joku joka kelpasi kun parempaa ei löytynyt", etenkin kun typeristä typerin mies meni sen päin naamaasi noin loukkaavasti sanomaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkavasi tässä suhteessa - eikä edes siksi, että olet sitten koko ajan varalla kunnes parempaa (kauniimpaa, fiksumpaa, laihempaa, menestyvämpää?) ilmaantuu, vaan yksinkertaisesti siksi että mies kuulostaa luonteeltaan täydeltä kypsymättömältä ja tunteettomalta paskalta, jonka tempaukset ja möläytykset tuskin vuosien saatossa tähän jäisivät?

Hänellä on tietenkin oikeus tunteisiinsa tai tässä tapauksessa niiden puutteeseen, mutta ei oikeutta loukata toista. Asiat voi aina esittää niin monella tavalla.

Vierailija
4/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman epävarmuuteni takia puhun välillä tuommoisia.

Johtuu siitä että minä itse pelkään ettei mies ole kanssani oikeista rakkauden syistä. Vaan eimerkiksi siksi kun "pitää" olla parisuhteessa. Tälläisestä käytöksestä tai ajatuksesta miehen puolelta ei ole mitään merkkejä mutta mietin silti että miksi hän on kanssani. Olen nähnyt muutaman näitä kaksi lasta ja kultainen noutaja-liittoja ja ne ovat kauheita.

Vierailija
5/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän tarkoitti ettei ole sitoutunut sinuun ja että jos jää kiinni pettämisestä tai jos joku aamu vain lähtee toisen matkaan, sen ei pitäisi tulla yllätyksenä.

Mies ei ole saanut sinusta toivomiaan kicksejä, mutta on sinun kanssasi paremman puutteessa. Ikävältähän se kuulostaa, mutta on niin kovin yleistä. Kannattaa siis itse lähteä etsimään jotain parempaa. Älä anna miehen käyttää sinua hyväksesi nyt, koska jätetyksi tuleminen sattuu vielä enemmän.

Vierailija
6/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miettisin erittäin tarkkaan, haluanko odotella toisen mahdollista lähtemistä...

Suojelisin varmasti itseäni, ja sanoisin miehelle, että jep, tämä tuli sitten nähtyä.

Eli jättäisin itse hänet, en jäisi odottelemaan hänen puoleltaan jättämistä.

Vierailija
7/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olimme puolisen vuotta aikaisemmin menneet naimisiin. Yhteinen lapsi tulossa. Kaikki oli mielestäni hyvin. Miehestäkään ei mitään merkkejä näkynyt. Eräänä päivänä ilmoitti vain, ettei tämä ole mitä mitä hän haluaa. Ja, että hän muuttaa pois yhteisestä kodistamme. Järkytys se oli. Kaikki tuli totaalisesti aivan puun takaa. Ja tosiaan mies muutti pois ja teki sen vielä samana päivänä. Kuten tuolla jo neuvottiin niin lähde itse. Epävarmuudessa ei ole hyvä elää. Miten siinä voit edrs suunnitella tulevaisuutta toisen kanssa, kun et voi olla varma onko sitä edes huomenna.

Vierailija
8/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hankala tilanne kyllä. Olen varma, että mies rupeaa selittelemään... olen taas itse sitä mieltä, että se mitä sanoi, oli totuus ja hän tarkoitti joka sanaa. Olen aistinut sellaista nimittäin jo hyvin pitkän aikaa.

Olen ollut hyvin epäonnistuneissa suhteissa aikaisemmin ja vannonut itselleni, että en enää ikinä jää suhteeseen jossa on paha olla.

Muuten tämä mies on kuin unelma ja voisin sanoa hänen olevan elämäni mies. Siksi tämä kai sattuukin niin kovasti nyt. En voisi pyytää parempaa.

Totuushan on kuitenin se, että toisen ihmisen tunteita ei voi hallita ja jos ne ovat nyt tällaiset niin varmasti on fiksumpaa vaan vähin äänin erota ja antaa miehen tulla onnelliseksi. Sen hän ansaitsee.

ap

Vierailija
9/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että aiot jättää hänet. Ja ap, sinä olet tässä se joka jotain hyvää ansaitsee, ei tuo mies.

Vierailija
10/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakaa elämänsä juuri sinun, ei kenenkään muun kanssa. Joten tee itsellesi suuri palvelus ja päätä suhde, sinulle on olemassa jotain parempaa tulossa.

Vierailija
11/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt odottamaan, vaan lähdin saman tien. Kyllä sattui ja lujaa. Kihloissa olimme.

Noooh, ex yritti takaisin elämääni. Mutta en suostunut olemaan hätävara. Sain nimittäin kesän aikana tietää, että oli yritellyt lähempiin tuttavuuksiin yhden naisen kanssa pidempään jo meidän yhdessäoloaikana. Oli tämän naisen kanssa jonkin aikaa mun lähdön jälkeen tapailleet ja sitten nainen jätti exän. Arvaatte, kenen oven taakse sitten tultiin ruusujen kanssa (juuh, ei sitten ollut sitäkään kuunnellut yhteisten vuosien aikana, että pidän KAIKISTA kukkasista, mutta ruusut ei jotenkin sytytä, luonnonkukkasista kaikkein eniten - jos niitä olisi tuonut, olisin ehkä voinut päästää sisälle asti keskustelemaan... ehkä).

Vierailija
12/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ilmoitti eilen, että ei ole ihan varma että onko parisuhteemme (tai yleisemmin minä) vain välietappi matkalla päämäärään. Että on niin, että hän ei voi pysähtyä nyt paikoilleen vaan etsii vielä. Minä kun aloin haaveilemaan jo yhteisestä tulevaisuudesta, lapsista ja onnellisesta elämästä. Mitä nyt? Miten voi elää suhteessa jossa pitää pelätä sen päättymistä jatkuvasti eikä aivan tällaisenaan riitä miehelle? Vai mitä ihmettä hän oikein tarkoitti?

että sä olet lähinnä vakipano ja seuraneiti, kunnes se oikea tulee vastaan. Etsi joku, joka sua oikeasti rakastaa.

Vierailija
13/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman epävarmuuteni takia puhun välillä tuommoisia. Johtuu siitä että minä itse pelkään ettei mies ole kanssani oikeista rakkauden syistä. Vaan eimerkiksi siksi kun "pitää" olla parisuhteessa. Tälläisestä käytöksestä tai ajatuksesta miehen puolelta ei ole mitään merkkejä mutta mietin silti että miksi hän on kanssani. Olen nähnyt muutaman näitä kaksi lasta ja kultainen noutaja-liittoja ja ne ovat kauheita.

ja kultainen noutaja -liittoja, ja ne ovat kauheita".

Ensinnäkin, miten sinä voit jotenkin nähdä ulkopuolisena, millainen jonkun liitto on?

Toisekseen, jos liitto on huono, se tuskin johtuu kahdesta lapsesta ja koirasta.

Meillä on 3 lasta ja 2 koiraa ja omakotitalo.

Ja mahtava liitto ollut kohta 17 vuotta. Olemme edelleen rakastuneita, vaikka toki vaikeitakin aikoja on ollut.

Vierailija
14/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveet toteuvat jonkun toisen miehen kanssa- miehiä on Suomessa noin 2, 5 miljoonaa

Vierailija
15/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät miehen nyt heti märehtimään päämääräänsä joku varmuudella on vanhapoikuus.

Vierailija
16/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastatko sä miestä oikeasti tai jotain..voi olla,että miehelläs on ollu samanlaisia kokemuksia ennen toisen naisen taholta.

Ei aina saa selvää mitä ne miehet oikeesti tahtoo ja tarkoittaa. Kannattaa vielä jutella ja selventää ajatuksia puolin sun toisin,ettei suhde ainakaan kaadu väärinkäsityksiin.

Vierailija
17/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman epävarmuuteni takia puhun välillä tuommoisia. Johtuu siitä että minä itse pelkään ettei mies ole kanssani oikeista rakkauden syistä. Vaan eimerkiksi siksi kun "pitää" olla parisuhteessa. Tälläisestä käytöksestä tai ajatuksesta miehen puolelta ei ole mitään merkkejä mutta mietin silti että miksi hän on kanssani. Olen nähnyt muutaman näitä kaksi lasta ja kultainen noutaja-liittoja ja ne ovat kauheita.

ja kultainen noutaja -liittoja, ja ne ovat kauheita".

Ensinnäkin, miten sinä voit jotenkin nähdä ulkopuolisena, millainen jonkun liitto on?

Toisekseen, jos liitto on huono, se tuskin johtuu kahdesta lapsesta ja koirasta.

Meillä on 3 lasta ja 2 koiraa ja omakotitalo.

Ja mahtava liitto ollut kohta 17 vuotta. Olemme edelleen rakastuneita, vaikka toki vaikeitakin aikoja on ollut.

siten jos minulle se kerrotaan.

ja tokihan tässä ei ollut SINÄNSÄ koirista kyse vaan siitä että elämän pitää olla mahdollisimman samankaltaista kuin muilla. Tämä kaksi lasta ja koira -esimerkki on mielestäni usein käytetty esimerkki toimimattomasta liitosta. Ja enhän toki sinua tunne, joten en tietenkään millään muotoa voi sanoa että SINUN liittosi ei toimi. Tämä av.on tälläinen yleispalsta, nimettömänä kun täällä kirjoitellaan niin enhän voi millään tarkoittaan esimerkissäni juuri sinua :)