Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin lahja lapsen synnyttyä?

Vierailija
09.06.2010 |

Millaisen lahjan sait lapsesi syntymän jälkeen mieheltäsi ja oliko lahja mieleinen? Entä mitä olet mieltä vaikkapa Kalevalan Lapsi-korusta (hela jossa sininen kivi pojalle, punainen tytölle).

Entä mitä toivoisit tuossa tilanteessa lahjaksi?

Ja tottakai lapsi on se paras lahja ;).

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkia ja suklaata. Vähän myöhemmin sain timanttikorvakorut :)

Vierailija
22/52 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain valita kotiäityiden, uraäitiyden tai ihan mitä haluan.

Minusta se riitti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap toivoit lahjaa, eli oikeesti se lapsi ei sulle riittänyt vaan katsoit tehneesi jotain ihan mahtavaa kun synnytit..vaikka aika moni on niin tehnyt kautta aikojen...mitähän isäsi antoi äidillesi? Mä veikkaan sä oot ainut lapsi tai esikoinen tai kolmas vaihtoehto et sä oot koulutukseltasi ope...kaikki yhtä itsekkäitä. Varo ettei lapsi saa enemmän huomiota kuin sä..

Vierailija
24/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osannut edes odottaa sellaista. Ja jos mies jotain ostaa, se on yleensä ollut jotain käytännöllistä, mitä minä toivon. Koruja olen kieltänyt ostamasta, koska en niitä käytä.

Vierailija
25/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan sitä tynnyriä kaulaan. mulla on rannekoru johon voi ostaa helmiä, niin luulen että saan siihen sopivan. miehelle annoin isyyspakkauksen ja lahjaksi se saa sen että minä synnytän =)

Vierailija
26/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka voikukka pihalta, jos se on rakkaudella annettu. Itse en saanut lapsen isältä edes kukkia (olisin kyllä ilahtunut mutta sama se). Rakkautta ja lapsen silti sain, eli tärkein on hallussa.

Vierailija
27/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap toivoit lahjaa, eli oikeesti se lapsi ei sulle riittänyt vaan katsoit tehneesi jotain ihan mahtavaa kun synnytit..vaikka aika moni on niin tehnyt kautta aikojen...mitähän isäsi antoi äidillesi? Mä veikkaan sä oot ainut lapsi tai esikoinen tai kolmas vaihtoehto et sä oot koulutukseltasi ope...kaikki yhtä itsekkäitä. Varo ettei lapsi saa enemmän huomiota kuin sä..

tein jotain ihan mahtava kun synnytin, synnytin maailman ihanimman pojan. Siitä merkkinä minulla roikkuu lapsikoru kaulassa-:)

Omituista on että mielestäsi on itsekästä odottaa saavansa lahjoja mieheltänsä? No sellainen joka ei itse saa lyttää ja haukkuu sellaisetkin jotka saavat.

Vierailija
28/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes odottanut...

Vierailija
29/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä tohinassa tullut edes mieleen miehelle lähteä koruostoksille tai minulle sellaista pyytää tai edes huomata etten mitään saanut (lukuunottamatta täyden ruoanlaitto- ja siivouspalvelun)

Vierailija
30/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltäni kultaisen medaljongin, jonka sisällä oli kuva miehestäni ja vauvastamme. Se oli ihana lahja.

Vierailija
31/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut jokaisesta kolmesta lapsesta mieheltäni jonkun korun ja äidiltäni uuden kiven siihen Kalevala -lapsikoruun. En ole halunnut niitä heloja yhtä enempää, vaan kivet on kaikki siinä samassa. Minusta kauniimpi niin.

Vierailija
32/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on yhteinen 'projekti' ja lahja jo sinänsä.

Vierailija
33/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni ei varmaan ole moisesta tavasta kuullutkaan :). Hän ei ole suomalainen eli voi olla senkin vuoksi. Pitäisikin kysyä, onko hänen kotimaassaan tapana antaa lahja.

Vierailija
34/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jouluna, syntymäpäivänä ja vaikkapa äitienpäivänä muistetaan lahjalla, miksi ei sitten niin suuressa elämän käännekohdassa kuin uuden elämän syntymän hetkellä?!

Jos joku perhe ei pidä sitä juhlan aiheena, niin olkoon niin.

Muttei se nyt mitään AHNEUTTA ole, että ajattelee toisin.

Ja ainakin meillä mies osti minulle timanttisormukset (molemmista lapsista yhden) aivan oma-aloitteisesti, omasta halustaan.

Vierailija
35/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on yhteinen 'projekti' ja lahja jo sinänsä.

huomenlahjan tapaan. Ja onhan se ihanaa kun mies muistaa kauniilla korulla heti synnytyksen jälkeen, ikuinen muisto jää siitä hetkestä lapsen lisäksi.

Vierailija
36/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vain valitti, kun joutui valvomaan yön yli, kun lapsi syntyi vasta aamulla. Siinä oli ne kiitokset.

Kuopus oli kai sitten parempi, kun hänen syntymänsä takia isä ei joutunut ylimääräisiä valvomaan. Herätin vasta viemään sairalaan klo 7.30, ja kahden tunnin kuluttua lapsi oli maailmassa.

Olisihan se ihan kiva ollut, jos olisi saanut edes sitä rakkautta...

Vierailija
37/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korut lahjaksi. Pidin sitä itsestäänselvyytenä ja mieheni myös. Hän sanoi aina, että se on vähintä mitä hän voi lapsen synnyttyä tehdä.

Vierailija
38/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vain valitti, kun joutui valvomaan yön yli, kun lapsi syntyi vasta aamulla. Siinä oli ne kiitokset.

Kuopus oli kai sitten parempi, kun hänen syntymänsä takia isä ei joutunut ylimääräisiä valvomaan. Herätin vasta viemään sairalaan klo 7.30, ja kahden tunnin kuluttua lapsi oli maailmassa.

Olisihan se ihan kiva ollut, jos olisi saanut edes sitä rakkautta...

etä sun mies on ihan paska, miksi edes jatkoit niin pitkälle että lapsia?

Vierailija
39/52 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen vuoksi on huomaavaista mieheltä muistaa vaimoa jotenkin tämän työn jälkeen. Miehen osuus lapsenteossa on se siittäminen, siis ihan noin vain biologian kannalta. Tässä mielessä mies ei tarvitse lahjaa, hänen lahjansa on se, että nainen synnyttää hänelle lapsen.

Itse sain mieheltä sormuksen.

Vierailija
40/52 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas mikä ryöppy siitä, että jotkut ostelee toisilleen lahjoja! Mitä sen ihmeellisempää tuossa on, kuin siinä, että antaa lahjan syntymäpäivänä, Jouluna, äitienpäivänä jne.? Tai vaikka ihan tavallisena päivänä "ilman syytä"? Jos oma isä ei ole antanut äidille lahjaa niin eikö oma mies voi antaa? Minun äitini ei ostellut isälleni syntymäpäivä, isänpäivä eikä joululahjoja, mutta itse ostan miehelleni.

Kovasti on ihmiset hermostuneet. Harva kai lahjoja siksi ostaa, että voisi brassailla työkavereilleen. Itse en ole koskaan maininnut, edes mitä olen lahjaksi saanut.

Itse asiaan: itse olen kuullut, että annetaan sormus. Jossain mainostettiinkin sormusta, että siihen voi lisätä kiviä, kun syntyy lapsia tms. Oma siskoni sai pojasta timanttisormuksen. Josta joku voisi vetää herneet nenään, että miksi vain pojasta annetaan. Jota kyllä myös itse vähän ihmettelin. Heillä on kyllä pari tyttökin.