Olen elänyt jo kymmenisen vuotta pepsi maxilla ja mässyllä.
Haluaako kukaan tietää lisää mun surkeasta ruokavaliosta?
Kommentit (25)
Verisuonesi ovat varmaan mukavannäköiset sisältä. Muista polttaa myös tupakkaa...
Ne on rempattu jo kokonaan, posliinikuoret. Iho voi hyvin ja olen ihan virkeä, johtuu kai siitä että paikkailen huonoa syömistäni isolla vitamiinipurkki arsenaalilla. En syö kuin mässyä ja pepsiä satunnaisia hedelmiä ja vettä lukuunottamatta. Tiedän että se on tosi huono juttu mutta en pysty muuttumaan. Ap.
veden ja kahvin tilalla, mutta syön erittäin terveellisesti ja urheilen. Hampaani ovat ok ja jaksan vaikka mitä!
Eli??
Mehut ja sokerilimut ne hampaat vie!
hampaat hajoilee juu. Mitat 170/70. Kokeilin joskus jättää Pepsimaxin pois ja lihoin saman tien vielä pari kiloa. Se edes jotenkin hillitsee makeannälkää ja estää hiilariväsymyksen.
173cm/n.50kg, en omista puntaria joten en tarkkaa painoa tiedä, kolesteroli ja verensokeri oli pari vuotta sitten ok, nyt en ole käynyt mittauttamassa. Esim. tänään olen syönyt 2muffinsia, suklaapatukan ja 3 jätskitötteröä + 1,5l pepsimaxia ja vettä, en muuta:( Ap.
20-31v aika huonolla ruokavaliolla, limsaa, tupakkaa, sipsejä, hampurilaisia, vain pari lämmintä ateriaa viikossa. Ja olin 174cm 56 kg, 36/38. Sittemmin olen perheen myötä joutunut ihan laittamaan ruokaa jne, ei voi enää polttaa. Painoa nyt 84 kg, vaatekoko 44/46, jess...
Enkä juo limsoja puoliakaan siitä mitä silloin.
Musta toi on tosiaan hauskaa että jotkut oikeesti kuvittelee, että jos juo paljon limsaa ja syö karkkeja ja sipsejä, niin lihoo. Ei tasan tarkkaan liho, jos ei ruoalla mässäile.
173cm/n.50kg, en omista puntaria joten en tarkkaa painoa tiedä, kolesteroli ja verensokeri oli pari vuotta sitten ok, nyt en ole käynyt mittauttamassa. Esim. tänään olen syönyt 2muffinsia, suklaapatukan ja 3 jätskitötteröä + 1,5l pepsimaxia ja vettä, en muuta:( Ap.
Joten se selittää tuon ALIpainon. Tuossa olisi vasta mun aamupäivän syömiset, tuon vois triplata vähintään, jotta olisi mun satsi.
t: 170/70
jos shokkiremontti ei onnistu?
Itse aloittaisin yhdestä oikeasta ateriasta päivässä. Olettavasti et osaa laittaa itse ruokaa?
Etsi joku edullinen lounaspaikka tai osta valmisruoka ja tee salaatti lisäksi.
Seuraavaksi keksi itsellesi joku mielihyvää tuottava juttu, joka ei ole Pepsi eikä ruoka.
Seuraavaksi ala vähentää Pepsin juomista. Osta pieni lasi, josta juot vain lasillisen kerrallaan ja vain syönnin yhteydessä.
syön siis vaan karkkia, jätskiä, leivonnaisia..en mitään suolaisia juttuja. Ruokaa ei tee mieli ja inhoan sitä kylläistä oloa mikä aterian jälkeen tulee. Yritin nyt taas ryhdistäytyä kun lapsen loma alkoi ja söin aterian kahtena päivänä, tänään en enää pystynyt. Luisuin tähän ruokavalioon lapsen vaikeana vauva-aikana kymmenisen vuotta sitten, olen silti tehnyt aina lapselle monipuolista kotiruokaa joten sitä olisi kyllä helposti saatavilla mutta ei vaan uppoa. Ei ummeta. Ap.
Ainakin kuulostaa siltä; suhteesi ruokaan on ihan epänormaali, jos jopa laitat joka päivä normaalia ruokaa ja silti syöt noin...
Mutta en ole pystynyt siihen, olen myös käynyt ravitsemusterapeutilla ja psykologilla sekä kokeillut hypnoosia. En vaan saa tavallista kunnon ruokaa alas enkä pysty olemaan ilman mässyjäni. Olen kyllä leiponut herkkuja terveellisemmistä aineksista ja yrittänyt syödä vähän hedelmiä. Ottaa päähän tämä mutta olen kai niin selkärangaton etten parane. Ap.
toisten hampaat kestää enemmän kuin toisten, mutta suurimmalla osalla hampaat eivät kestä yletöntä limsojen juomista ja herkkujen syömistä.
Itselläni hajoaa hampaat vaikka pidän niistä niin hyvää huolta kuin mahdollista, on vaan niin huono hammasaines. Sinulla on hyvä, joten ole onnellinen.
Ja tuohon alla olevaan kommentoisin että ei se pelkkä sokeri tee limsoista pahoja. Happamuus kuluttaa hampaita, ja limsojen ph on reippaasti happaman puolella vaikka eivät sitrusta sisältäisikään...
Mehut ja sokerilimut ne hampaat vie!
Varmaan tosiaan jonkunasteinen syömishäiriö. Lapsesta asti olen elänyt herkuilla. Vanhempieni mielestä oli pääasia, että söin edes jotain, kun ei oikea ruoka kelvannut. Nyt onkin omille lapsille selittäminen, että miksi äiti ei syö (mätän salassa herkut). En haluaisi heille samaa ongelmaa.
mutta eivät sitä myönnä ääneen. Eli et todellakaan ole ainoa, monella on lähtenyt käsistä homma jossain vaikeassa elämäntilanteessa. Jos paino ei nouse, ei välttämättä kukaan ulkopuolinen kiinnitä huomiota. Syömishäiriöstä tuossa on kuitenkin kyse, nimeä sille ehkä ei ole vielä keksitty.
Ja jos poltat montako röökiä n. yleensä palaa päivässä?
tosin KARKKIA en syö vaan SUKLAATA. eli suklaa-cola yhdistelmällä pärjään yleensä iltapäivään asti. Sit teen lapsille safkaa (nehän syö tarhassa)ja syön myös ite. Leipää vedän myös, tosin ruuan kanssa AINA kevyt maitoo. Lapset eivät saa colaa kuin todella harvoin. ennen lapsia olin tosin -25kg kevyempi, vaikkakin olen aina syönyt suklaata.
Eilen unohdin syödä kunnon ruokaa kiireessä ja havahduin joskus klo 19 siihen, että olin syönyt vain 4 suklaamuffinssia ja 5 Jaffa-keksiä ja Cokis zeroa + kahvia koko päivänä, ja mulla oli ihan HIRVEÄ olo. Luulin sairastuneeni johonkin vastaflunssaan tms. kun pyörrytti ja oli kuumeinen olo ja maha ihan sekaisin kofeiinista, kunnes tajusin että oli jo ilta enkä ollut syönyt mitään "oikeaa". En ikinä jaksaisi pelkillä herkuilla, pakko saada ruoka-ruokaa!
Hampaat ihan paskana alta 35-vuotiaana, iho karseassa kunnossa, ei meinaa jaksaa töissä. On muutakin kuin tuo ruokavalio, mutta ei todellakaan edistä ko. naisen terveyttä. :/