Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Apua! Aion käyttää kakkuun liivatetta enkä olen ennen sitä
09.06.2010 |
käyttänyt... Voinko mokata pahastikin? Olisi tarkoitus vieraille väsätä perjantaina ja en haluaisi mitään kumi/lötkökakkua tarjota :) Hyviä vinkkejä kehiin kiitos!
Kommentit (4)
käytät liivatelehtiä, niin muista käyttää ne liotetut lehdet eikä sitä liotusvettä! Olen kuullut aloittelevien leipojien käyttäneen sen liotusveden, se on aika nolo moka :)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
liivatteen olla siellä kylmässä vedessä likoamassa VÄHINTÄÄN 15 min.
liivatejauhetta.. vieläkin helpompi kuin nuo liivatelehdet.. ei tartte liotella, kunhan sekoittaa ja liuottaa nesteeseen.
Alue: Aihe vapaa
Yleensä se on ihan idioottivarmaa. Eli liotat liivatelehteä reilussa vedessä n. 10min. Kuumennat pienen määrän nestettä (ohje kertoo, mitä se on), laitat liivatelehden josta olet puristanut vedet pois, sinne kuumaan liemeen ja huljuttele.. plop, liivate katosi...
Sit sekoitat sen liivateseoksen siihen massaan, mikä pitää hyydyttää, sekoita HUOLELLA kaikkialle massaan. That´s it.
Anna hyytyä rauhassa seuraavaan päivään ja kakkusi on valmis...
Näin vähän pikaisesti pääpiirteet, mutta harvoin siinä mokaa. Joskus olen mokannut siinä, kun on pitänyt kerma-liivatemössön päälle tulla kirkas liivatemössö, niin olen liian kuumana laittanut sen ja se on humahtanut kermamössön väliin ja sekaan..