miten varoitta 5vuotiasta "pahoista aikuisista"=pedofiilit ym..
miten puhua ja opettaa toimimaan 5 vuotiasta tyttöä(erittäin herkkää tyttöä) tilanteissa,joissa esim. pedofiili eli kuka vaan vieras aikuinen koittaa saada lasta mukaansa?
Kommentit (22)
Meillä samantyyppinen tilanne, tyttö 5v ja kovasti haluaisi lähipuistoon, mutta en päästä. Siellä on liikuskellut hämärän oloinen mieshenkilö joka tuppautuu lasten läheisyyteen ja juttusille. Viettää siis useinkin aikaa (ohi kulkiessa nähty)ko. puistossa. Tyttäreni on aika lapsellinen ja älyttömän seurallinen ja olisi jo kerran ollut lähdössä tämän hepun mukaan kun oli lähdössä. "Kun se on niin kiva" - kuului perustelu kun ripitin siitä että vieraiden mukaan ei saa koskaan_missään_milloinkaan lähteä. No, mukaviahan ne usein ovatkin alkuun:( Olin itse mukana ja estin tietysti. Tämä ketju antoi hyviä vinkkejä miten toimia, ja puhua asiasta. Ajattelin että ennen koulun alkua en päästä omin nokkineen edes sinne lähipuistoon. On niin lapsellinen ja seurallinen että huolestuttaa:(
on kuukauden kärttänyt, että pääsisi lähipuistoon yksin. Minä en oikein tykkää, vaikka matka on pyörätietä, erittäin tuttu ja matkaa alle 200 metriä. Lupasin, että saa käydä katsomassa, onko siellä tuttuja ja sitten tulee kertomaan minulle, niin mennään yhdessä. Pidin sitten puhuttelun siitä, että ei tarvi puhua vieraille aikuisille ja kenenkään mukaan ei saa lähteä. Sanoin siitä, että on olemassa sellaisiakin aikuisia, jotka voi kaapata lapsia. No, lopputuloksena lapsi ei ole viikkoon suostunut poistumaan kotipihasta ja syynä se, että pelkää...:(
tollainen runkkari siellä oleskelee?
mitä jos se on pedofiili? ja tod.näk onkin jos se yksin sinne tulee...
Meillä samantyyppinen tilanne, tyttö 5v ja kovasti haluaisi lähipuistoon, mutta en päästä. Siellä on liikuskellut hämärän oloinen mieshenkilö joka tuppautuu lasten läheisyyteen ja juttusille. Viettää siis useinkin aikaa (ohi kulkiessa nähty)ko. puistossa.
Tyttäreni on aika lapsellinen ja älyttömän seurallinen ja olisi jo kerran ollut lähdössä tämän hepun mukaan kun oli lähdössä. "Kun se on niin kiva" - kuului perustelu kun ripitin siitä että vieraiden mukaan ei saa koskaan_missään_milloinkaan lähteä. No, mukaviahan ne usein ovatkin alkuun:(
Olin itse mukana ja estin tietysti. Tämä ketju antoi hyviä vinkkejä miten toimia, ja puhua asiasta.
Ajattelin että ennen koulun alkua en päästä omin nokkineen edes sinne lähipuistoon. On niin lapsellinen ja seurallinen että huolestuttaa:(