Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvalla vaippa-alueella taipeesta iho rikki, bepanthenia? talkkia?

Vierailija
09.06.2010 |

Ei ota parantuakseen vaikka ollaan tuuleteltu paljon ilman vaippaa. Vauvalla ikää 3kk. Bepanthenia olen laittanut välillä. Auttaisiko tuohon paremmin talkki? Noin puolen sentin läntiltä iho pois. :/

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä

Vierailija
2/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä, sopii ko. tarkoitukseen. Toinen vaihtoehto kokeilla sinkkivoidetta. Bepanthen ei taida riittää korjaamaan ihoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kosteus haudo ja hierrä ihoa rikki ja hyvin on auttanut. Ja jos on hiertymää ollut niin talkkia lisää niin on lähtenyt pois.

Jos pahempaa vaippa-alueen ihottumaa/punotusta niin sitten sinkkivoidetta.

Vierailija
4/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sibicortissa on kortisonia. En käyttäisi ellei lääkäri nimenomaan määräisi.

Meillä on kaulan poimussa sama ja se parani ihan jokapäiväisellä puhdistusliinalla pyyhkäisyllä (tai jos puklua eksyy sinne) ja talkkia reilusti.

Eli älä haudo millään rasvalla sitä, vaan yritä kuivattaa.

Vierailija
5/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette ole jo vaihtaneet. Meillä muutama merkki poltti pepun.

Vierailija
6/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkkivoide aptekista

Vierailija
7/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hoidin parhaiten vauvani rikkinäistä kaulan ihoa.

Vierailija
8/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

bepanthenia.

Jos siihen on jo tullut bakteeritulehdus, niin täytyy hoitaa antibiooteilla sitten, mutta kokeile nyt ensin sillä perunajauho-bepanthen -yhdistelmällä.

Vierailija
9/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän talkkiakaan saa laittaa rasvan kanssa yhtä aikaa.

Vierailija
10/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivisin vain talkkia. bepanthen vaan hautoo. kortisoneja en suosittele kenellekkään ilman lääkärin määräystä.

T: kahden äippä ja eläintenhoitaja

Vierailija
11/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt sitä tissirasvaa eli Lansinohia silloin kun iho on mennyt rikki asti. Se on täysi luonnontuote joten ei vaaraa allergiasta. Se jättää sellaisen kalvon siihen iholle jolloin kipeä kohta saa rauhassa parantua. Se ei myöskään lähde heti ekalla vesipesulla pois joten ei tarvitse koko aikaa olla läträämässä noiden voiteiden kanssa.

Meillä on toiminut ihan sairaan hyvin ja suosittelen lämpimästi =).

Vierailija
12/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ammatiltani proviisori ja kyllä minä kuvailemaasi ihottumaan myisin Sibicortia ... vaippa-alueen ihottuma nimenomaan pitää rauhoittaa kortisonilla - kortisoni ei ole mikään myrkky. Antibakteerinen lääkeaine lisäksi, koska ihottuma lienee hautunut.

Olen myös kolmen lapsen äiti ja itsekin Sibicortia käyttänyt.

Vaippamerkin vaihtokin voi olla järkevää (meillä aikoinaan Pampersin hajusteita sisältävä vaippa aiheutti ihottumaa), mutta tärkeintä saada vauvan iho kuntoon. Jatkossa sinkkivoide on hyvä suoja vauvan iholle.

Vierailija
13/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsyn kipeytyneeseen paikkaan, eli rasvat eivät ns. hengitä. Pöpöt muhivat...

Tällaiset vettä läpäisemättömät rasvat ovat hyväksi terveelle iholla jos on epäilystä että iho menee rikki jne.

Perusvoiteitakin on sellaisia, ne estävät kosteuden haitat, mutta nämä tiukat rasvat ja voiteet eivät paranna jo kipeätä aluetta, punaisuutta ja tulehdusta. Estävät kyllä.

Ensin pitää saada pois mahdollinen tulehdus, punainen hiertymä jne. Ilman antibioottista apua tuskin paranee, leviää vain.

Olen itse käyttänyt Bacibact-pulveria, joka ei tuki ihoa mutta poistaa tulehduksen. Se ei pysy hyvin joka paikassa, mutta esim. vauvan kainalon punoitushiertymässä kun venytin kädestä kainaloa "suoraksi" ja sirottelin Bacibact-pulveria sinne, parani tulipnainen alu tosi nopeasti.

Sen jälkeen huolehdin kylvystä tullessa ettei mikään ryppykohta kainalossa jäänyt kosteaksi, talkkia voi terveseen kohtaan laittaa estämään...

Bcibact-voidetta voi ohuelti kokeilla myös jos pulveri ei pysy.

Aiemmin olen ripotellut Bacipact-pulveria vastasyntyneen napaan estämään bakteerien iskua ja aina on moitteeton alue ollut sen aivan ensi ajan...

Tuttavan vauvalla ihoalueella tulehdus levisi niin pahaksi että ainoa lääkäri joka jotain osasi enää tehdä vauvan oloj helpottamiseksi ja parantamiseksi oli ihotautien erikoislääkäri. Hän kirjoitti seoksen joka sekoitettiin apteekissa.

Älä katso liian kaun jos ei ala parantumaan, vaan käytä lääkärissä, alue voi olla tosi kipeä ja vauvalla kurjaa sen takia.

Vierailija
14/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt palattiin taas Liberoon. Tuo kohta on nyt ollut jo pari viikkoa, välillä on ollut parempi, mutta nyt taas helahtanut punottavammaksi. Kylpyihin ja kunnon kuivaukseen sekä ilmakylpyihin on panostettu.

Koitan nyt vielä perunajauho/talkkikikkaa. Nyt laitoin ekakokeiluksi basibactia, sitä kun kaapista löytyi.

AP

Vierailija
15/15 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt sitä tissirasvaa eli Lansinohia silloin kun iho on mennyt rikki asti. Se on täysi luonnontuote joten ei vaaraa allergiasta. Se jättää sellaisen kalvon siihen iholle jolloin kipeä kohta saa rauhassa parantua. Se ei myöskään lähde heti ekalla vesipesulla pois joten ei tarvitse koko aikaa olla läträämässä noiden voiteiden kanssa.

Meillä on toiminut ihan sairaan hyvin ja suosittelen lämpimästi =).

Voisin tuota Lansinohiakin kokeilla, se on ainakin nänneissä ihan paras aine :) Sitä ei kyllä kaapissa enää ole :(

AP