Jos mies muuttaa pois, jääkö sähkö- ym.laskut sen vastuulle joka taloon jää talon myyntiin saakka?
Kommentit (11)
ja kenen nimellä ne tulee tietysti.
No kai sinä töihin menet joka tapauksessa.
Ei työnantajan tarvi edes mua ottaa takaisin. Ja sen verran tiedän työpaikan tilanteestakin, ettei ne mua sinne edes nyt tarvitse.
Ette te enää ole yhteisessä asunnossa yhteisten kulujen ja tulojen takana.
Jos toinen on mukava ja tarjoutuu auttamaan ja tulot on niin isot että kykenee, niin se on teidän välinen sopimus joka ratkaisee.
Et voi vaatia pois muuttavaa kustantamaan sinun elämistä. Lapsen asioissa tietenkin voi auttaa, muttei ole pakko kuin ainoastaan lain määräämän verran.
Tarvitseehan hänen maksaa omatkin asumiskulut eli sen paikan mihin lapsi/et tulevat vierailulle jatkossa.
Maksaahan mieskin uudesta asunnostaan. Vai pitäisikö entiseen asuntoon jääneen puolison maksaa viulut miehelle joka on joutunut olosuhteiden pakosta hankkimaan uuden asunnon?
majailee kaverin luona ja hakee varmaan kämppää kunnalta. En mäkään tähän ylikalliiseen meille ylisuureen taloon halua jäädä, mutta kai tässä nyt jonkun on pakko asua siihen asti kunnes tämä myydään kun kulut juoksee kokoajan. Tai voinhan minäkin muuttaa heti kunnes vuokrakämpän saan, mutta sitten niitä kuluja vasta onkin..
Vitun vitun vitun paska minkä teki ja mihin tilanteeseen mut ja vauvan jätti!
kun talo on myyty niin pois muuttanut saa osansa siitä?
Silloin maksut menevät talon osalta puliksi, ne mitkä pitävät taloa "pystyssä" eli ainakin (peruslämpö talvella jos vielä silloin myymättä) vakuutus, kiinteistövero,
Sinä tavallaan olet vastuussa vesimaksusta ja sähköstä, joka menee teidän omiin juttuihin, jätemaksusta koska pois muuttanut ei te enää jätettä.
Miehelläni ja veljellään on isänsä perntötontti ja vanha talo, eikä ole lähes kymmeneen vuoteen vielä myynneet. Kukaan ei asu siellä, miehen veli joskus kesäisin on muutamia päiviä..
Molemmat kuolinpesän osakkaat laittavat joka kuukausi isänsä aikan olleelle tilille 60€/kk jotta laskuihin riittää rahaa. Sähkölasku ja vakuutus menevät suoraveloituksella, talvella on peruslämpö ettei homehdu ym. ja putket ei jäätyisi.
Kun tilille kertyy rahaa voi siitä maksaa kiinteistöveron. Veljekset katsovat parhaaksi kuukausittain laittaa summat niin ei kiinteistöveron aikaan mene kerralla isoa määrää.
Molemmat siis keräävät tilille rahaa yhtä paljon ja kun talo + tontti myydään saavat yhtä paljon.
Kyllä se maksaa jonka nimissä sähkösopimus on.
....voi soittaa sähköyhtiöön ja sanoa ettei asu enää siellä ja siellä. Sähköt sitten katkeavat ja jos se talossa asuja haluaa sähköt päälle niin tehkööt oman sopimuksen. Niinkö. ;)
Muutin itse pois aikoinaan asunnosta jossa asuimme exäni kanssa. Hän jäi siihen vielä puoleksi vuodeksi. Maksoimme yhdessä lainanlyhennystä pois mutta hän maksoi muut kulut koska siellä asui. Minä maksoin omasta vuokra-asunnostani tietenkin kaikki kulut myös ihan itse.
niin kyllähän miehelle periaatteessa kuuluu vastuu siitä sopimuksesta. Kun eihän ap voi nyt yhtäkkiä palata töihin vain siksi, että mies nyt muuttikin mielensä. Tuollaisissa asioissa ei oikein voi muuttaa mieltään.
Eikä lapsen elättäminen muutenkaan ole vain ap:n vastuulla. Kuuluuhan miehelle puolet lapsen asumiskuluista joka tapauksessa. Mutta mun mielestä myös osa ap:n kuluista vielä sen vuoden verran mitä ap on hoitovapaalla.
Kyllä sen poismuuttajan pitää maksaa osa niistä kiinteistä kuluista jotka liittyvät omistamiseen mutta ei asumiseen, esim. osa lämmityksestä, tontin vuokrasta ja kiinteistöverosta.
Poismuuttajan on osallistuttava asumiskuluihin lasten osalta.