Morsian jolla lapsia, minkä värinen morsiuspuku?
Mulla ei ollut valkoista, oli sininen... Nyt harmittaa! Sen takia valitsin sinisen, että äitini tokaisi heti häistä kuultuaan, että sitten et kyllä nolaa itseäsi ja kävele alttarille valkoisissa, kerran lapsikin jo on.
Olen luonteeltani herkkä ja helposti loukkaantuva ja huono tappelemaan, joten masennuin tuosta kommentista, koska olin ajatellut valkoista häääpukua.
Sitten mietin asiaa ja ajattelin että kai äiti on oikeassa, mitä vieraatkin ajattelevat, joten valitsin sitten sinisen.
Nyt olen nähnyt tuttuja, lapsen saaneita morsiamia, joilla on sitten kuitenkin ollut valkoinen hääpuku. Tulee jotenkin tyhmä olo, että itse luovutti liian helposti. Olisin sen valkoisen kuitenkin halunnut.
Onko muut morsiamet ajatellut, että koska on jo lapsia, valkoinen hääpuku ei ole sopiva? Onko muille tultu sanomaan, että älä laita valkoista, ei se sovi, kun on lapsia? Juu, sulhanen on sen lapsen isä tietysti. Tiedän sellaisiakin, jotka ovat menneet naimisiin ihan muun kuin lapsensa isän kanssa ja silti ollut valkoinen hääpuku.
Kommentit (25)
Olet aikuinen nainen, mitä sun äidille kuuluu mitä aikuinen lapsi päättää.
En vaan osaa kuvitella laukovani tollasia omille lapsilleni!
Joskus teininä ajattelin että ei sitten mitään valkosta, ei kermakakkua.
Ollaan miehen kanssa vasta menossa naimisiin ja lapsia on siunaantunut jokunen: kermakakkunen, vaalea ihanuus kiitos! :) -Hunnunkin voin ottaa.
Mitä nyt muuta "omaa" niin ei miehen kanssa välitetä perinneleikeistä, semmosia ei siis meidän häissä tule.
Osaan jo sieluni silmin nähdä miten kännissä oleva äitini tulee jupisemaan kun en visko kimppua, ei tule mitään morsiammen/sulhasen ryöstöä.
Uusikaa vaikka valanne.. ;)
Tai sitten vaan otat ton elämäsi käännekohtana; näin loppui toisten miellyttäminen, teette niinkuin te haluatte!
mummon perintökalleus joka sopi justiin päälle. Upea, sanon vaan!
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että valkoinen käy silloinkin, jos on lapsia tai lapsi, mutta jos on menossa toinen avioliitto, niin silloin ei valkoista.
Minun mielestäni avioliitto solmitaan vain kerran elämässä. Toinen kerta on Jumalan herjausta.
Itselläni ei ole lapsia, mutta kuulin kerran äidiltäni sanan "esiaviollinen seksi", joten hänellä taitaa olla joitain mielipiteitä avioliittoon liittyvistä asioista... :D
valkoinen väri on ulkomailta tullut käytäntö.
Omat mummoni ovat vihille menneet mustissa vaatteissa.
Minulla hääpuku tulee olemaan musta-valkoinen mekko.
ennen aikaankaan ollut mitään tekemistä sen kanssa, onko lapsia vai ei, vaan se kuvastaa puhtautta ja neitseellisyyttä. Eli pitäs olla "korkkaamaton", jos nyt ihan tarkkoja ollaan tuon äitis kommentin kanssa. Ja nykypäivänä aika harva varmaan sitä on, joten ei se lapsi enää asiaa muuta...