*****mörköliinin raskauspäiväkirja******
31.7.2005
30.10.2005 saimme tietää, että olen raskaana!! tein testin aamuyöllä 1 maissa, pissa oli ollut rakossa vain tunnin -puoltoista. olin tehnyt samaisena aamuna nega-testin , mutta jotenkin ajattelin et katon olisko jo jotain tapahtunut. tein testin aconin 10:llä , kuten kaikki aikaisemmatkin ja kiertopäivä oli vaihtunu juuri 34/26-35.pissasin purkkiin ja katoin testiä.. ei mitään tuumasin..hmm , onkohan siinä kuitenkin jotain?laitoin testin kaappiin ja pesin hampaita ja naamani , otin testin kaapista ja kuinka ollakkaan siinä näkyi selvästi vaalea vaaleanpunainen viiva!!!!!ihanaa!!!! en ollut uskoa sitä todeksi , hihkuin ja kiertelin eri valoissa katsomassa testiä ja kyllä, siinä oli KAKSI viivaa!!!itku tuli ja hymy levisi naamalle! menin herättämään mieheni , joka ihan unenpöpöröisenä tuli että: " mikä nyt?" näytin hänelle testiä ja hoin koko ajan että: " näet sä siinä 2 viivaa , näetkö?" ja mies: " on siinä jotain..on siinä 2 viivaa" sitten hän halasi ja antoi suukon ja sanoi : " nyt sitä sit vaan kasvatellaan masua" . muistaakseni jotain ton tapasta hän sanoi.. sitten mies meni takaisin nukkumaan, meni aamulla töihin. sitten minä herätin viel uudestaan miehen: " tuu viel tänne, ku nyt sä oot jo kunnolla hereillä ni nyt sä näät paremmin sen testin" . hän tuli ja sanoi: " ihan selvästi näkyy 2 viivaa!" ja sitten antoi taas suukon ja meni sänkyyn. minä itkin onnesta, miten on mahdollista että ekasta kierrosta tärppää, ihmettelin. tosin esikoinen myös tärppäsi ekasta ja kuopus toisesta. no siinä vielä katselin testiä ja hoin mielessäni : kaks viivaa, mä oon raskaana, meille tulee kolmas lapsi!!!! ja sitten menin miehen viereen sänkyyn ja herätin taas: " ajattele mä oon raskaana?!" mies vaan hymisi unenpöppöröisenä takaisin : " mm mm" . sitten nukahdin, kesti kyllä saada unenpäästä kiinni, niin innoissani olin!
katsoin muuten lasketunajan, viimeisten kuukautisten mukaan se olisi 3.4.2006 <3, oviksen tunsin kp 21 vasta eli taitaa tuo la siirtyä...maanantaina varaan neuvola-ajan !
ainiin ja oireista ennen plussaamista ja vieläkin:
* jano
* koko ajan pissahätä
* metallin tai joku ihme maku suussa
* rinnat turpeat ja painavat, hellät
* finnejä
* alavatsaa jomottelee ja nipistelee, menkkamaisesti
* huonon olon aaltoja
* väsymys
* pissan tuoksu voimakkaampi
* maha turvoksissa , todella
* hengästyneempi
* nenä tukossa(hieman flunssainen olo)
* päätä jomotteli ennen plussausta muutaman päivän
* alaselkää jomottaa
* valkovuoto runsaampaa
siinä nyt jonkun verran..
11+2 vaihtuikin 10+1 tai 10+2.... tänään oli eka ultra, ja voi juku , masussa on kaksi ihanaa vauvaa!!!!!<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 mulla on tuntunut koko ajan että masussa on kaksi, ja niin olikin!!!! voi että se oli upea hetki kun näki ja tajusi että kaksi vauvaa liikkui masussa, kummallakin sykki sydän ja kumpikin on omassa sikiöpussissa. laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin.uskomatonta!!!!! miehen kans kumpikin täristiin ja itkin ilosta ja mies oli onneissaan!!!!!! voi kun nyt vauvat pysyisi masussa ja kaikki menisi hyvin! reilun viikon päästä taas ultra, kun tässä ultrassa ei vielä voitu mitata niskaturvotusta, ens ultrassa sitten. ja ultrassa käydään 4 viikon välein näin alussa ja sitten useammin.
eilen tehtiin talokaupatkin ja muuttamaan päästään ehkä jo tän kuun lopussa!!! ihanaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nyt muksut nukkumaan!
vauvojen lempinimet aino ja onni <3