Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Beige vuoto ja alkuraskaus. Miten sinulle kävi?

Vierailija
08.06.2010 |

Itselläni rv4 ja tänään alkoi vähäinen, juuri ja juuri havaittavissa oleva beigen värinen vuoto. Huoli on suuri. Kohtalotovereita? Kaikki kokemukset kuulisin mielelläni...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän tulee raskauden kuluessa enemmän ja vähemmän. Mene alkuraskauden ultraan vko 7 lähettyvillä niin saat tietää miten menee ja nähdä sydänäänet. Kuukautistyyppinen vuotokin on mahdollista raskaudessa eikä tarvitse merkata yhtään mitään mm minulla on ollut kuukautiset juuri viikolla 4 (tai siinä paikkeilla) ja kaikki hyvin.

Minä en olisi huolissaan, mutta tokihan kaikki huolestuttaa, joten jos mahdollista käy siinä ultrassa. Uskon, että sinulla kaikki menee hyvin. Onnea matkaan

Vierailija
2/14 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavana päivänä vuoto muuttui vähän punaisemmaksi ja runsaammaksi ja siitä pikkuhiljaa lisääntyi. Mulla oli rv 6 silloin. Toivotaan sulle parempaa onnea!! Epätietoisuus on kauheinta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittymisvuoto oli tuolloin, nyt on tuhiseva taapero pinnasängyssä. Nimenomaan beige tuhru ei ole keskenmeno!!! Koita jaksaa suhtautua positiivisesti, hyvin siinä käy! Se on normaalia!!! :)

Vierailija
4/14 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista alkoi noin viikolta 5/6.

Toisesta tiputteli sen 3 viikkoa, sitten tuli runsas verenvuoto viikolla 9 :-(. Sairaalassa puhuttiin kaavinnasta, mutta todettiin että "antaa nyt olla kun on kerran toivottu vauva". Tilanne kuitenkin rauhoittui ja lapsi syntyi täysin terveenä :-).

Toisesta tiputteli myös 2-3 viikkoa, mutta loppui sitten itsestään. Kävin gynegologilla tiputtelun takia, siinä vaiheessa (oiskohan ollut viikko 6) oli kohdussa havaittavissa sirpinmuotoinen hematooma (= verenpurkauma). Gynen mukaan oli 50-50 mahdollisuus, että menee kesken. Ei mennyt, tämänkin lapsi syntyi täysin terveenä :-).

Onnea ja liimaa raskautesi alkutaipaleelle.

Vierailija
5/14 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ekasta tuli reippaastikin "vanhaa verta", raskaus meni hyvin. Tokasta (kaksoset) tuli vaaleanpunaista limaa, kaikki hyvin. Tästä viimeisestäkin alkuunsa ruskehtavaa vuotoa ja hyvin mennään rv30 tässä :)

Vierailija
6/14 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rv8 näkyi ultrassa (hyvinvoivan alkion lisäksi) nestettä kohtuontelossa, josta gyne sanoikin, että nämä on yleensä niitä alkuraskauden harmittomia vuotoja. Eipä siinä sitten mennytkään kuin viikko tai pari, kun tuo "neste" tiputteli pois. Sellaista hieman rusehtavaa vuotoa. Mutta raskaus siis eteni normaalisti.

Vierailija
7/14 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö syntyi 40+3.

Vierailija
8/14 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudesta just vaaleanpunaista/beigeä vuotoa ja terve poju syntyi. Sitä edeltäneessä raskaudessa ei vuodon vuotoa => keskeytynyt keskenmeno. Eli minun tapauksessa oli parempi merkki tuo tihkuttelu.

Vierailija
9/14 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin googlen kautta jo vastausta samaan kysymykseen ja aiheestahan on monen monta viestiketjua olemassa eri palstoilla, mut jotenkin silti helpotti, kun sai vastauksia ja tsemppejä omaan kysymykseen.

Ehkäpä varaan ajan ultraan, jos vuoto ei yllättäen lisäänny. Näissä vauvantekohommissa kysytään kyllä kylmäpäisyyttä ja hyviä hermoja. Jatkuvaa laskeskelua ja tutkiskelua, pelkoa ja toivoa...Rankkaa... Mutta kiitos vielä:)

Vierailija
10/14 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoilla 5 ja 6 tiputteluvuotoa. Koko ajan olin ihan varma, että nyt hanat aukee ja kesken menee. Olipa kiduttavat viikot! Sitten vaan vuodot loppuivat ja loppuraskaus sujui hyvin. Kävin viikolla 8 ultrassa ja mainitsin näistä vuodoista lääkärille. Hän totesi vaan, että yleistä on.

Ultrassa ei muuten todennäköisesti näy mitään ennen viikkoa 7 tai ainakin 6+, joten sun ei auta kun odotella. Mua jotenkin helpotti, kun ajattelin, etten voi tehdä asialle mitään, niin käy kun käy. Tsemppiä!

Vierailija
11/14 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv:t 7-9 oli vuotoja, verisiä ja ruskeita eri sävyissä, sitten yksi iso hyytymämöykky jonka jälkeen enää puhdistusvuoto. Möykky oli kaksonen. Tuntemuksia ja nipistelyjä ja outoutta alavatsalla oli ihan ensi päivistä lähtien, myös poikkeuksellisen kova alkuraskauden pahoinvointi. Odotin neljättä kertaa silloin.

Vierailija
12/14 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mukaan alkuraskauden vuoto on varsin yleistä ja useimmiten harmitonta.

Minulla on takana 3 raskautta: ensimmäisessä tuli ruskehtavaa tuhrua 6 viikkoa putkeen joka päivä (rv 4-10).

Toisessa raskaudessa tuli rv 5-6 ihan pari tippaa tuhrua. Kolmannessa tuli kaksi kertaa rv 6 ihan kirkasta verta. Silloin olin jo varma keskenmenosta, mutta vuoto loppui ja raskaus jatkui. Rv 19 vuoti taas, niukasti tosin, mutta säikähdin tosi paljon. Gyne ultrasi ja totesi vuodon tihkuneen kohdunsuulta, eli ei ollut paha tilanne.

Kaikki raskaudet sujuivat vuodoista huolimatta normaalisti loppuun!

Vierailija
13/14 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla beigeä vuotoa silloin tällöin aina ehkä vko 15 asti.

Alussa tietty ihan paniikissa, mutta kävin neuvolassa tsekkauttamassa, että kaikki oli ok. Sitten ekassa lääkärineuvolassa selvisi, että limakalvot on todella ohuet ja se sisätutkimus sattui ihan sikana. Myös sen jälkeen tuli vuotoa.

Mutta tää siis loppui jossain vaiheessa.Koko ajan on myös ollu enemmän valkovuotoa kuin ekassa raskaudessa (jossa tälläistä ongelmaa ei ollut)

Vierailija
14/14 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotoa noin rv 8, syntyi terve poika rv 39.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme