En kestä! Poikani haluaa pitää 10 v synttärit kotona!!!
Vihaan lasten synttäreiden järjestämistä. Meidän koti ei ole mitenkään ns. lapsiystävällinen (on lasia, iso ja kallis taulutelkkari, viinipullonteline täynnä vuosikertaviinejä olohuoneessa, mikä on aika pieni). Omat pojat eivät ole koskaan mitään hajoittaneet, mutta vieraat koheltavat enemmän kuin he.
Enkä kestä sitä siivoamista, joka siitä tulee.
Siksi viime vuonna synttärit oli ostopaikassa. Mutta nyt poika sanoi haluavansa pitää synttärit kotona ja järjestää sisään ja ulos erilaisia "pisteitä". Yhdessä hypitään trampalla, toisessa pelataan futista, kolmannessa leikitään sisällä sotaa, neljännessä...
Pihamme on tosi pieni, eikä siinä ole mitään kummoista tekemistä. Ja aina ne lapset tulevat kuitenkin sisälle, eivät ne ulkona viihdy, jos vain on mahdolliseta päästä sisälle.
Huoh. Mitä lupaan pojalle, jottei tarvi olla sisällä?
Kommentit (52)
Pojan isän luonahan ne synttärit järjestetään
Ei se isä missään muualla asu kuin täällä. Isän mielestä asia on ok. Mutta hän ei alakaan lapsia vahtimaan, paapomaan eikä varmaan siivoamakaan...
ap
Ehkä kannattaisi tehdä kokonaisuudelle jotain. Nämä synttärit ovat vain oire isommasta ongelmasta. Miehesi ja poikasi eivät oikeasti "asu" kotonaan, vaan sun pitää pitää heille täysihoitolaa.
Surullista.
Ongelma "kokonaisuudesta" on siis vain ap:lla, ei perheen muilla jäsenillä?
Ap:n olisi kannattanut tehdä tyttöjä, niin olisi päässyt helpommalla.
No ehkä halusit vain avautua harmituksestasi etkä kaivannut mitään ehdotuksia vahinkojen torjumiseksi, kuten suurin osa kirjoituksen käsitti, niin myös minä (nr. 23). Ainoa vaihtoehto lienee siis kieltää kotisynttärit tai ainakin kieltää "rastit" sisällä. Pojat voivat sitten juosta ulkona säästä riippumatta. Kakkutarjoilu vaikka sitten ulkoportaille.
argh, että ihmisiä jotka eivät anna lasten olla lapsia.
pihalla. Omalla ja myös lähiympäristössä: en tarkoita naapureiden pihoja, mutta on kai teilläkin pyöräilyteitä, puistoja tms? Meillä oli juuri mun lapsen 11-vuotissynttärit. Järkkäsin valokuvasuunnistuksen, mies teki excelillä taulukon, johon kirjasi rastiajat ja paras pari palkittiin;-D. Istuttiin sekuntikelon kanssa portailla;-D. Juoksentelivat tunnin (!) ympäriinsä kuvien kanssa ja vihjekirjainten perässä. Sisällä vain syötiin, tai pikemminkin haettiin herkkuja ja mentiin sitten terassille syömään ja tramppikselle pomppimaan.
Viime elokuussa oli kuopuksen synttärit ja koko luokka kutsuttu: omat lukien kolmisenkymmentä kakaraa;-d! Silloinkin oli aarteenetsintä ulkona. Hyvä tietysti, jos ei sada;-o!
En minäkään suoraan sanoen tykkää, jos lauma lapsia soppaa sisällä;-D. Meilläkin on uusi talo ja kaikki vielä kunnossa. Toukokuisten synttäreiden jälijiltä ei kyllä paljoa siivottavaa jäänyt, se mitä piti siivota, oli ulkona.
no voi LOL. SÄ ET ole missään nimessä huono äiti, vaan kodistaan huolta pitävä äitä. ja jos sulla on varaa järjestää synttärit jossain muualla niin hyvä, onpahan erilaista kuin muilla lapsilla:) hyvähyvä1
lasten synttäreitä. Meillä on kyllä tilaa, ei mitään arvotavaraa rikottavaksi ja pihakin iso. Mutta kahden pojan synttärit peräkkäin on kerta kaikkiaan liikaa minullekin. Miehen olen vannottanut pysymään paikalla ja vahtimaan poikia, ja siltikin se on yhtä kellon vahtimista minuutti minuutilta. Pojat vaan on niin rasittavia, meluisia, tappelevia ja levottomia. Samaten muiden vanhempien kanssa pakkoseurustelu on minulle vastenmielistä. Enkä varmasti ole huono äiti.
Mä ymmärrän, itsekin kahden pojan äitinä, että kaverisynttärit kotona ei ehkä kuulosta kovinkaan hauskalta idealta. Mun veikkaus on, että nää vänkääjät tässä ketjussa on tyttöjen äitejä, jotka sitten paheksuvat suureen ääneen, miten pojat voi olla niin villejä ja kurittomia. :)
Mutta oikeesti, monta poikaa yhdessä on kovin paljon erilainen tilanne kuin 2 poikaa yhdessä.
Yritä, saada ne juhlat pidettyä pihalla ja kyllä mä luulen, että sun poikakin tajuaa sun näkökulman asiaan kun juttelet ja esittelet myös pojan tavaroita, jotka helposti menevät rikki kun mene äityy liian villiksi.
Esimerkiksi allaoleva väite on todella outo tulkinta. Jos ap antaa poikien tehdä mitä haluaa, niin se jos mikä on sitä, että antaa lasten olla lapsia. Kukaan muu kuin av-mamma ei voi tehdä allaolevaa johtopäätöstä.
argh, että ihmisiä jotka eivät anna lasten olla lapsia.
Kyse on lapsen ainoasta toiveesta ja sekin kielletään.
Eiköhän niitä toiveita ole kymmeneen vuoteen mahtunut yksiä jos toisia muitakin. Kaikkea ei voi saada ja se on lapsen hyvä oppia. Ei edes syntymäpäivänä.
Kyllä tytötkin osaavat olla villejä ja kurittomia, oman tyttäreni kaveripiirissä on yksi aivan mahdoton sisaruspari, joka ihan yksinkin pistää paikat hyrskyn myrskyn. Molemmat siis tyttöjä... Meillä on tänä vuonna ensimmäisen kerran päätetty ulkoistaa synttärit, kotisynttäreitä en vaan jaksa järjestää. Onneksi tämä sopii tytöllenikin hyvin.
Mä ymmärrän, itsekin kahden pojan äitinä, että kaverisynttärit kotona ei ehkä kuulosta kovinkaan hauskalta idealta. Mun veikkaus on, että nää vänkääjät tässä ketjussa on tyttöjen äitejä, jotka sitten paheksuvat suureen ääneen, miten pojat voi olla niin villejä ja kurittomia. :)
ei onneksi ole koskaan tarvinnut järjestää koulukavereille kaverisynttäreitä.
Pojan synttärit on keskellä kesää. Eikä poika ole oikeestaan edes kaivannut niitä. Ollaan kyllä ihan serkkujen, mummojen/pappojen ja kummien kanssa vietetty synttäreitä.
ja kaikki leikit pihalla? Kohtuullinen synttäriaika (2-3 tuntia) selkeästi kutsuun merkittynä ja sitten voit hätistellä lapsia pois, jos eivät itse tajua lähteä:) Keksit vaan tarpeeksi mielenkiintoisia leikkejä, niin kyllä viihtyvät pihallakin. Tietysti sateen sattuessa suunnitelma voi mennä mönkään...Voisko silloin olla herkuttelua synttäreiden kunniaksi ja sitten leffailta vaikka pojan omassa huoneessa, jos siellä on telkkari?
vuokraa pihalle kaikenlaisia härveleitä ja hoida tarjoilut keittiössä ja rajaa sisällä tila, jossa lapset saavat olla. Tee siis kompromissi, kotisynttärin rajatulla alueella, rajattu pieni kutsuvierasjoukko ja jokin kiinnostava juttu pihalle. Netistä löytyy kaikenlaisia trampoliineja, pelejä, pomppulinnoja yms. Rahalla siitä selviää.
mahtaa olla hyviä vuosikertaviinejä viinitelineessä olohuoneessa!!! :-D ei kukaan viineistä mitään tietävä säilytä niitä siinä. Ainiin paitsi Porvoonmammat!
Järkytykseni on lieventynyt ja olen alkanut hyväksymään synttäreiden järjestämisen kotona. Kiitos teille avusta hyvien vinkkien johdosta.
Tämä ketju on kyllä todellinen av-ketju. Esimerkillinen sellainen. Viimeisimmän mamman kommentti kruunaa tämän ketjun:
mahtaa olla hyviä vuosikertaviinejä viinitelineessä olohuoneessa!!! :-D ei kukaan viineistä mitään tietävä säilytä niitä siinä. Ainiin paitsi Porvoonmammat!
Kuka on sanonut, että minä "säilytän" vuosikertaviinejä olohuoneessa? Luuletko, etten tiedä, kauan pullo säilyy lämpimässä ja valoisassa? Ainiin, totta kai luulet. Olethan av-mamma.
Olethan av-mamma jne. Hohhoijjaa.. Onko kaikki tälle palstalle kirjoittavat av-mammoja? Jos, niin niputat itsesikin samaan kastiin.
itsehän sanoit että viiniteline täynnä viinejä, eli saatte latkia niitä aika tahtiin jos kerta tiedät kuinka kauan säilyy. Oikeesti, Kukaan ei säilytä vk viinejä olohuoneessa, ainiin paitsi sinä... :-)
Tosi kivoja ja Rauhallisia synttäreitä teille.
että alan tuota vaivaa näkemään. Jos asiat menevät rikki, niin se on elämää. Suurin ongelma on kokonaisuus, ei ne tavarat. Vaikka veisin viinit pois, telkkarin pois, matot lattialta, kristallit katosta - tyjentäisin siis av:n oppien mukaan asunnon askeettiseksi - en SILTI halua, että täällä riehutaan.
ap