Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla ei isovanhemmat katso koskaan lapsenlapsiaan?

Vierailija
27.07.2005 |

Meillä näin, lapsia 2 alle 4v ikäistä ja isovanhemmat ikähaarukassa 45-70v.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen ei ole elossa. Äitini on mukamas aina niin sairas ja kiireinen, ettei ehdi. Tätä hän on ollut 54-vuotiaasta lähtien. Viimeksi kun pyysin muuten vain kylään hän sanoi, ettei ehdi, kun on niin kiireinen (on eläkkeellä). Aika hyvin, kun sitten oli ehtinyt taas kerran miesystävänsä kanssa kesämökille. No asiat tärkeysjärjestyksessä. Toki ymmärrän, että hänelläkin on menonsa, mutta ei sitten pitäisi valittaa, kun ei näe usein lapsenlapsiaan, jos ei ole valmis yhtään joustamaan omista menoistaan. Näin tapahtuu usein. Tiedän, ettei hän ole minuakaan paljon hoitanut, sillä hänen äitinsä eli minun mummonsa hoisi minua paljon, mutta tälle mummolle/äidille ei kuulu lapsien hoito. Ei kaikki ihmiset tykkää oikeasti lapsista. Ei ainakaan silloin, jos niiden eteen jotain pitäisi tehdä. Tietenkin ne on silloin ihan kiva olemassa, kun tulee joku ystävä kylään, ja voi näyttää kuvia ym. Ettei vain tuntisi olevansa huonompi ihminen kuin muut.

Vierailija
22/27 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät koskaan hoida. Lapsia on tosin viisi, mutta ei se siitä johdu. Tekivät selväksi jo ekan lapsenlapsensa odotusaikana etteivät aio koskaan hoitaa, ja päätös on pitänyt toistakymmentä vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hänen edes kuuluisi olla kiinnostunut mun lapsista?

Vierailija
24/27 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Monet isovanhemmat jo niin tottuneita omaan rytmiinsä että eivät yksinkertaisesti jaksa hoitaa vilkasta lasta.

Vanhempien pitäisi ottaa se huomioon myös.

Meillä isovanhemmille viedään vain jos itse sitä pyytävät, niin tiedetään että haluavat, ei väkiste tuputeta.

Vierailija
25/27 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen kyllä sitä mieltä, että vanhemmat hoitakoon ensisijaisesti lapsensa itse, tiedän monta tapausta, missä isovanhempia käytetään hyväksi lastenhoitajina!

Vierailija
26/27 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tuttavapiirissä on ainakin joitakin vanhempia, jotka eivät kysele, sopiiko isovanhemmille vai jaksavatko he, vievät vaan lapsensa sinne, eivätkä paljon kysele.

Vierailija
27/27 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat ulkomailla sekä mieheni vanhemmat että omat. Miehen isä puolestaan ei halua vilkasta esikoista ottaa lainkaan hoitoon kun heidän koiraraukka jää paitsiolle, jos tulee lapsi taloon.

Surullista...mutta totta. Olisi todella ihana kun lapsi näkisi isovanhempiaan säännöllisesti. Siinä menettävät sekä isovanhemmat että lapsi. Eivät näe lasten varttuvan ja kehittyvän juuri kuin kuvien kautta ja pari kertaa vuodessa. Olen todella surullinen asian takia. Ei vain siksi että saisi lapset hoitoon sillä ei niillä ollu aikaa sillon kun täällä asuivat juuri koskaan, mutta sekin vähän parempi kuin ei ketään lähisukulaista. Ollaan pitkälti naapurien armoilla hoitopaikan suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi