Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13vee tyttö seurustelee. Mitä mieltä?

Vierailija
08.06.2010 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiin liian nuori.

Vierailija
2/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien mielestä seksiin liian nuori, mutta viime kädessähän se on tytön oma päätös.

Monet 13-vuotiaat seurustelevat. Kyllä se siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet seukkaa nykyään jo 10-vuotiaina.

Vierailija
4/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei seurustelu tarkoita seksiä

Vierailija
5/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä minkäikäinen on poikaystävä. Jos saman ikäinen niin ok, mutta jos monta vuotta vanhempi niin ei ehkä niin ok...

Vierailija
6/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seukkaa siis samanikäisen pojan kanssa, eivät ole pussanneet, kysyin. Liikkuvat isossa porukassa lähinnä.

Mietin vaan että mitä mun pitäis tehdä tai puhua! On esikoinen, muut on pieniä.

Vierailija
7/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi varmaan syytä puhua seksistä, ehkäisystä ja vastuullisuudesta...

Vierailija
8/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku tyttö väitti seurustevansa jonkun pojan kansssa ja sitten alkoi kiihkeä tekstiviestipommitus. Porukassa kulkivat, hyvä jos uskalsivat toisiaan katsoa.

Vierailija
9/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittynyt seksiä, ainoastaan haleja ja pusuja.

Vierailija
10/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien mielestä seksiin liian nuori, mutta viime kädessähän se on tytön oma päätös.

mielestäni ihan tytön oma päätös ole! Kyllä 13-vuotias on lainkin mukaan liian nuori seksiä harrastamaan!

Mutta tuon ikäiselle voi jo ennakoivasti puhua seksistä yms. ja yrittää jotenkin korostaa sitä tunnepuolta...

Vierailija
11/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakituisen seurustelusuhteen ja se päättyi kun täytin 20. Yhdessäkin kerkesimme asua 3 vuotta. 15 vuotiaana harrastin seksiä ensimmäisen kerran.

Vierailija
12/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on neitsyytensä menettänyt 13-14 vuotiaana. Yksi kaverini 12 vuotiaana. Koskaan ei ole liian aikaista puhua siitä, että mitään ei tarvitse tehdä mitä itse ei halua ja on hyvä tuntea se poika/tyttökaveri hyvin ennenkuin pussailua pidemmälle etenee. ym.ym.

Vierailija
13/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä se tarkoitti, että vietettiin koulussa välitunnit yhdessä :D Pitkälle edenneet parit (ehkä siis yli viikon seurustelleet) saattoivat pitää jopa kädestä tosiaan!

Kouluajan ulkopuolella ei juuri nähty.

Ehkä kuitenkin puhuisin seksistä ym. Olisi aika jo muutenkin - seurusteli tai ei.

Vierailija
14/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nusuttelevat kyllä jo kuin kanit.

Vierailija
15/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei kyllä mielestäni ihan tytön oma päätös ole! Kyllä 13-vuotias on lainkin mukaan liian nuori seksiä harrastamaan!

Mutta tuon ikäiselle voi jo ennakoivasti puhua seksistä yms. ja yrittää jotenkin korostaa sitä tunnepuolta...

teet päätöksen 13-vuotiaan puolesta seksiasioissa? Et mitenkään. Toki seksistä voi ja kannattaa puhua teinin kanssa, mutta viime kädessä nuori päättää itse omasta vartalostaan. Lisäksi kiellot voivat saada tuonikäisessä aikaan uhman, ja tekee sitten uhallakin vastoin äidin määräystä.

Teini-iässä kuitenkin aletaan valmistumaan aikuisuutta varten. EI äiti ja isä valitettavasti voi päättää näitä asioita lastensa puolesta.

Vierailija
16/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta painotin pojalle, että seksi tulee mukaan kuvaan vasta sitten, kun minusta tuntuu siltä.... Pettinkiä harrastimme kun olin 14 täyttänyt ja e-pilsut sain hieman ennen 15-vuotis syntymäpäiviäni. Sittemmin jätin tarkoituksella pillerit pois 16-vuotiaana ja kun täytin 17 menimme naimisiin. Poikamme syntyi ennen kuin täytin 18. Mieheni on minua 3 vuotta vanhempi.

Olin aivan liian nuori tekemään tällaisia koko loppuelämään vaikuttavia päätöksiä, mutta minulla kuitenkin kävi tuuri, sillä mieheni on kunnollinen ja me olemme onnellisia. Olimme eroamassa jokunen vuosi sitten, tapailimme muita ja elimme "sinkkuina". Vuoroviikoin kävimme omissa riennoissa mutta saimme kumpikin niin sanotusti siipeemme.

Puhukaa nuorillenne ja eteenkin heidän seurustelukumppaneilleen. Ensimmäisellä kerralla ne teet menee nuorilta vääräänkurkkuun, mutta siitä viis. Alkoholi, ehkäisy ja tyttöjen seksistä kieltäytymisen oikeus ovat mielestäni hyviä aiheita aloituskeskusteluksi. Vähän niinku märällä rätillä ympäri korvia, että näillä mennään ;D

Vierailija
17/17 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

panee niin rikosilmoitus menee asiasta poliisille.