Vauvan purkkiruoka on suurikin synti???
En jaksa itse tehdä. Enkä ole kovin varma tekijäkään. Aina kun joku näkee minun syöttävän vauvaani purkkiruoalla, voisin sen jälkeen kirjoittaa vauvanruokakeittokirjan. Siis heti löytyy satatuhatta hyvää neuvoa siitä mitä kannattaa laittaa ja miten.
Koen turvallisemmaksi syöttää tutkittuja ja ammattitaidolla valmistettuja kuin ryhtyä itse säheltämään. En oikeasti osaa tehdä ruokaa juuri ollenkaan.
Kääk!
Kommentit (31)
ja se riitti. Sen jälkeen kaikki kolme lastamme söivät vain ja ainoastaan Pilttiä tai Bonaa.
Nyt nuorinkin on jo 11, ja kaikki kolme ovat terveitä, reippaita, ja hyvin kasvaneita.
jep jep...
Oletko koskaan nähnyt sellaista lasten ruoka purkkia joska on saoste jäänyt pois?
Se on pelkkää vettä.
Raaka-aineet niissä on kaikista halvimpia ja samat kasvikset on joka purkissa, ei mitään vaihtelua.
Ja mieti millaisia mmäriä yhteen satsiin tarvitaan vaikka pottuja? Kuinkahan monta mätää pottua menee satsiin?
Jos itse teet ruuat voit olla varma, että jokainen kasvis on priimaa ja voit vaihdella kasviksia mielin määrin.
jep jep... Oletko koskaan nähnyt sellaista lasten ruoka purkkia joska on saoste jäänyt pois? Se on pelkkää vettä. Raaka-aineet niissä on kaikista halvimpia ja samat kasvikset on joka purkissa, ei mitään vaihtelua. Ja mieti millaisia mmäriä yhteen satsiin tarvitaan vaikka pottuja? Kuinkahan monta mätää pottua menee satsiin? Jos itse teet ruuat voit olla varma, että jokainen kasvis on priimaa ja voit vaihdella kasviksia mielin määrin.
En jaksa itse tehdä. Enkä ole kovin varma tekijäkään. Aina kun joku näkee minun syöttävän vauvaani purkkiruoalla, voisin sen jälkeen kirjoittaa vauvanruokakeittokirjan. Siis heti löytyy satatuhatta hyvää neuvoa siitä mitä kannattaa laittaa ja miten. Koen turvallisemmaksi syöttää tutkittuja ja ammattitaidolla valmistettuja kuin ryhtyä itse säheltämään. En oikeasti osaa tehdä ruokaa juuri ollenkaan. Kääk!
Joillakin vaan on tarve valistaa muita.:)
Perhetuvalla saan säännöllisesti kertoa miksi en tee itse. Ja seuraava lause on lähes aina: "Joo mut kato kun ei tää oo vaikeeta, otat vaan..." Huoh...
En ole opettelemassa kokkaamista edes itselleni! Vauvamme täyttää kohta vuoden ja mieheni jää kotiin hänen kanssaan ja on onneksi parempi kokki kuin minä. Eipähän tarvitse kohta enää selitellä.
purkki- ja mikroruokien keksijöille:) Ei niitä tehtäis jos ne olis pahasta;)
Mutta itse en käytä niitä kun vain pitemmillä matkoilla, (esim. mökille 6h matka enkä viitsi ruveta mitään mössöruokia kuskaamaan mukana rasioissa),koska en voi sietää sitä hajua :/
helppo sanoa, mutta nin se vaan on. Minä en jaksa tehdä ruokaa joka päivä ja silloin taaperot saa ruokansa purkista. Ihan hyvin kasvaa ja terveitä :)
Syö vielä osan ruoasta purkkiruokana. Toisen aterian syö meidän kanssa samaa ruokaa ja illalla annan sitten vielä purkkiruoan. Eipä omatunto kolkuttele.
Otetaan peruna. Miten se eroaa valmiissa purkissa kuin siihen että otat perunan ja valmistat sen itse? Sama peruna.
Lastenruokaan kuuluu laittaa paljon nestettä, muuten se ei ole kuin muussattu peruna, se jää kurkkuun kiinni. Perunasoseessakin on reippaasti nestettä.
Ja kun puhutaan ihan kunnon lastenruuasta niin sen nesteen voi suurustaa. Sitten voidaan lähteä miettimään MIKSI ei jätettäisi liikaa vettä pois ja suurustetta jos puhutaan vaan säästöstä.
Että ajatellaan miten mammat sitten siihen tatinaan kotonaan lisää nestettä että lapsi voi sen syödä.
Jos tolle linjalle lähdetään että epäillään miten hyvä peruna siihen ruokaan menee niin samantien voi jättää kaikki ravintoloissa käymiset ja muut yhtälailla väliin.
Samat kasvikset purkeissa on, tottakai mutta ainahan jossain ruokalajissa on samat raaka-aineet. Samat sitä itse laittaa jos kotona pistää stroganoffia tai karjalanpaistia.
Kyllä on tutkittu juttu että tarhat ja koulut tarjoaa lapsille terveellisempää ja vaihtelevampaa ruokaa kuin MONEN lapsen kotona syödään, sama koskee purkkiruokaa.
Purkista kala ja pottu on mitä se lupaa, kun lapsi siirtyy syömään perheen ruokaa niin ravinto lähtee köyhtymään.
Aika harva ruokatehdas tekee itse myös raaka-aineensa. Toki jokanen yritys tähtää maksimi voittoon mutta ei kukaan firma jatka huonojen tuotteiden hankkimista jos jatkuvasti tulee huonoa.
kunnon ruokaa. Ja pitää muistaa rasvata peräpukamat myös.