Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se noloa, jos on enemmän kuin 2 lasta?

Vierailija
08.06.2010 |

Tuleeko kaikille mieleen, että tuolla äidillä on lapsia muille kuin omalle miehelleen tai että lapsia tehdään vain tukien takia?

Entä nolottaako se, ettei se ole kovinkaan ympäristöystävällista. Vähän sama kuin ei kierrättäisi tai ajaisi katumaasturilla kaupungissa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä yleensä sanonkin, että tää yks vaan on mun, loput lapsen kavereita ja mun päivähoitolapsia.

Vierailija
2/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin minäkin aion sanoa kuten 2:onen :)

Olen se jonka kaveria nolotti tämä neljäs tulokas :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sentään kierrätän enkä omista katumaasturia!

Vierailija
4/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse koen 2 lasta helpoksi paketiksi. Lisäksi ekologisesti kannattavaksi kuten myös ekonomisesti. Toisaalta myös se on kivaa, että raha riittää pidemmälle ja voimme tehdä enemmän asioita kuin jos meillä olisi 4 lasta.

Vierailija
5/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme lasta, eka ja toka parin vuoden ikäerolla ja sitten kolmas on tokaa kuusi vuotta nuorempi. Liikun harvoin kaikkien lasten kanssa yhtäaikaa jossain, eli yleensä mulla on mukana nuorin ja jompikumpi isommista. Mutta kun mulla on koko joukkio mukana, on jotenkin hassu olo, kun niitä lapsia on niin monta :) Kotona se ei tunnu samalta. Joskus tosi harvoin mulla saattaa olla neljä lasta mukana (siskon poika tai oman lapsen kaveri neljäntenä) ja silloin on jo sellainen olo, että ihmiset katsoo.

Vierailija
6/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pohdin nykyään päivittäin, haluanko kolmannen lapsen. Miehelle riittäisi hyvin kaksi. Pelkään sitä kuinka paljon elämä vaikeutuisi ja kuinka ahtaaksi koti kävisi. Toisaalta olisi taas ihanaa keskittyä vain lapsiin, ja tutustua siihen kolmanteen (huippu)tyyppiin! Toisaalta en oikein osaa kuvitella itseäni kolmen lapsen äidiksi. Kaksi on liian vähän, kolme on liikaa.

Vierailija
7/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin päin vastoin. Nolompaa olisi, jos niitä lapsia olisi, mutta niistä ei pystyisi huolehtimaan. Meillä on kolme lasta, kaksi isoa koiraa ja katumaasturi eikä hävetä yhtään.

Vierailija
8/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa varmaan jättää lapsiluku siihen kahteen.

Ihan käsittämätöntä että joillekin toisten ihmisten ajatukset on niin tärkeitä, että joutuu miettimään pitääkö hävetä omia lapsiaan.

Säälittää ihminen joka ei uskalla olla ja tehdä omien toiveiden mukaan vaan aina joutuu pohtimaan, että mitä muut siitä ajattelee.

Vierailija
9/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovinkaan ympäristöystävällistä? Jos samoja vaatteita käyttävät ja samalla kertaa tehään ruoka kaikille jne niin moni vähempilapsinen perhe kuluttaa ympäristöä paljon enemmän...

Vierailija
10/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksi joku parempi jutun aihe

Vierailija
11/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen kolmannesta lapsesta ja katumaasturista. Meillä on kotona vain yksi roskis, johon laitetaan kaikki jätteet. Lehdet toki viedään paperinkeräykseen, mutta siihen se sitten jääkin.

Vierailija
12/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia katsomalla kyllä selviää, että samasta puusta on kaikki veistetty :)

Ympäristöystävällisyydestä sanoisin, että oma ekologinen jalanjälkeni on pienempi kuin suomalaisen keskimääräinen on, ei ole maasturia, asumme ahtaasti, kierrätämme jne.

Itselleni on aivan sama mitä muut meistä ajattelee. Jos joku ajattelee, että perheemme elää yhteiskunnan tuilla niin mitäpä tuo minua haittaa? Itse ja läheiseni tiedämme, että näin ei ole.

Vierailija
13/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nih!

Vierailija
14/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla olisi lapsia muille kuin omalle miehelleni... täällä av:llä oppii aina uutta.

Tukien takia lapsia ei kannata tehdä, lapsilisä ei suuren suuri tuki ole.

Vierailija
15/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovinkaan ympäristöystävällistä? Jos samoja vaatteita käyttävät ja samalla kertaa tehään ruoka kaikille jne niin moni vähempilapsinen perhe kuluttaa ympäristöä paljon enemmän...

enemmän ruokaa=enemmän viljelyä, lihaa, kuljetuksia. Sitten veden kulutus ja aikuisena hän kuluttaa ja saastuttaa kuten muut sisarensa.

Vierailija
16/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän ruokaa=enemmän viljelyä, lihaa, kuljetuksia. Sitten veden kulutus ja aikuisena hän kuluttaa ja saastuttaa kuten muut sisarensa.

No ruokaakin on monenlaista.. Toiset saastuttaa enemmän toiset vähemmän. Ja vedenkulutuskin on yksilöllistä mihin on tottunut ja kasvatettu. Muutenkin ympäristöystävällisyys on aika lailla itsestä kiinni ja perheen arvoista. Edelleenkin väitän että joku perhe jossa on 2 lasta ja vanhemmat voi tuhlata jopa enemmän luonnonvaroja kuin perhe jossa on 3 tai 4 lasta... Eikös se ole se kaikkian asioiden summa kuitenkin joka ratkaisee.

Vierailija
17/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole milloinkaan edes tullut mieleeni että joku voisi ajatella että nämä kaikki kolme eivät ole meidän yhteisiä.

Eikä ne tuet niin isoja ole että lapsia niiden takia kannattaisi tehdä... Eiköhän niistä menojakin ole niiden tukien edestä... tuplasti ainakin :)

Miksi minä en voisi olla ympäristöystävällisempi kolmen lapsen kanssa kuin vaikkapa naapurimme kahden lapsen kanssa. Väitän että olen. Kulutustottumuksista se on kiinni.

Sanokaa nyt voiko joku ihan oikeasti ajatella noin kuin ap esitti?

Vierailija
18/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheeta, jos ihmiset luulee, että mulla ois niin vähän lapsia.

olen ylpeä perheestäni!

Vierailija
19/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ruokaakin on monenlaista.. Toiset saastuttaa enemmän toiset vähemmän. Ja vedenkulutuskin on yksilöllistä mihin on tottunut ja kasvatettu. Muutenkin ympäristöystävällisyys on aika lailla itsestä kiinni ja perheen arvoista. Edelleenkin väitän että joku perhe jossa on 2 lasta ja vanhemmat voi tuhlata jopa enemmän luonnonvaroja kuin perhe jossa on 3 tai 4 lasta... Eikös se ole se kaikkian asioiden summa kuitenkin joka ratkaisee.

Mutta kyllähän sen uunokin ymmärtää, että sen kolmannen tai neljännen IHMISEN ekologinen jalanjälki on suurempi loppujen lopuksi kuin olemassa olemattoman ihmisen jalanjälki. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

Vierailija
20/20 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kolme tehnyt. Ei käydäkään missään, en päästä lapsia edes ulos. Naapurit eivät edes tiedä, että mulla on lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän