Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko kellään käytännön kokemuksia Tukholmassa asumisesta?

Vierailija
08.06.2010 |

Nyt näyttäisi siltä, että mulle tarjoutuisi mahdollisuus päästä työssä hurjasti eteenpäin, jos käyn kouluttamassa itseäni firman pääkonttorilla Tukholmassa. Koulutus kestäisi puolesta vuodesta vuoteen.

Meillä on 2 lasta. 6v ja 8kk. Esikoisella alkaa esikoulu syksyllä.

En tiedä kuinka saadaan homma toimimaan. Käytännössä on 2 vaihtoehtoa. Joko koko perhe lähtee Ruotsiin ja mies hoitaa lapsia siellä kotihoidontuella (ilmeisesti Kelan tukia olisi mahdollista saada alle vuoden asumiseen siellä). Asunto olisi pakko laittaa vuokralle tuoksi ajaksi. (saataisiinko noin lyhyeksi ajaksi 4h+k vuokrattua kellekään kohtuuhintaan?)

Toinen vaihtoehto on että esikoinen jää miehen kanssa kotiin & mies käy töissä. Minä ottaisin kuopuksen mukaani Ruotsiin ja kävisimme mahdollisimman usein Suomessa. Ei varmaan joka viikko onnistuisi, mutta vähintään joka toinen viikko 4pv:n reissu järjestyisi. Tällöin koittaisimme saada aupairin mukaamme hoitamaan vauvaa ja luultavasti saisimmekin lähisuvusta sellaisen järjestymään.

Kuulisin mielelläni kokemuksia Tukholmassa tai sen lähistöllä asumisesta. Millaisia asuntoja siellä mahdollista vuokrata ja mihin hintaan suunnilleen? Muutenkin olisi kiva kuulla miten te tekisitte sijassani?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden maan välillä pendlaaminen on todella raskasta. Eikö työnantajasi järjestä sinulle asuntoa? Joudut tod.näk. hankkimaan vuokra-asunnon vapailta markkinoilta. Kunnallisiin asuntoihin on toooodella pitkät jonot ja noilla sun ehdoilla et asuntoa sitä kautta saa. Ruotsin koulu systeemit on aika tavalla samanlaiset kuin meillä. Lapsi vaan eskariin siellä ja kas oppii kielen 'viikossa'.

Ja oman asunnon saa aina vuolrattua jollekin!

Vierailija
2/2 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä ei ole mitään valmista ratkaisua. Todennäköisesti joudun silti itse maksamaan asumisesta jotain vastiketta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän