Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hoitajilla nyt niin huono palkka ole

Vierailija
08.06.2010 |

Lähihoitajalla 1940e ilman lisiä. Lisät tietysti nostaa kivasti palkkaa, mutta jos nyt katsotaan vain peruspalkkaa, niin aika monet toimistotyöntekijät, kaupassa työskentelevät, varastoihmiset, ruokatyöntekijät jne jne jäävät usein tämän palkan alle.

Ja jos sitten ottaa ne viikonloppulisät huomioon, niin palkka voi olla joskus 2500 euroakin.

Harmi vaan, että hoitoalan työ ei oikein jaksa innostaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi tosiaan - itse olen lh ja valitettavasti tälläkin alalla on suuri joukko sellaisia ihan vääriä ihmisiä töissä.

Suurin osa porukasta tuntuu pitävän ihmisiä vain pelinappuloina. Ehkä joku pieni osa hoitajista on ns. oikeassa työssä eli välittävät todella.

Vierailija
2/26 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään kun aika harva taitaa saada pelkkää peruspalkkaa. Se todellinen palkka kaikkine lisineen on musta ihan hyvä.

Ja jottei taas joku käsittäisi väärin niin kyllä, hoitaja on palkkansa ansainnut. Arvostan hoitajien työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuullisuuteen/vaativuuteen/koulutuksen pituuteen nähden?

t. yksi pienipalkkainen korkeasti koulutettu

Vierailija
4/26 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ovat korvausta huonoista työajoista. Ainoa mistä saa korvauksen on sunnuntaityö. Siitä saa 100% mutta jos vertaa toimistohommiin, sunnuntaityöstä saa huimasti enemmän. Esim. lauantaista saat korvausta vain muutaman euron!Mieluummin vietän lauantait perheeni kanssa kuin raadan sen muutaman euron takia.

t. yksi joka vaihtoi päivätyöhön ja jonka elämänlaatu parani huomattavasti.

Vierailija
5/26 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos on ei vastuuta ole mistään.

Aina väitetään että vastuu on lääkäreillä, mutta kyllä minä ainakin koen olevani vastuussa ihmishengistä ja harvaa toimistotyöntekijää haukutaan päivittäin huoraksi joka pitäisi tappaaja ja kaupan päälle saa vielä läimäytyksen.

välillä mummot eivät ole niin suloisia

Vierailija
6/26 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos on ei vastuuta ole mistään. Aina väitetään että vastuu on lääkäreillä, mutta kyllä minä ainakin koen olevani vastuussa ihmishengistä ja harvaa toimistotyöntekijää haukutaan päivittäin huoraksi joka pitäisi tappaaja ja kaupan päälle saa vielä läimäytyksen. välillä mummot eivät ole niin suloisia

töitä sunnuntaina saat 200%. Näin ainakin ystävälläni.

Vierailija
7/26 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä päivätyötä tekevä sh, enkä saa noin paljoa bruttona

Vierailija
8/26 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on repäissyt lukunsa jostain mutu-paikasta

Vierailija
9/26 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mulla ole lisien kanssa ikinä noussut palkka 2500 ekeen, ei edes lähelle...

Vierailija
10/26 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä arvotan ihmisten terveyden ja elämän ylläpitämisen korkeammalle kuin materian. Kuitenkin, itse vastaan toimistotyöläisenä ison rahamäärän arvosta materiaa ja saan paljon enemmän kk-palkkaa kuin hoitajat. Jos mokaan, kukaan ei kuole tai sairastu pahemmin.

Vierailija
11/26 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono palkka... ei kaupan kassan vastuu ole samaa luokkaa.

Vierailija
12/26 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähärit tai sh:t valittavat aina palkastaan tai löytävät sanan vastuu aina kun palkastaan puhuvat. Olen entinen Sh stadista ja olen nähnyt lähestulkoon kaiken vastuuttomuuden urani aikana. Aiheesta voisi kirjoittaa menestysromaanin otsikolla päihde ja luonnehäiriöiset hoitajat, mutta antaa olla, mielummin keskityn nykyisiin oikeustieteen opintoihini.

Vierailija
13/26 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä lähihoitajien peruspalkka on 1808€.

Vierailija
14/26 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt lähihoitajana 11 vuotta sekä yksityisellä, että kunnallisella sektorilla. Hieman huvittaa kun aina löytyy ihmisiä jotka varmana tietona kertovat kuinka se lähihoitaja tienaa 2500-3000 € ja tuo sairaanhoitaja tienaa 2500-3500€. Työskentelen nykyisin yliopistollisen sairaalan ea:ssa paras tili lienee n. 2300 ja rapiat, kun teki viikonloput pohjaan. Toki moni voi nostaa palkkaa jos on mahdollisuus tehdä ylityötunteja, mutta perheellinen osaa arvostaa vapaata ja lasten ja vaimon seuraa. t. Mies lähäri pk seutu

Vierailija
15/26 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on onneksi noussut hyvin kolmen viime vuoden aikana. Esim. sairaanhoitajan minimipalkka on noussut 1745€ -> 2100€ eli 350€. Hienoa, suunta on oikea!

Vierailija
16/26 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaussalissa. Mä olen päivittäin vastuussa niitten ihmisten hengestä, jotka sinne tulee. Meidän työpaikalla pitää osata olla vuorollaan instrumenteissa, anestesiassa, valvovana hoitajana sekä leikkauksen jälkeisessä heräämössä. Jokainen noista vaatii korkeaa osaamista, sillä yksikin virhe ja potilas voi kuolla. Lisäksi meille tulee sektiot, myös hätäsellaiset ja siinä pitää todellakin tietää mitä tekee kun aika mitataan sekunneissa.

Ja palkka tästä kaikesta? 2100e miinus verot. Että en menis kehumaan.

Vierailija
17/26 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutus lh ja tällä hetkellä yksityisellä puolella toimistohommissa. Tai oikeastaan tällä hetkellä mammalomalla mutta kuitenkin :o) Lähärin TES:n mukainen palkka on todella joku 1850/kk jos nyt oikein muistan. Itse olen ollut jo jonkin aikaa samassa yrityksessä ja palkka on sovittu työtehtävien, ei koulutuksen mukaan. Esimiehenikin on koulutukseltaan alunperin lh, siihen vaan jotain esimieskoulutusta päälle ja uskoisin että saa kyllä peruspalkkana hyvin päälle 2000€/kk. Eli ei se koulutus vaan se työtehtävä :o)

Vierailija
18/26 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen terveydenhoitaja ja päivätyössä ei tule lisiä. 5vuoden kokemuslisällä palkka on n. 2100 euroa ennen veroja. Kunnalla työskentely ei näköjään kannata.

Vierailija
19/26 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti silläkään palkalla voi olla vaikea tulla kohtuullisesti toimeen.

Itse olen keittäjä ja palkka on huonompi kuin lähihoitajilla. Ja ongelma on ihan samat: tekijöistä on pula, arvostus nolla (tai pakkasen puolella, jos lähärit on nollassa), säästöillä vedetään työntekijöistä viimeisetkin mehut pihalle ja se palkka. Kuitenkin mekin vastaamme hoitoasiakkaiden hyvinvoinnista melkoisen konkreettisesti, joten ei voida puhua pienemmästä vastuusta.

Vierailija
20/26 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyränköläkodissa yököt, joista jokainen on lh saavat lisineen päivineen yli 2500/kk. Olin työssä ja satuin näkemään tuolloisen kolleegan (yökön) tilinauhan vahingossa ja jos ko. henkilön tulot vuodessa olivat yli 32000 euroa, niin ihan perusmatikalla selviää keskimääräinen kk palkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan