Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsen suun peseminen saippualla väkivaltaa?

Vierailija
07.06.2010 |

Siis käytännössä sormella sipaistaan saippuaa lapsen kielelle ja huuhdotaan pois, jos kiroiluun ja tyhmäksi haukkumiseen ei loppua hyvällä tule.

3-vuotias lapsi kyseessä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli huuliin palasaippualla sipaistu ihan vain eleeksi, että nyt menit liian pitkälle. Huomiotta jättämisestä huolimatta, kuten toistuvista kielloista ja jäähyistä sekä järkipuheesta (ok, osaat tuon sanan, mutten halua kuulla sitä kotona) huolimatta mikään ei tehonnut, paitsi tuo.

Vierailija
22/39 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanavaraston kirosanoja isommilta pojilta kuin myös keskisormen näyttelyn. Kokeili sitten ekaluokan uhmassaan näyttää äidille mistä ns. kana pissii, sillä seurauksella että panin pojan itse pesemään oman suunsa saippualla. Se tehosi kerrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette taida kunnioittaa lapsianne ollenkaan. Miten voitte tehdä jotain noin nöyryyttävää heille?

Vierailija
24/39 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette taida kunnioittaa lapsianne ollenkaan. Miten voitte tehdä jotain noin nöyryyttävää heille?

MIKÄÄN muu ei auttanut, ei mikään. Todellakin kunnioitan lapsiani, vuoden päivät kiroileva 4-vuotias oli aivan pakko saada ruotuun tarhan sanavarastoineen, pippuvelikin alkoi toistelemaan kuulemiaan sanoja.

Vierailija
25/39 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka 5-vuotias näyttelee keskisormeaan kiroilee, niin eiköhän siinä kuitenkin pidä opettaa lapselle, että lopettaa ja heti!

Lapsen äärimmäinen kunnioitus johtaa pelkästään pahoihin käytösongelmiin vanhempana. Lapsi pitää saada kunnioittamaan vanhempiaan! Ja kunnioitus pitää toki olla ansaittua!

Vierailija
26/39 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti on pahimmasta päästä

Vierailija
27/39 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi ja miten ei voi käyttäytyä, että hän pärjäisi aikuisena paremmin tässä maailmassa - ilman kunnollisia käytöstapoja ei tule pärjäämään. Joskus siihen tarvitaan suun pesemistä saippualla ja vähän nöyryytystäkin, ennen kuin viesti menee perille.

Vierailija
28/39 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivaltaa. Kuulostaa 60-luvulta tai 70-luvun alulta. On niitä paljon parempiakin keinoja, ja helpompia, ja toimivampia. Jopa sellaistakin on, ettei lasten edes tarvi puhua rumia;-o.

Vierailija
29/39 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä nöyryyttäisi lastani noin rumasti.Varsinkaan jonkun niin turhan asian kuin kiroilun takia. Lapsihan lopettaa sen joka tapauksessa ennen pitkää ku vaan kunnolla käskee.

Vierailija
30/39 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen nykyaikana hyvin että lapsia ei saa komentaa eikä ojentaa. Jatkakaa samaan malliin niin aina vain paremmalle tolalle asiat menee.

Miksiköhän nuoret voi niin huonosti vaikka niillä on vapaakasvatus?

Vierailija
31/39 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen nykyaikana hyvin että lapsia ei saa komentaa eikä ojentaa. Jatkakaa samaan malliin niin aina vain paremmalle tolalle asiat menee.

Miksiköhän nuoret voi niin huonosti vaikka niillä on vapaakasvatus?

ei fyysistä väkivaltaa. Tässä oli kyse fyysisestä väkivallasta ei kurista.

Vierailija
32/39 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kummaa, minä olen oppinut olemaan kiroilematta ihan ilman väkivaltaa Kuinkahan se on edes mahdollista!

No eipä mulle vaan traumoja jääny.. kiroilin niin vanhemmat pesi suun saippualla..ei siis kielelle vaan huulet lähinnä. Opimpahan olemaan kiroilematta

Minäkään en kiroile, vaikka olen saanut kasvaa ilman väkivaltaa. Myöskään lapseni eivät kiroile (ainakaan minun kuulteni) vaikka suutaan en ole koskaan pessyt saippualla.

Vierailija
33/39 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo!

Vierailija
34/39 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa, että joku enää nykyaiakana oikeasti käyttäisi noin kivikautista kasvatuskeinoa.

Vierailija
35/39 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kummaa, minä olen oppinut olemaan kiroilematta ihan ilman väkivaltaa Kuinkahan se on edes mahdollista!

No eipä mulle vaan traumoja jääny.. kiroilin niin vanhemmat pesi suun saippualla..ei siis kielelle vaan huulet lähinnä. Opimpahan olemaan kiroilematta

Minäkään en kiroile, vaikka olen saanut kasvaa ilman väkivaltaa. Myöskään lapseni eivät kiroile (ainakaan minun kuulteni) vaikka suutaan en ole koskaan pessyt saippualla.

Minunkaan lapset ei kiroile vaikka ei suuta ole pesty MUTTA ymmärrän täysin jos joku niin tekee. jos omat lapset kiroilisivat eikä järkipuhe auttaisi niin kyllä menisi suu pesuun.

Vierailija
36/39 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sipassut saippuaa etusormeni päähän ja vienyt sen lapsen suuhun. Sitten antanut vettä ja mehua ja varmaan sokeripalankin vielä ja puhuttu ja halattu asia halki poikki ja pinoon. Pesin suun koska kiroilu ei muuten loppunut ja uhkasin tehdä niin jos vielä kerran sanoo.

Eikä muuten ole kiroillut 3 vuoteen ja huomauttaa jokaiselle muullekin (lapselle ja aikuiselle) että kiroilu on rumaa eikä niin saa tehdä.

Tohon väkivaltasyytökseen en kyllä osaa sanoa muuta ku että jaa jaa ja varmaan löytyy rankempiakin asioita lapsien elämästä. Mutta sitä en hyväksyisi että pph tai päiväkodissa tehtäisiin näin.

Vierailija
37/39 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin koulussa 90-luvulla ja silloin ei enään opettajat saanut mitään tehdä ja kuinka monta kertaa meidän luokka sai opettajan itkien pois luokasta kun ei voinut edes tehdä mitään ja pojat huusivat aika pahoillakin sanoilla.Ja vaikka tuli jälki-istunto niin ei mihinkään auttanut.

Vierailija
38/39 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin koulussa 90-luvulla ja silloin ei enään opettajat saanut mitään tehdä ja kuinka monta kertaa meidän luokka sai opettajan itkien pois luokasta kun ei voinut edes tehdä mitään ja pojat huusivat aika pahoillakin sanoilla.Ja vaikka tuli jälki-istunto niin ei mihinkään auttanut.

Siis samaa mieltä sen kanssa että tätä se vapaa kasvatus tuo...

Vierailija
39/39 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kuuluu kunnioittaa vanhempiaan ei kä vanhempien lapsiaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän