Toimeentulotuki!
Osaisiko joku auttaa!
Yllättävän tilanteen vuoksi jouduin hakemaan toimeentulotukea toukokuulle.
Soittelin sinne viime torstaina, koska hakemus oli ollut jo sisässä kaksi viikkoa. Virkailija sanoi tekevänsä päätösken huomenna, eli viime perjantai..
Nyt kuitenkaan tilillä ei näy rahaa, joten onko hakemus nyt hylätty? Eikö rahojen olisi pitänyt näkyä, jos päätös tehty perjantaina..
Voi ei..
Kommentit (8)
Lisäksi päätöksen teossa kestää. Päätös menee maksatukseen josta laittavat vasta rahat tilille. Veikkaan että saat rahat aikaisintaan keskiviikkona.
asun itse hesassa ja päätös oli tehty mulle viime kerralla perjantaina ja rahat oli tilillä keskiviikkona. Soita sinne maksatukseen ja kysy sieltä. Koska kun päätös on tehty ne siirtää sen rahansiirron sinne maksatukseen. Ainakin Hesas.
Mulle ainakin tulee aina ensin kirjeenä ilmoitus ja sitten vasta rahat parin päivän päästä. Eli rahat voi tulla vasta loppuviikosta.
Soita sinne huomenna ja tiedustele onko hakemus hylätty vai myönnetty, sen ne kertoo puhelimitse.
siellä kestää. Päätös pitää tehdä 7 työpäivän sisällä. hakemuksen jättöpäivää ei lasketa siihen. eli aikalailla on myöhäassä sun hakemuksen käsittely. pommita päälle vaan. !!
no oho.. kylläpä siellä kestää. Päätös pitää tehdä 7 työpäivän sisällä. hakemuksen jättöpäivää ei lasketa siihen. eli aikalailla on myöhäassä sun hakemuksen käsittely. pommita päälle vaan. !!
Mutta eipä tuo ainakaan Lahdessa toteudu. Ole vielä kertaakaan. Vuoden aikan vienyt viisi hakemusta eikä yhdestäkään ole tullut päätöstä alle kolmen viikon. Kannattaa soitella perään mutta ei minun kokemukseni mukaan auta oikein mitään.
Soitan virastoon, eikö pitäisi olla jo tehtynä kun on se seitsemän päivän juttu. Virkailija, kyllä, päätös on tehtävä viikon kuluessa. Kysyn, missäs minun päätös kun toin jo kaksi viikkoa sitten. Virkailija, nyt käsittelyssä kaksi ja puoli viikkoa sitten saapuneet hakemukset, arvioisin että teidän hakemuksenna käsittelyssä kolmen päivän päästä. Näin se vuoropuhelu on yleensä mennyt...
Rasittavia laitoksia...
¨
Toivoa on! :)
asun tampereella..