Valvotteko mitenkään koululaistenne herkkujen syöntiä?
Olen kaupassa töissä ja paljon näkee sellaista, että ala-asteikäiset lapset tulevat ostamaan päivän aikana kymmenenkin kertaa pillimehuja, suklaapatukoita, energiajuomia yms. pientä pullokuiteilla. Eli siis keräävät pari pulloa, saavat sen suklaapatukkansa ja puolen tunnin päästä tulevat uudelleen.
Meillä ei ole tietenkään mitään syytä kieltää lapsia ostamasta tuhottomasti herkkuja, eli on vaan pakko myydä. Mietityttää vaan, että tietävätköhän vanhemmat tästä touhusta, itse on tuollaista nimittäin sallisi...?
Kommentit (13)
Eli en kyllä anna rahaa tommosia varten eikä niitä kotootakaan päivittäin saa. Mutta mahdotonhan tuota pullo rahoilla ostelua on valvoa. Jokaisen pikku enkeli saattaa niillä käydä herkkuja ostelemassa, ikävä kyllä. Olen kyllä kieltänyt kaupassa käymisenkin ilman lupaa, mutta ikävä kyllä niillä on oma tahto ja mieli ;)
Oma lapseni on vielä vauva, mutta ainakin omasta lapsuudestani muistan sen, että jos vanhemmat jotain kielsivät, niin sitä ei sitten tehty, ei minä eikä kaveripiirini. Myös tällaisissa asioissa, joita ei oikein voi valvoa, toteltiin vanhempia.
ap
Niissähän on varoitukset etteivät sovellu lapsille.
koulun jälkeen, käyvät hakemassa sitä lähikaupasta. Voin kuvitella, että saattavat vierailla montakin kertaa päivän aikana.
Oma lapseni on vielä vauva, mutta ainakin omasta lapsuudestani muistan sen, että jos vanhemmat jotain kielsivät, niin sitä ei sitten tehty, ei minä eikä kaveripiirini. Myös tällaisissa asioissa, joita ei oikein voi valvoa, toteltiin vanhempia.
ap
toinen lapsista puhuu päin naamaa yhtä ja tekee selän takana toista. Häntä ei toden puhumisessa vain oikein mikään motivoi. Toinen ei valehtele.
Niissähän on varoitukset etteivät sovellu lapsille.
En haluaisi myydä, mutta minkäs teet...
ap
omasta lapsuudestani muistan sen, että jos vanhemmat jotain kielsivät, niin sitä ei sitten tehty, ei minä eikä kaveripiirini.
ap
Veikkaan kyllä, että nyt vähän muistot kultaa...
tiedän,että kauppa/kiskareissuja tehdään myös luvatta.
Niitä siis ei voi mielivaltaisesti olla myymättä pärstäkertoimen perusteella, toisin kuin esim. tulitikkuja.
karkkipäiviä ei ole koskaan ollut kenelläkään. meillä on suht terve suhtautuminen karkkeihin.
Sitä tosin rajoittaa se seikka, että rahaa ei ole määrättömästi.
Teinini ovat hoikkia ja liikkuvaisia joten ei mitään syytä rajoittaa.
on sitä yritetty kieltää, mutta ei sen kiellon valvonta mitenkään onnistu. Kun ne tosiaankin keräävät itse pulloja ja niin edelleen. Eikä kouluikäistä enää voi joka hetki valvoa, ellei halua sen jäävän kehityksesä pahasti jälkeen.