Joko raskaus voi väsyttää kovin viikolla 26?
Olimme ulkoilemassa aamupäivän lapsen kanssa, ja tuntuu että voimat ihan pois.. välillä nyt voimat menee ihan totaalisesti tuollaisista jutuista, ja usein jo illan mittaan odotan todella kovasti nukkumaan pääsyä. Onko normaalia tässä vaiheessa raskautta? Sinänsä ollaan aika liikkuvainen perhe, tottunut menoon eikä luulisi että kunto ihan alhaalla, vaikka omaa urheilua vähän ollutkin.
Kommentit (8)
Onko sulla milloin tarkastettu hemoglobiini? Alhainen arvo ainakin selittäisi väsymyksen.
Onko sulla isompia lapsia, miten jaksat heidän kanssaan? Mulla välillä niin kovilla olo uhmaikäisen kanssa. Onko mitään muita raskausvaivoja? Minusta tuntuu, että maha alkaa jo painaa ja kiristellä/särkeä välillä, ei enää sellainen kevyen sutjakka olo.
mulla oli ekalta pahin vaihe jonnekin 16vkolle asti. Mutta muissa raskauksissa en oo huomannu.. neljättä odotan. Mutta normaalia on.
Hb oli myös matalalla ja syönkin lisärautaa, mutta nekään ei ollut kovin hyvin nostaneet arvoa.
jos pystyt syömään kiiwiä riittää yksikin sellainen päivässä, sillä ja lisäraudalla sain oman hb arvon pysymään hyvänä.
C-vitamiini auttaa rautaa imeytymään.
vaikka vasta viikolla 23.
Nyt en jaksanut lähteä edes ulos, leikittiin ja luettiin sisällä. Iltapäivällä sitten pidempi ulkoilu.
Meillä 14 kk ikäinen vilkas poika, joka hyvinä öinä herää 4 kertaa, nyt oli 2 huonoa yötä pohjalla, kun poika nuhassa (herätys 10 kertaa). Lisäksi nukkui 2 viikkoa vain yhdet puolen tunnin päiväunet. Ehkä tää vuoden valvominenkin väsyttää, siitepölyt yms. Olen varmaan rapakunnossakin.
Toinen neuvola parin viikon päästä, ehkä hempan saisi siellä otettua. Viime raskaudessa oli satasen tietämillä.
Onneksi aurinko vähän piristää.
normaalia että väsyttää missä vaiheessa raskautta vaan. Se on henkilökohtaista ja raskaus on valtavan iso ponnistus elimistölle, hyväkuntoiselle ja nuorellekin sellaiselle!
Itselläni nyt toinen raskaus menossa ja vaikka alku- ja loppuraskauden väsymys on pahinta niin kyllä tässä keskelläkin ollaan kaukana normaalista jaksamisesta.
loppuraskaudestahan on tosi pirteä kun hormoonit alkaa valmistella yöheräilyyn