Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat haluaa täyden palvelun vieraillessaan...

Vierailija
07.06.2010 |

Meillä on kaksoset nyt 3kk ikäiset ja heidän kanssaan alku on ollut paljon raskaampaa mitä aiempien lasten kanssa, koska itkevät suurimman osan vuorokaudesta. Itkun syytä selvitellään, allergiat on ainakin osasyy, ei vielä tietoa onko muutakin.

Meillä on koko tämän ajan appivanhemmat käyneet kylässä parin viikon välein ja ovat yleensä 2-4päivää. Olettavat yhä saavansa täyden palvelun vieraillessaan ja se on synti jos jotain joutuvat tekemään. Anoppini on kyllä jo aikoinaan sanonut, että hän ei aio hoitaa lapsenlapsiaan, hän on osansa tehnyt kun on omansa aikuisiksi hoitanut/kasvattanut. Enkä ole toisaalta odottanutkaan appivanhemmilta mitään apua, mutta todella ärsyttää välillä, erityisesti nyt kun itsellä ja miehelläni on univelkaa vaikka muille jakaa ja silti pitäis aina noin pari kertaa kuussa jaksaa passata anoppia ja appiukkoa. Nyt en kyllä ole jaksanutkaan ja välillä olen tehnyt niin, että kun ovat tulleet ja istuneet toimettomina ja jutelleet millon mistäkin niin oon todennut, että minä menen nukkumaan ja että kaapista löytyy maitoa, jos kaksosilla on nälkä jne. Anoppi on katsonut tuolloin aina kiukkuisesti, mutta on kyllä hoitanut lapset sinä aikana kun olen nukkunut.

Välillä ahdistaa kyllä nuo tiheät vierailutkin, ehkä sitten ahdistais vähemmän, jos anoppi ois omasta tahdosta avuksi lasten hoidossa eikä odottais, että saa täyden palvelun.

Pakko purkaa jonnekin, kun en miestäkään viiti aina tällä rasittaa...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ja kun tietää, että perheessä on valvottavat kaksoset. En tajua...

Vierailija
2/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa missään tekemisissä! Siis kuka ei halua hoitaa lapsenlapsiaan??? Enpä ole vielä tällaiseen törmännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun tehtäväni heitä passata, varsinkaan useita päiviä, jos me emme saa heillä samaa kohtelua.

Vierailija
4/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ihmettele työkavereita, joilla lastenlapsia. Kertovat, miten vierailut lasten luona muistuttavat työleirejä.

Vierailija
5/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts mitä ne tekee? Istuu sohvalla sen koko ajan vai miten käytännössä?

Vierailija
6/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmarran hyvin sinua, etta et jaksa passata appivanhempia joka toinen viikko useita paivia. En minakaan jaksaisi.

Olisi siis paikallaan etta miehesi tai sina kertoisitte appivanhemmille taman ystavallisesti...

Siis etta ovat joko tervetulleita harvemmin (kun te kutsutte) ja silloin saavat taman taysihoidon tai jos piipahtavat useammin ilman kutsua heidan odotetaan auttavan.

Nyt siis otatte itseanne niskasta kiinni ja teette asian ystavallisesti, mutta jamakasti selvaksi .

Vierailija
7/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies nyt omille vanhemmilleen voi sanoa että meillä on pienet, valvottavat vauvat, emme jaksa nyt yövierailuja? Vai väkisinkö ne teille tuppaavat?

Vierailija
8/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailut aiheuttavat noin suurta ahdistusta? Mullakin on ollut 3 kk ikäiset kaksoset ja kyllä lähtökohtana oli se, että anoppi itse tarjoutui tulemaan kylään ja aina kun tuli, oli suureksi avuksi, vei kaksosia ulos tai jäi katsomaan kun itse kävin asioilla jne. Miksi suostut passaamaan appivanhempiasi?

Vierailija
9/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ovat ottaneet tavaksi tulla parin viikon välein muutamaksi päiväksi. Tämä oli ihan ok vielä sillon kun meillä ei ollut kaksosia eikä univelkaa, mutta nyt kun valvotaan lähes ympäri vuorokauden niin ei jaksais yhtään lisärasitusta.

Appivanhemmat pääsääntöisesti ovat ja istuvat, katsovat tv:tä ja käyvät kävelyllä yhdessä jne. Juttelevat meidän kanssa ja odottavat, että kaikki tulee valmiina eikä heidän tarvitse tehdä mitään.

Olemme sanoneet (lähinnä mies), että jos tulevat meille kun kaksoset valvottavat niin emme takaa, että palvelu pelaa samalla tavalla kun aiemmin ja että saattavat välillä joutua olemaan "lapsenvahtina". Tästä huolimatta tulevat parin viikon välein, monesti vielä ilmottamatta etukäteen.

ap

Vierailija
10/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

Vierailija
11/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyläilyt on nyt tältää erää loppu, kunnes olette siinä tilanteessa että jaksatte taas vastaanottaa vieraita.

Vierailija
12/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyläilyt on nyt tältää erää loppu, kunnes olette siinä tilanteessa että jaksatte taas vastaanottaa vieraita.

Vierailija
13/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylässä käyminen on eri asia kuin monen päivän ilmaiset lepolomat. Ei meille ainakaan kukaan tule päiväkausiksi makoilemaan ja odota täysihoitoa. Toisaalta emme itsekään mene minnekään useammaksi päiväksi ja oleta saavamme elää kuin viiden tähden hotellissa.

Käyttekö appivanhemmilla kylässä ja saatte aina täyden palvelun siellä? Silloin tietysti on lupa odottaa samaa kohtelua toisin päinkin.

Miksi appivanhemmat käyvät teillä noin usein kylässä? Itse en ainakaan haluaisi, että meillä olisi noin usein päiväkausia viipyviä vieraita. Aivan sama onko kyse appivanhemmista, omasta äidistä tai kavereista.

Vierailija
14/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisikos ne ottaa edes kävelylle mukaan niitä kaksosia rattaissa päiväunien aikaan? Keskustelun paikka, mutta ei varmaan auta. Onko miehesi heidän ainoa lapsensa vai miten eivät ymmärrä lasten hoidon raskaudesta mitään? ihan hävettää appivanhempiesi puolesta.

Vierailija
15/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sillä erolla, että vauvoja vain yksi ja kyseessä minun vanhempani.

Meillä tehtiin niin, että kerrottiin vanhemmilleni, että emme nyt jaksa heidän vierailujaan ja että ovat tervetulleita sitten kun vauva ei enää valvota ja olemme saaneet univelat pois. Äitini suuttui, mutta isäni ymmärsi ja äitinikin on leppynyt.

Vierailija
16/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä hoitanu lapsia. Eikä olla menty kutsumatta.Harvimmin käyty, sitten, ovat itse kutsuneet meille, ja täysihoitoon.

Vierailija
17/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä erotuksella, että lapset eivät enää ihan pieniä. Kun aikoinaan tulivat muka muutossa auttamaan, eivät tehneet oikeastaan mitään, ja appiukko alkoi kitistä kuin pikkulapsi nälissään, koska en ehtinyt laittaa ruokaa ajoissa...asuvat onneksi niin kaukana, että kutsuvat itsensä kylään "vain" n. 3 kertaa vuodessa. Istuvat sohvalla ja anoppi lukee lehtiä. Kaiken huippu on se, kun istuvat aamiaispöydän ääreen ja odottavat, että niille kaadetaan kahvia kuppiin. Siis eivät itse voi kaataa. Sitten kun itse mennään käymään heillä, kerran vuodessa, anoppi huokailee ja voivottelee, kun joutuu pari kertaa ruokaa laittamaan...ja me syödään vielä, kun hän alkaa tiskata suurieleisesti siinä vieressä. Yleensä mennäänkin ulos syömään, ettei rouva rasitu liikaa. Molemmat ovat terveitä ja reippaita, matkustavat usein kaukomaihin yms. He haluavat muka olla hyviä isovanhempia meidän lapsille ja yhteyttähän pidetään lähinnä sen takia. Aivan hirveitä hapannaamoja ovat.

Ymmärrän sinua ap.

Vierailija
18/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ovat ottaneet tavaksi tulla parin viikon välein muutamaksi päiväksi. Tämä oli ihan ok vielä sillon kun meillä ei ollut kaksosia eikä univelkaa, mutta nyt kun valvotaan lähes ympäri vuorokauden niin ei jaksais yhtään lisärasitusta. Appivanhemmat pääsääntöisesti ovat ja istuvat, katsovat tv:tä ja käyvät kävelyllä yhdessä jne. Juttelevat meidän kanssa ja odottavat, että kaikki tulee valmiina eikä heidän tarvitse tehdä mitään. Olemme sanoneet (lähinnä mies), että jos tulevat meille kun kaksoset valvottavat niin emme takaa, että palvelu pelaa samalla tavalla kun aiemmin ja että saattavat välillä joutua olemaan "lapsenvahtina". Tästä huolimatta tulevat parin viikon välein, monesti vielä ilmottamatta etukäteen. ap

Vierailija
19/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei meidän periaatteessa tarvitsisi heitä meilläkään passata. Kun ollaan tästä puhuttu appivanhemmille niin anoppi on todennut, että ihan samalla tavalla hänkin joutui passaamaan muita, vaikka oli useampi lapsi (appivanhemmilla on 4lasta ei kaksosia ja ikäerot n. 5v), meillä sen sijaan 4 alle 4v lasta ja isommat on nyt 8v ja 10v.

Mieheni ei myöskään aina niin kauheasti pidä siitä, että vanhempansa ovat meillä usein ja odottavat kaiken tehtävän puolestaan.

Appivanhemmat ovat eläkeläisiä ja heillä on (omien sanojensa mukaan) aikaa vaikka muille jakaa ja siksi sitten vierailevat meillä usein. Kaksi miehen sisaruksista asuu perheineen ulkomailla ja yksi sisarus asuu Suomessa, mutta tämän kanssa appivanhemmat eivät ole väleissä erinäisistä syistä.

En kyllä ole vieläkään itsekään täysin ymmärtänyt, että miksi vierailevat niin usein kun anoppi on vannonut, ettei hoida lapsenlapsiaan ja luulisi ymmärtävän, ettei minulla näin suurperheen äitinä ole pahemmin aikaa vain istua ja jutella.

ap

Vierailija
20/36 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on. Meillä kaikki isovanhemmat tykkäävät lastenlapsistaan ja hoitavat heitä mielellään. Kahvit heille keitän kun käyvät jos ehtivät juomaan. Aika outoa ap:n tapauksessa, että eivät älyä miten niin pienet kaksoset kuluttavat vanhempien voimavaroja. Kertokaapas että lähistöllä on kiva hotelli...