mielipiteitä alkoholin ostamisesta omalle lapselle
poikani päätti peruskoulun ja pyysi että ostaisimme hänelle muutaman kaljan,oli isänsä kanssa puhunut asiasta.Mies siten oli sanonut,että asiasta täytyy jutella äidin kanssa. Kun sitten mies ketoi minulle tästä niin olin ihan "järkyttynyt",että mies edes harkitsi asiaa,minusta tuossa ei ole mitään keskustelemista,lapsi on alaikäinen ja me emme hänelle kaljoja hanki.Mitä mieltä muut?
Toki ymmärrän,että poika sitten hankkii juomansa muualta,voi olla mitälie sekoituksia ym ja onhan se tietysti vaarallisempaa,mutta kuitenkin.
Kommentit (33)
juuri vappuna, koulun päättäjäisissä tms. muutaman siiderin, jotka sain ottaa mukaan tai juoda kaverin kanssa kotona.
Tuosta mulle tuli aina sellainen olo, että en tahdokaan juoda enempää kuin on kotona sovittu ja että haluan olla vanhempieni luottamuksen arvoinen.
Minä aion, jonain päivänä, ostaa varmaankin muutaman siiderin lapsilleni, mutta aion myös kontrolloida missä kunnossa tullaan kotiin ja jos himaan tullaan oksulta haissen ihan hönössä, on turha kuvitella että ostan toiste enää siideriä tai lonkkua. Tämä on siis kaksisuuntainen diili.
Voin kuvitella miten suurin osa jeesustelijoista on taaperoiden vanhempia, joilla on vielä tiukat ihanteet tulevaisuuden varalle :-D
Tämä on siis kaksisuuntainen diili.
Aion tehdä tiettäväksi että kun lapsi asuu meillä ja on alaikäinen, viinaa ei saa juoda. Täysi-ikäisenä on oma asia. Tottakai se juo, se on selvää, niin minäkin tein. Mutta en nyt todellakaan aio ruveta rohkaisemaan. Jääpähän ainakin sellainen käsitys toivottavasti selkäytimeen että viinan kanssa läträäminen ei ole ok juttu.
ja se on ehdoton,
samoin autoa saa sitten ajaa, kun on kortti hommattu.
meillä oli kotona ehdoton ei alkoholille alaikäisenä. Siis vanhempani ei todellakaan ostanut meille mitään alkoholijuomia. Kavereiden kanssa juotiin tietty sitten. Sain mielestäni oikein hyvän kasvatuksen ja en ole ikinä tykännyt juoda pahemmin, tänä päivänä olen täysin raitis, koska alkoholi vain ei maistu.
Voin kuvitella miten suurin osa jeesustelijoista on taaperoiden vanhempia, joilla on vielä tiukat ihanteet tulevaisuuden varalle :-D
että minä olen vanhempana vastuussa lasteni hengestä ja terveydestä siihen saakka kun täyttävät 18 vuotta ja siihen asti minulla on VELVOLLISUUS pitää huoli siitä että tämän vastuuni kannan. En siis osta lapselleni tupakkaa, en alkoholia enkä edes huumeita, en anna poikakavereiden tai tyttökavereiden yökyläillä ennen 16 vuoden ikää enkä anna lasteni pelata K-18 -pleikkapelejä saati että niitä heille ostaisin. Ihan vaan siitä syystä, että minä olen aikuinen ja he lapsia, ja lapsina eivät vielä osaa itse arvioida asioiden syitä ja seurauksia pidemmän aikavälin perspektiivillä. Minä sen sijaan osaan. Lapsi ja nuori toimii välittömän mielihyvän periaatteella, ja niin näkyy toimivan aika moni tämänkin palstan "aikuisista". Minä olen viisaampi enkä siis osta lapsilleni myrkkyjä. Sillä sanoitte ihan mitä tahansa, oman lapsensa terveyden tuhoamisen edistäminen on silkkaa hulluutta.
että tyhmien kannattaa pysytellä siitä kokonaan erossa.
itsensä äidin vastarinnasta huolimatta? tai pelaa pahoja, pahoja pelejä kavereillaan?
sanonta, kaikki kielletty on kivaa pätee tämänkin päivän nuoriin
itsensä äidin vastarinnasta huolimatta? tai pelaa pahoja, pahoja pelejä kavereillaan?
sanonta, kaikki kielletty on kivaa pätee tämänkin päivän nuoriin
niin tekeekin, mutta minä en ainakaan osallistu siihen sitten aktiivisesti mitenkään, teen lapsilleni selväksi että en hyväksy alaikäisiltä kiellettyä käytöstä. Se mitä sitten tekevät tai jättävät tekemättä on heidän päätettävissään, mutta ainakin tietävät mitä me vanhemmat asiasta ajattelemme. En minä ainakaan halua olla nuorilleni mikään "kiva kaveri" joka ostelee viikonloppusidukat, vaan aikuinen, johon voivat tukeutua ja turvautua, vaikka sitten olisivatkin niin tyhmiä että hankkisivat sitä alkoholia jostain ominpäin.
ainakaan ysiluokan päättävälle (meillä edessä vuoden päästä).
Voisin harkita, että saa kotona tai vaikka mökillä maistaa olutta, mutta hänelle ostamaan en lähtisi.
ei kait ne nyt olis voineet sanoa, että sidukka on hyvää ja aletaankin dokata joka viikonloppu? :D