Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisipa akateemisille olla omat asuinalueet!

Vierailija
19.05.2005 |

Ei tarvitsisi pelätä lasten saavan huonoja vaikutteita.

Itsekin viihtyisi samankaltaisten seurassa. Debattia debatin perään...

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin äiti, jonka tiedän on tohtori ja tutkija. Tasapainottomampaa ja uusavuttomampaa ihmistä en ole eläissäni tavannut. Olen monta kertaa miettinyt lastensuojelu ilmoitusta.

Lapseni mummu on myös tohtori ja tutkija. Sekin on vähintään omituinen ja uusavuton. Ihan himmeitä neuvoja satelee kaikille.

Naapurissani asui myös yksi filosofian tohtorismies, jonka äiti kävi katsomassa postit, ostamassa ruokaa ja siivoamassa. Miehellä kun oli tärkeämpääkin tekemistä. Ei tullut sillekään mieleen, että äiti alkaa olemaan pikkasen vanha pitämään pojasta huolta.

Nämä ihmiset voisi minusta tottatosiaan sulkea jonnekin ja me normaalit käytännönläheiset ja maalaisjärjellä varustetut voitais asua yhdessä.

Vierailija
42/61 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin kaikilla ei-akateemisilla olisi ruma kirjahylly. Mä voin lyödä vetoa, että meidän kirjahylly on parempi kuin teidän kirjahylly! Meidän kirjahylly nimittäin sopii meidän makuun ja me siellä asutaan.

Kirjahyllyn esteettisyys ja akateemisuus. Siinäpä jollekin akateemikolle väitöskirjan aihe.

Tuttu akateemikko kertoi, että joku on tutkinut jäätelönsyönnin korrelaaatiota liikenneonnettomuuksiin. Miksei siis kirjahyllyn korrelaatiota koulutukseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän kirjahylly nimittäin sopii meidän makuun ja me siellä asutaan.

Akateeminen ei olisi tehnyt tuollaista virhettä. Tradenomi?

On myös hyvä pitää mielessä se, että akateemisten (akateemikko on aika lailla eri asia) kirjahyllyissä on yleensä laatukirjallisuutta (pl. teekkarit) ja ei-akatemisilla posliininorsuja, iiiso telkkari ja kokoelma VHS-nauhoja.

Vierailija
44/61 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä jos olisi, tuntisi muiden aitojen akateemisten lailla kiinnostusta ympäristöönsä ja sen ilmiöihin ja ihmisiin. Ja miten niitä paremmin voisi tutkia ja tarkastella kuin elämällä näiden ilmiöiden ja ihmisten keskuudessa...

Vierailija
45/61 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iiso kirjahylly täynnä KIRJOJA, hyviä kirjoja.

Telsu pienenpieni ja huono.

Mä olen tuotantoyhtiössä töissä ja suollan sitä halpaa puppua sinne televisioon mitä sinäkin joskus illalla väsyneenä katsot. Ja mä pidän työstäni.

Vaihtoehdot aikoinaan olivat huono sosiologi tai hyvä tv-ohjaaja. Eikä kaduta pätkääkään...

Miksen mä saa olla tyytyväinen ei-akateemiseen elämääni, sekä telkkariin ja kirjahyllyyn?

Vierailija
46/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseen, ihonväriin, uskontoon tms. katsomatta. Ei yhtään kateellista kyräilyä, ei ahdasmielistä kiihkoilua. Vaan erilaisia ihmisiä, kaikki sovussa, toinen toisiltaan avarakatseisuutta oppien. *idealisti*

Vierailija
47/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömän isännän kanssa tai emännän joka kantaa kaupasta miehelle mäyräkoiraa polkupyörän tarakalla (autoa ei ole kun ei ole varaa pitää).

Tai naapurin ipanat ei tuppautuisi meille kylään kesken yhteisen ruoka-ajan (heillä ei ole yhteisiä ruokailuja, kaikki lämmittäväm mikrossa mitä kiinni saavat...) eivätkä tajua että meidän perhe haluaa JUTELLA päivän tapahtumista lasten kanssa ruokapöydässä.

Ja ne naapurin kakarat vielä tuovat lainaan meidän muksuille aivan idiootteja aikuisten leffoja mitä vanhemmiltaan ottavat salaa katsottavakseen

Kannatetaan ap:n ehdotusta.

Minäkö rasisti? Ihan sama, jos tämä minun ajattelutapa on sitä niin sítten olen.

Vierailija
48/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ympärillä tosin asuu vanhuksia enimmäkseen, mutta sattuimoisin ovat entisiä lääkäreitä, toimitusjohtajia jne.

Heidän kanssaan on tosi kivaa puhua, kun edelleen seuraavat maailmanmenoa ja ottavat asioihin kantaa. Ei tarvii koko ajan kuunnella, kun " nyt se Ritke siellä Kaunareissa vikittelee sitä Rookea mutta Tefanie ei tykkää siitä ollenkaan" .

Katsoo silti kaunareita, jopa pappani :) Samoin on salkkareiden laita.

Vierailija
49/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki akateemiset ahvenanmaalle ja sitten myydään se ruotsalaisille!

Vierailija
50/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isosiskoni, kauppat. maisteri, se vasta koukussa onkin. :D

Vierailija
51/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa ovat akateemisia. Minäkin asun sellaisella alueella

Vierailija
52/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sillä poikkeuksella, että ko. alueelle pääsisivät mukaan nekin perheet / tyypit jotka olisivat akateemisen tyylisiä (laajalti ajattelevia, kantaa ottavia ja vastuullisia ihmisiä) vailla akateemista loppututkintoa =).

Täällä pk-seudulla tosiaan räikeästi huomaa kyllä " tasoerot" ihmisissä - varsinkin, kun nyt olosuhteiden pakosta asutaan vuokra-asunnossa; naapureina kaksi alkoholistiperhettä (kummassakin myös lapsia!) ja kaksi seka-avioliittoperhettä joissa perheen isukki on tummahipiäinen ja (yllätys yllätys!) työtön."

Vierailija
53/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunkin melkein täydellisellä alueella, järven rannassa. Ihanan rauhallista, ei häiriköitä, juoppoja tai muita vähäosaisia ympäristössä. Lapsien koulussa ei ainakaan pitäisi olla kaupungin vuokratalojen tms. muksuja.

Vierailija
54/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika suosittu tytteli, jopa akateemiset ystäväni ja kaverini tykkäävät seurastani.

Ja minä olen ammatiltani parturi-kampaaja, eli ammattikoulu on takana.

No, en mä pahastu, jos joku ei tykkää niin se ei tykkää. Ja ei minua haittasi vaikka sellainen asuinalue olisi. Ei mua haittaa Kontulakaan, niin kauan kun mun ei tarvitse siellä itse asua. Ne asuu ketkä haluaa.

Vierailija
55/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tarvii koko ajan kuunnella, kun " nyt se Ritke siellä Kaunareissa vikittelee sitä Rookea mutta Tefanie ei tykkää siitä ollenkaan" .

Vierailija
56/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten tykkää yhtään siitä että " akateemiset" käsitetään yhtenäisenä sakkina. On siis aivan eri asia olla esim. kauppakorkeesta, teknillisestä tai oikiksesta valmistunut kuin olla taidekorkeakoulun, valtsikan tai humanistisen kasvatti. Itse haluaisin asua jälkimmäisten asuinalueella, en missään nimessä joidenkin ekonomien vieressä. Huh, huh, miettikää ny!

Ihan tosi!!

Vierailija
57/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sijoittuvat asumaan perheet / pariskunnat joissa toinen on akateeminen ja toinen ei?

Vierailija
58/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö laittaa jo nyt eropaperit, kun mies on akateeminen ja minä en.

t. nainen joka ei seuraa salkkareita yms. ,eikä koskaan ole ryypännyt ja rellestänyt toisten vaivoina

Vierailija
59/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä hienostelemaan kunnon natsimeininkiä kehiin. Sarkasmia se on tämäkin.

Vierailija
60/61 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla aidatut alueet aina koulutustason mukaan. 18-vuotiaana lapset joutuisivat muuttamaan vanhempiensa luota koulutustaan vastaavalle alueelle. Jos kutsuu kylään eri koulutusluokkaan kuuluvan ihmisen, täytyy hänen esittää kutsu portinvartijalle. Eri luokkiin kuuluvat av(i)oparit saisivat vierailla toistensa luona hieman useammin. Aina, kun koulutusluokka muuttuu, joutuisi muuttamaan. Mikäli haluaisi muuttaa alemman koulutustason alueelle, joutuisi anomaan oppiarvon mitätöintiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi