Onkohan täällä uudestisyntyneiden kristittyjä monikulttuurisia perheitä?
Mikäli on,mistäpäin Suomea olette, mistäpäin ovat puolisonne? Mielenkiinnosta kyselen.
Kommentit (20)
Muslimitar:
Kiitos selvityksestä! Tämä oli kyllä aivan vilpitön kysymys, koska en ole asiaan ennen törmännyt.Roope roope... miksi minä olen sinulle nyt ongelma... voisitko puhua asialliseen sävyyn, sellaisen olen onnistunut säilyttämään monen hartaan kristityn kanssa ja käynyt hyviä keskusteluja. Miksi siis tulet tänne hyökkäämään minua vastaan. Tämä on hei vauva-lehti...
Minusta tekee muslimin uskoni Jumalaan. Ei ne teot vaan usko ja teot. Teen tekoni uskoni vuoksi, muuten ne olisivat tyhjiä. Meille on todellakin hyvin selvää mikä on sallittua ja mikä ei... mutta..... ne viimeiset asiasi kyllä kuuluvat siihen kiellettyjen sarjaan. Tosin uskon sinun sen tietävän.. kunhan provosoit. Edelleenkään en voi vastata toisten muslimien puolesta, vaan islamin näkökulmasta ja omasta puolestani.
Ps. Jos et tiennyt, meillä Jumala näkee myös pimeässä, eli samat säännöt on aina...
sähän voisit vaikka perustaa sellaisen yhteisön :) se ois varmaan kiva juttu. Itse en voi ko yhteisöä perustaa, koska tää mun nettailu on hyvin kausiluontoista. Mukavaa päivää kaikille!
Luana: mäkii käyn malmin saalemissa, myös latinokokouksis.
Olen siis uskovainen uudestisyntynyt joka on naimisissa muslimin kaa.
lapsemme ovat olleet joskus mukanani ja pienin 3v on monesti.
Keski-Suomesta. Mieheni ei ole uskossa, minä olen uudestisyntynyt. Jos kiinnostaa kirjoitella, laita s-postiosoite, omani on " tunnistettava" .
Mieheni on Länsi-Afrikasta. Hänkin on kristitty. Asumme Helsingissä.
Mieheni on Länsi-Afrikasta ja asumme Pohjanmaalla...
niin kuulutaan joukkoon :) Ollaan uskovainen perhe Helsingistä ja mieheni on Brasiliasta.
Missä seurakunnassa käytte. Hakaniemessä vai metodistikirkon tiloissa? Tosin itse olen käynyt sen verran vähän kirkossa, että tuskin tapaamme. Mutta minut voi joskus napata kolmen vilkkaan pikkutytön kanssa seurakunnan tilaisuuksista.
mielenkiintoista.. itse olen siis muslimi ja halusin vaan kysyä kun tunnustan tyhmyyteni etten tiedä mitä tarkoittaa uudestisyntynyt kristitty? ja missäpäin afrikkaa tämä on yleistä?
Tämän provosoivan viestiketjun vielä provosoivampi aishatoun postaus-kysymys. Uudestisyntynyt kristitty on sellainen henkilö, joka on ottanut jeesuksen sydämeensä.
Sitä vastoin kerroit, että olet muslimi. Kerro mikä tekee sinusta muslimin? Sekö, että pidät huivia, rukoukset, pyhiinvaellus mekkaan, almut köyhille, sekö ettet talleta rahojasi korolliselle tilille, sekö että käy perjantairukouksessa, sekö ettet syö sianlihaa, vastustat henkeen ja vereen usa:ta, vihaat juutalaisia, et polta, et nauti alkoholia, perheessänne ei juhlita syntymäpäiviä, ette vietä joulua, lapsenne ei saa ottaa osaa piirustustunneille, eikä saa laulaa tarhassa possulauluja... ....tässä listattuna täällä keskustelupalstalla mainittuja uskon " merkkejä" , kummallinen usko tuo islaminusko..tarkasti määritellään mitä ei voi/ saa tehdä, muuten ihminen toki saa olla miten paska tahansa ja heiluttaa sotakirvestä tai vaikkapa salaa ryypätä.
Edellä mainitun listan takia kai olen taipuvaisempi kristinuskoon, minulla on ajattelevana ihmisenä vapaus, mutta samalla vastuu tehdä elämässäni oikein.
Aishatou1:
mielenkiintoista.. itse olen siis muslimi ja halusin vaan kysyä kun tunnustan tyhmyyteni etten tiedä mitä tarkoittaa uudestisyntynyt kristitty? ja missäpäin afrikkaa tämä on yleistä?
Uudestisyntynyt kristitty on sellainen kristitty, joka uskoo siihen, mitä raamattu sanoo Jeesuksesta, että Hän oli Jumala ja Hän kuoli ristillä meidän syntiemme tähden. Itse vierastan tuota sanaa uudestisyntynyt, mutta toisaalta pitkään vierastin myös sanaa uskovainen. Käytin mieluummin sanaa kristitty pitkän aikaa. Viime aikoina olen taas käyttänyt sanaa uskovainen.
Kristittyjä on kaikkialla maailmassa. Eli sitä ei voi rajata mihinkään maahan, vaan heitä (meitä) on kaikkialla. Olen joskus ollut Love Europe-konferenssissa ja siellä oli kristittyjä joka maasta, myös Egyptistä ja Jordaniasta, mitä pidetään perinteisesti muslimimaana.
Yleistä ja ei-yleistä kautta koko pallomme :)
Kiitos selvityksestä! Tämä oli kyllä aivan vilpitön kysymys, koska en ole asiaan ennen törmännyt.
Roope roope... miksi minä olen sinulle nyt ongelma... voisitko puhua asialliseen sävyyn, sellaisen olen onnistunut säilyttämään monen hartaan kristityn kanssa ja käynyt hyviä keskusteluja. Miksi siis tulet tänne hyökkäämään minua vastaan. Tämä on hei vauva-lehti...
Minusta tekee muslimin uskoni Jumalaan. Ei ne teot vaan usko ja teot. Teen tekoni uskoni vuoksi, muuten ne olisivat tyhjiä. Meille on todellakin hyvin selvää mikä on sallittua ja mikä ei... mutta..... ne viimeiset asiasi kyllä kuuluvat siihen kiellettyjen sarjaan. Tosin uskon sinun sen tietävän.. kunhan provosoit. Edelleenkään en voi vastata toisten muslimien puolesta, vaan islamin näkökulmasta ja omasta puolestani.
Ps. Jos et tiennyt, meillä Jumala näkee myös pimeässä, eli samat säännöt on aina...
Käydään Malmin Saalemin espanjankielisissä kokouksissa.
mitään keskustelupalstaa kristityille monikulttuurisille perheille?
Kristityille naisille on ja siellä on kyllä paljon erilaisia ihmisiä ja jopa eri maissa asuviakin. Mutta juuri monikulttuurisille perheille ei taida olla.
Sähköpostiosoitteeni on aniohev@netti.fi ,laita vain postia tulemaan, olisi mukava vaihdella ajatuksia. Shalom!:)
tuhve:
Kristityille naisille on ja siellä on kyllä paljon erilaisia ihmisiä ja jopa eri maissa asuviakin. i]
cafe_maria @ yahoogroups . com
Siis ilman välejä tietysti, mutta kun en ole varma, miten tuo täällä muuten käyttäytyy, niin kirjoitin välit joka paikkaan.
Mielestäni aloitusta ei tarvitse ottaa provona. Uskon että kysyjä oikeasti haluaa vain tietää, kuinka paljon tällä palstalla on uudestisyntyneitä kristittyjä eikä provosoida ketään.
Itse olen uudestisyntynyt kristitty, mieheni taas ei eikä muutenkaan ole mitenkään uskonnollinen. Voipa tuosta aiheutua toisinaan onkelmiakin...toinen kun on menossa toiseen suuntaan ja toinen vastakkaiseen. Siinä tulee periaateristiriitoja toisinaan kyllä. Ja pitää tarkoin vahtia omaa moraaliaan, jos ei halua lipsua.