Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tokaluokkalaisen pitäisi meikata ja käyttää korkokenkiä, EDES kevätjuhlassa?

Vierailija
05.06.2010 |

Hei!

Olenko minä vaan kalkkis vai mikä on kun en ymmärrä tätä?? Siis lapseni kevätjuhlissa suurimmalla osalla toisen luokan tytöistä oli meikkiä, siis ripsiväriä, puuteria jne ja muutamalla vielä korkokengät ja "aikuismainen" mekko.

Oikeasti, onko tämä ihan normaalia teidän mielestä?

Asumme ns. paremmalla alueella, jossa koulutetumpaa väkeä, että mistään "slummista" ei nyt ole edes kyse...

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska äiti sanoi, ettei lapset meikkaa. Lapsi ei sitä syytä ymmärrä, mutta äiti ymmärtää. Olisin myös halunnut korvikset ala-asteella, en saanut. Olisin halunnut vesirajaminimekon yläasteella, en saanut. Ja monta muutakin vastaavaa asiaa olisin halunnut, mutten saanut.

Enkä lopulta jäänyt yhtään mistään paitsi, vaikken päässytkään olemaan pikkuaikuinen. Lapset on lapsia ja aikuiset aikuisia, kotona voi lapsetkin leikkiä aikuisia.

Vaikka todellisuudessa ton ikänen lapsi haluaa laittautua niinkuin äiti/sisko.

Vastaa nyt: oletko itse halunnut ala-asteella laittaa meikkiä, puhtaasti koska olisi kiva jos olisi violettia luomiväriä ja äiti skitsoaa ettei se käy.

24

Vierailija
42/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä näköjään vaan luet mitä haluat!

Toistan: en anna kaikessa lapsilleni periksi, ei he saa kaikkea.

Puhun nyt pienestä nätistä meikistä joka tekee lapsen onnelliseksi.

Se että sinun äiti joskus on päättänyt ettei anna tätä ja tota, ei tee äidistäsi viisasta ja kaikkivoipaa. Ja joissain tapauksissa äitisi saattaa olla liioitellut, väärässä.

Miksi sinun äiti päätti ettei ala-asteella saa laittaa meikkiä, minihametta yläasteella? Sinun äitisikö sitten päättää ettei maailma toimi kuin näin?

Ja sinä toistat äitisi toimintaa?

Jos minä päätän toisin, minä päätän toisin! Eikä se tee asiaa pahaksi. Lapselle ei tapahdu mitään pahaa: paitsi lapseni on ilonen kun meillä molemmilla on violettia silmäkulmissa -ai kaamee-

Ei se tee lastani yhtään isommaksi. Sama pieni ipana kuin eilen se on juhlien jälkeen huomenna, taas ilman meikkiä!

Sinä tasan tarkkaan lapsena jäit paitsi: siitä pienestä väristä, jonka olisit HALUNNUT.

Ei se muuta mitään lapsessa. Mutta sua on juuri alistettu, olet vaan lapsi. Ei sulle kuulu luomiväri.

Asia, joka ei siinä luokkakaverissa tunnu missään, muuta kuin että hänelle laitettiin ja sut alistettiin.

Olen minäkin paljon halunnut lapsena, haluan vieläkin, eikä kaikkea saa.

Mutta kyllä jotain voi vähän antaa, joskus. Sen meikin pesee illalla pois ilonen lapsi.

24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sille et mahda mitään, että monien muiden mielestä se on kornia.

Vierailija
44/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en lapsena halunnut meikkiä, sisko halusi, ei saanut. Ja ei se siitä mitään traumoja ole saanut. Mutta me saatiinkin olla LAPSIA vielä. Varmaan viimeinen sukupolvi, kun nykyään vanhemmilla on kiire saada lapsensa isoiksi ja "kavereiksi". Mun siskosta siinä meikissä oli hienoa juurikin se että se oli äidin juttu, jotain mitä odottaa sitten ku on aikuinen:) Ja kuulkaas, ei kai sen pikkusiskon kuulukaan saada kaikkea mitä isosisko saa. Sillä periaatteella 2v:kin alkaa meikkaamaan...

Ja ei, älkää suotta kertoko että niinhän ne jo tekeekin:DDD

Vierailija
45/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sille et mahda mitään, että monien muiden mielestä se on kornia.

Mulle ainakin tota 8-vuotiaan julkista meikkausta voi selitellä tuntikausia, mutta mun mieli ei siitä muutu. Lapsi on lapsi, eikä meikkaaminen kuulu lapsen elämään kuin leikeissä. Ihan miten päin vaan selitettynä musta on rumaa, naurettavaa ja aika surullista, jos nään pienen tytön meikit naamassa. Kaikki elämänarvot ei silloin ole mun mielestäni ihan kphdallaan. Myönnän jopa, että mun olisi aika vaikea sulattaa sitä, että tyttöni olisi hyvä kaveri tuollaisen 8-vuotiaan barbien kanssa.

Vierailija
46/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim letit yöksi jotta saa kiharan tukan juhliin? Entä vähän huulikiiltoa tai huulirasvaa? Silti mekko oli meidän neidillä ihan tavallinen 8v mekko, ei aikuismainen vain tyttömäinen.

Lapsi saa oppia että juhliin laittaudutaan vähän hienommin. MYÖS pojat. Meillä pojat HALUAA että hiuksiin sipaistaan vähän geeliä ja ne kammataan siististi. Ei siinä ole mitään outoa minusta! Ihan sama ku alettas syyttään poikalasta kravatin käytöstä että se leikkii aikuista miestä silleen!

Jokainen valitsee oman tyylin lapsilleen. Mutta minä kyllä kuuntelen myös lastani. Ei mitään rivoja meikkejä kyllä saa mutta huulikiilto on ihan ok.

Vierailija
47/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan ihan tavallisessa suomalaisessa pikkukaupungissa, eikä yhdelläkään kolmasluokkalaisella, saati tokaluokkalaisella ollut meikkiä tai mitään muutakaan asiaankuulumatonta. Nättejä lasten kesämekkoja näkyi paljon ja sitten vähän arkisempia yhdistelmiä; tunikoita & legginssejä ym...

Vierailija
48/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim letit yöksi jotta saa kiharan tukan juhliin? Entä vähän huulikiiltoa tai huulirasvaa? Silti mekko oli meidän neidillä ihan tavallinen 8v mekko, ei aikuismainen vain tyttömäinen.

Lapsi saa oppia että juhliin laittaudutaan vähän hienommin. MYÖS pojat. Meillä pojat HALUAA että hiuksiin sipaistaan vähän geeliä ja ne kammataan siististi. Ei siinä ole mitään outoa minusta! Ihan sama ku alettas syyttään poikalasta kravatin käytöstä että se leikkii aikuista miestä silleen!

Jokainen valitsee oman tyylin lapsilleen. Mutta minä kyllä kuuntelen myös lastani. Ei mitään rivoja meikkejä kyllä saa mutta huulikiilto on ihan ok.

No ei ole mitään pahaa laittautua, mutta rajoja voi silti olla. Mun mielestä raja menee siinä, että meikkejä ei lapsille käytetä. On mun mielestä siis ihan oikeasti ruman näköistä.

Vierailija
49/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan ihan tavallisessa suomalaisessa pikkukaupungissa, eikä yhdelläkään kolmasluokkalaisella, saati tokaluokkalaisella ollut meikkiä tai mitään muutakaan asiaankuulumatonta. Nättejä lasten kesämekkoja näkyi paljon ja sitten vähän arkisempia yhdistelmiä; tunikoita & legginssejä ym...

joku vaan pillastui kun jollain oli huulikiiltoa? Onko oikeesti jossain näkynyt tokaluokkalaisen jalkaan sopivia korkokenkiä??

Vierailija
50/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänään kevätjuhlassa monella tytöllä (9v)oli ripsiväriä, (paksusti, mustaa), luomiväriä, poskipunaa, ehkä muutakin. Se on liiallista, ei lapselle sopivaa.

Vierailija
51/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi kamalaa kun maailma tekee erilailla kuin sinä. Ihanko olet jo viimenen lajissaan?

Siinähän rääkkäät lastasi jos se vähän väriä haluaa kun minäkin laitan. Kai sää kiellät hiusväritkin?

Tässä ketjussa nyt roikkuu pari sinnikästä väärin ymmärtäjää: KUN EI NE MINUNKAAN LAPSET SAA KAIKKEA! Vaikka sää jauhat tota jatkuvasti niin siinähän jankkaat, ei saa kaikkea meidänkään lapset -vaikka väriä annan laittaa kun haluaa.

Meidän nelonen on 4 kk ikänen, eikä ole vielä osoittanut kiinnostusta meikkeihin.. ;)

Ja vastaavasti 2- vuotias tulee sisälle ennen vanhempia sisariaan, en sanonut että kaikilla lapsilla on samat säännöt! Että nuorin menee isoimman säännöillä.

Vapaus tulee myös kasvamisen myötä ja se taas tuo vastuuta.

Totesin että se himo saada meikkiä lähtee sisaresta, äidistä ja se on ihan ok.

En itse piilottele vikojani, juhlin meikillä ja minusta on sallittua että lapselle voidaan laittaa jos lapsi haluaa jotain, miten kamalaa onkaan pinkit kynnet lapsella!! :D

Suksikaa nyt jorpakkoon pakkomielteenne kanssa.

24

Vierailija
52/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vaan pillastui kun jollain oli huulikiiltoa? Onko oikeesti jossain näkynyt tokaluokkalaisen jalkaan sopivia korkokenkiä??

Mun on hankala kuvitella noin pieniä lapsia jossain sotameikeissä tai roiskeläppähameissa...en oikein jaksa uskoa, että elämä olisi sen kummempaa muualla kuin meilläkään. Ihan niin landella en asu. Mutta korkokenkiä muuten on - itseasiassa mun tytöllä on kahdet; toiset on ostettu Thaimaasta, toiset Kreikasta. Tyttö rakastaa niitä kenkiä kuin hullu puuroa... Ihan hyvä ovat jalkaan myös.

Vierailija
53/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä 3.7 cm korko, koot 24-32. 2 vuotiaalle siis löytyy jo korkokenkä. Miksi? Tämä nyt vielä huomaamattomampi kuin paksut meikit.

Vierailija
54/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole kauhistellut, että hitsi kun tyttöjen hiuksetkin oli kammattu tai vallan letillä tai kiharalla. Puhe oli räikeästä MEIKISTÄ lapsella: huulipunaa, luomiväriä, poskipunaa, puuteria.

Kyllähän tuolla tavalla meikattu lapsi näyttää suorastaan rumalta ja irvokkaalta. Katso vaikka kuvia näistä jenkkilän lapsimisseistä.

Vierailija
55/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi kamalaa kun maailma tekee erilailla kuin sinä. Ihanko olet jo viimenen lajissaan?

Siinähän rääkkäät lastasi jos se vähän väriä haluaa kun minäkin laitan. Kai sää kiellät hiusväritkin?

Tässä ketjussa nyt roikkuu pari sinnikästä väärin ymmärtäjää: KUN EI NE MINUNKAAN LAPSET SAA KAIKKEA! Vaikka sää jauhat tota jatkuvasti niin siinähän jankkaat, ei saa kaikkea meidänkään lapset -vaikka väriä annan laittaa kun haluaa.

Meidän nelonen on 4 kk ikänen, eikä ole vielä osoittanut kiinnostusta meikkeihin.. ;)

Ja vastaavasti 2- vuotias tulee sisälle ennen vanhempia sisariaan, en sanonut että kaikilla lapsilla on samat säännöt! Että nuorin menee isoimman säännöillä.

Vapaus tulee myös kasvamisen myötä ja se taas tuo vastuuta.

Totesin että se himo saada meikkiä lähtee sisaresta, äidistä ja se on ihan ok.

En itse piilottele vikojani, juhlin meikillä ja minusta on sallittua että lapselle voidaan laittaa jos lapsi haluaa jotain, miten kamalaa onkaan pinkit kynnet lapsella!! :D

Suksikaa nyt jorpakkoon pakkomielteenne kanssa.

24

Vierailija
56/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen!

Siinähän sitten päivittelet millaset on ihmisien (sulle tuntemattomien) elämänarvot ihan pelkän ulkokuoren mukaan!!!

Kuule, jos sää lähdet tuomitsemaan tolla periaatteella ihmisiä, määrittelet ELÄMÄNARVOTKIN miltä juhlissa näyttää ja lähdet vielä lapsen kaveruussuhteita sen perusteella rakentamaan niin kaukana on teikäläisen viisaus.

Liikkuuko sun nupissa oikeasti mitään?

Tässä ketjussa kukaan muu kuin sinä ei sepitä.

Ajattele miten kamalaa olisi jos meidän lapset rakastuu toisiinsa ja joutuisit väkisin tälläseen sukuun? Meillä on pari ihanaa poikaakin, joille myyn ideaa hankkia korviksia. ;)

24. mää lähden nyt nukkumaan

Vierailija
57/68 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharoitakin oli eriteltynä, heti viestissä 3 mainostettiin kun lapsella on KIHARAT!

:D

Vierailija
58/68 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pienten vielä. Meidän lasten kouluissa noin pienet tytöt oli näyttikin ihan pieniltä suloisilta tytöiltä.

Ymmärrän että yläkoululaiset käyttää meikkiä ja korkoakin voi jo vähän olla, mutta pikkasen pisti silmään minkälaisilla piikkareilla eräät teinit käveli ja kun ei ne oikein edes osanneet kävellä niillä.

Vierailija
59/68 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharoitakin oli eriteltynä, heti viestissä 3 mainostettiin kun lapsella on KIHARAT!

Kukaan ei varmasti tukkaa arvostele, onhan luonnokiharaakin. Mutta kenelläkään ei ole luonnostaan vahvaa meikkiä.

Korkkiruuvikiharat ja selvästi meikatut kasvot on osa Amerikan lapsimissi-kulttuuria, ei sovi Suomeen. Tokji tämä on vain minun mielipide. Esim 24 on varmasti eri mieltä.

Vierailija
60/68 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei varmasti tukkaa arvostele, onhan luonnokiharaakin. Mutta kenelläkään ei ole luonnostaan vahvaa meikkiä.

Korkkiruuvikiharat ja selvästi meikatut kasvot on osa Amerikan lapsimissi-kulttuuria, ei sovi Suomeen. Toki tämä on vain minun mielipide.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi