Miksi tokaluokkalaisen pitäisi meikata ja käyttää korkokenkiä, EDES kevätjuhlassa?
Hei!
Olenko minä vaan kalkkis vai mikä on kun en ymmärrä tätä?? Siis lapseni kevätjuhlissa suurimmalla osalla toisen luokan tytöistä oli meikkiä, siis ripsiväriä, puuteria jne ja muutamalla vielä korkokengät ja "aikuismainen" mekko.
Oikeasti, onko tämä ihan normaalia teidän mielestä?
Asumme ns. paremmalla alueella, jossa koulutetumpaa väkeä, että mistään "slummista" ei nyt ole edes kyse...
Kommentit (68)
kolmasluokkalaiset kaverit meikkaa jo ihan kouluunkin:(
Mitä sillä on väliä jos ekaluokkalainen panee vähän pinkkiä huulipunaa JUHLIIN??
No pitäkää vaan ne lapsenne kireässä lieassa, viimeistään sitten 15-vuotiaana räjähtää...
Todellä järkyttävää. Asun itse ulkomailla, eikä täällä ONNEKSI ole tullut moista koskaan vastaan. Aika sairas asenne muutamalla mammalla täällä. Mua kyllä hävettäisi, jos 8-vuotais tyttäreni lähtisi kotoa meikit naamassa.
Vain kotona saa meikata, vain kotona saa koreilla, mutta kun mennään ulos ovesta pitää olla mahdollisimman huomaamaton.
Suomessa tyttö ei tarvitse huntua eikä nainen. Tarvitsee vain muuten olla huomaamaton. Kaikki muu on paheellista.
MUTTA:
se joka näkee tytössä tai naisessa jotain irstasta on irstas mieleltään. Tyttö tai nainen ei ole, katsoja on.
En kannata huntuja: en todellisia enkä näitä suomalaisten huomaamattomuus -huntuja.
Antakaa lasten leikkiä juhlissa, matkia esikuviaan älkääkä olko rivoja mieleltänne
Mitä sillä on väliä jos ekaluokkalainen panee vähän pinkkiä huulipunaa JUHLIIN??
No pitäkää vaan ne lapsenne kireässä lieassa, viimeistään sitten 15-vuotiaana räjähtää...
Korjaat siis meikillä omia virheitäsi vai?
Miksi lapsi ei voisi käydä kaupassa juhlavaatteissa oli sitten tyttö tai poika?
Kerran näin kaupassa pienen keijutytön ostoksilla isänsä kanssa, minusta se on vaan söpöä, säälittää jos joku pitää tuollasta vaan reppanuutena, niinkun kauppaan ei voisi mennä keijuna, joskus?
Ei kakkosluokkalaisen meikkausinto lähde siitä että pitää peittää, vaan siitä että saa laittaa vähän luomiväriä ja ripsiväriä -JUHLIA!
Ettekö te ole koskaan itse ollu lapsia vai onko teillä sadistivanhemmat jotka kiljuu miten ei saa mennä päivänvaloon äidin luomivärillä?
Ei ihme että oma asenne on noin perseestä ja vääristynyt. Sitten sitä samaa asennetta jatkaa lapselleen; että meikillä peitetään virheitä???
24
Eikö tytöille voisi mieluummin antaa viestiä, että on kaunis ihan sellaisena kuin on? Minusta tuon ikäisten ei todellakaan kuulu olla naisellisia, eikä meikata edes juhliin. Huulikiillon ymmärrän mutta en muuta.
tokaluokkalaisen meikkaaminen ON pervoa, koska ensinnäkin se sisältää ajatuksen, että lapsi ei ole tarpeeksi hyvännäköinen ja toiseksi sen, että lapsi haluaa houkutella jotakin meikkaamalla!
Meikkaaminen kuuluu lasten maailmaan leikkinä. Ei kaikkea tarvi sallia.
Niin siis ketä lapsi houkuttelee?
Sekö on meikin tarkotus?
Lapsi haluaa meikkiä, koska kaikki muutkin meikkaa juhliakseen, no kaikki muut paitsi sinä.
Olen kaunis ilman meikkiäkin, en korjaa virheitäni meikillä vaan nimenomaan juhlaa varten.
Se on eräänlainen piristys kun laittaa kivan huulipunan, luomiväriä ym.
Ei kukaan meikkaa lastaan koska tämä on ruma, lapsi haluaa meikin koska se on juhlissa tapana.
Niinkuin se että naiset pukee mekon tai laittaa tukkaa.
Miksi tyttö ei saisi laittaa?
Koska äiti kieltää.
Koska äiti ei kestä että oma tyttö kasvaa.
On helppo kieltää lapselta kaikkea ja jauhaa miten kamalaa on kun muut lapset laittaa meikkiä, siinä sen oman lapsen toiveet poljetaan maahan ja hymistään kun oma lapsi on "au naturell" ja haisee lehmänpaskalle -tyyliin.
HYI KAMALA NAISEUTTA JA KAUNIITA ASIOITA! POLTTAKAA RINTSIKKANNE! :D
Kyllä mää säälin niitä tyttöjä jotka haluaisi laittaa ripsaria ja kihartaa vähän tukkaa mutta äiti kieltää.
24
Minusta meikki nimenomaan EI OLE leikki.
En minä itsekään leiki meikillä, sitä laitetaan nätisti, pääsisäisenä meikillä voi leikkiä, ei juhlissa/arjessa.
Ei kaikkea kuulukaan sallia!
24
Lapset ei meikkaa.
Koska lasten ei tarvi. Koska lapset ovat kauniita ja täydellisiä omana itsenään.
Meikillä houkutellaan vastakkaista sukupuolta. Se on sen pohjimmainen tarkoitus. Olla kauniimpi, olla haluttavampi. 24 ei tätä näe, mutta aika moni muu näkee sinun lapsesi välittävän tätä viestiä.
Lapset ei meikkaa. Koska lasten ei tarvi. Koska lapset ovat kauniita ja täydellisiä omana itsenään. Meikillä houkutellaan vastakkaista sukupuolta. Se on sen pohjimmainen tarkoitus. Olla kauniimpi, olla haluttavampi. 24 ei tätä näe, mutta aika moni muu näkee sinun lapsesi välittävän tätä viestiä.
nainen houkuttelee miehiä, siksi nainen on peitettävä. aika moni näkee tämän, ikävää että suomessa ei ole huntupakkoa
sulla on kyllä saastainen mieli
Niin siis ketä lapsi houkuttelee?
Sekö on meikin tarkotus?Lapsi haluaa meikkiä, koska kaikki muutkin meikkaa juhliakseen, no kaikki muut paitsi sinä.
Olen kaunis ilman meikkiäkin, en korjaa virheitäni meikillä vaan nimenomaan juhlaa varten.
Se on eräänlainen piristys kun laittaa kivan huulipunan, luomiväriä ym.Ei kukaan meikkaa lastaan koska tämä on ruma, lapsi haluaa meikin koska se on juhlissa tapana.
Niinkuin se että naiset pukee mekon tai laittaa tukkaa.
Miksi tyttö ei saisi laittaa?
Koska äiti kieltää.
Koska äiti ei kestä että oma tyttö kasvaa.On helppo kieltää lapselta kaikkea ja jauhaa miten kamalaa on kun muut lapset laittaa meikkiä, siinä sen oman lapsen toiveet poljetaan maahan ja hymistään kun oma lapsi on "au naturell" ja haisee lehmänpaskalle -tyyliin.
HYI KAMALA NAISEUTTA JA KAUNIITA ASIOITA! POLTTAKAA RINTSIKKANNE! :D
Kyllä mää säälin niitä tyttöjä jotka haluaisi laittaa ripsaria ja kihartaa vähän tukkaa mutta äiti kieltää.
24
Ei mun lasten tarvitse vielä 8-vuotiaina kasvaa ihan noin paljon:) Ja ei, ne ei edes SAA aikuistua noin varhain. Kun meikki katsos kuuluu aikuisten maailmaan. Jos 8v pyytäisi saada laittaa rintaliivit juhliin, en antaisi. (Paitsi jos siis oikeasti tarvisi) Tai juoda juhlan kunniaksi kuoharia jne jne... Ei kahdeksan vuotiaan ole tarkoituskaan saada tehdä kaikkea mitä äiti/isä saa.
meikkaa jo ekaluokkalaisena, käyttää korkkareita, minihameita, napapaitoja ja toppeja. Tatuointi ja lävistyksetkin on tosi jees pikkutytöillä. Ja tottapuhuen pikkuisen voi jo tupakoida ja juoda alkoholia sekä seurustella poikien kanssa...
Sairas arvomaailma joillakin. jos alaluokkalainen tekee samoja asioita kuin teinit, mitä tekee teininä? Jääkö mitään odotettavaa sille, että kasvaa isommaksi ja jopa aikuiseksi?
Lapset ei meikkaa. Koska lasten ei tarvi. Koska lapset ovat kauniita ja täydellisiä omana itsenään. Meikillä houkutellaan vastakkaista sukupuolta. Se on sen pohjimmainen tarkoitus. Olla kauniimpi, olla haluttavampi. 24 ei tätä näe, mutta aika moni muu näkee sinun lapsesi välittävän tätä viestiä.
nainen houkuttelee miehiä, siksi nainen on peitettävä. aika moni näkee tämän, ikävää että suomessa ei ole huntupakkoa
sulla on kyllä saastainen mieli
niin mitä ajattelet? Että jos joku näkee siinä jotain houkuttavaa, niin johan on saastainen mieli??? Naisten hunnutus ei liity siihen että LAPSI ei saisi meikata!!!
Sinä ehkä tarttet meikkiä näyttääksesi hyvältä.
Olet varmaan niitä, jotka ei meikkaa koska on jo mies eikä tartte "tyrkyttää" itseään. ;)
Tottakai juhliin mennään kauniina!
Laitetaan mekko, kiharaa, nättiä kenkää. Miksi meikki on kirosana?
No joku kyllä haukkui kiharatkin ketjussa..
Ei lapsi halua meikkiä että joku HALUAA hänet vaan koska meikillä saa kauniin värisen luomen, huulet pinkiksi. MITÄ VIKAA SIINÄ ON?
Se, että äiti jää kakkoseksi?
Se on kuule ihan sun omaa mielen köyhyyttä miten sää näet jos lapsi, varhaisnuori 8- vuotias laittaa meikkiä rajotteella. Sinä sen pervouden asiassa näet!
Vaikka todellisuudessa ton ikänen lapsi haluaa laittautua niinkuin äiti/sisko.
Vastaa nyt: oletko itse halunnut ala-asteella laittaa meikkiä, puhtaasti koska olisi kiva jos olisi violettia luomiväriä ja äiti skitsoaa ettei se käy.
24
Kyllä tasa-arvon nimessä miehetkin pitää hunnuttaa jos tohon mennään!
Vaikka joku on kaunis niin onko ihminen semmonen olento joka vaan käy päälle ja raiskaa jos ei ole huntua suojana?
Kyllähän miehiäkin huumataan ja raiskataan. ;)
24
Minulla on lävistys navassa, tatuointi olkapäässä, on paljastavaa mekkoa ja paitaa (minulla on kauniit rinnat)!
Juon alkoholia, tupakoinnin olen lopullisesti dumpannut.
Tässä on KAKSI asiaa joita ihan laki säätelee: nautintoaineet. Tatuoinnit ja lävistyksetkään ei taas mene läpi lapselle.
Kyllä on asioita joita lapseni saa odottaa vuosia, mutta on asioita (meikki) joissa annan liekaa. En vaan näe meikissä pahaa, varsinkaan kun se ei ole pääsiäsmeikki. Plus kun yhdessä harjotellaan, keskustellaan ja hankitaan omia värejä niin ei mene ylilyönniksi isompana.
Ei meikki ole sairaus! Itseään saa pitää kauniina ja korostaa kauniita silmiään. Järkevästi, en minäkään mustaa luomiväriä anna laittaa... ;) Mutta se on kaukana pinkistä ja kiharasta!
Ei lähdetä 39 liiottelemaan! Näyttää olevan sulla taipumus; se on joko tai. Musta ja valkonen; meikkiä paljon tai ei yhtään!
24
Minä meikkaan, mikä vika siinä sitten on?
Sun ei tartte meikata, se on sun valinta. Kyllä minäkin koen itseni naiselliseksi ja uskon että olet itseesi tyytyväinen, en tajua miksi pidät mesot mitä muut tekee ulkonäöllään.
Minä tykkään laittaa väriä kotiäitinäkin, puhumattakaan juhlista! Minusta on normaalia että tytöt on kiinnostunut mitä siskot, äidit ja julkkikset tekee.
Kyllä tälläset ketjut kertoo vaan mammojen oman heikkouden, miten värien käyttö on niin kamalaa!
Ihme porukkaa.