9-10 -vuotiaidenne kotiintuloajat kesällä?
Kommentit (31)
Tyttären luokkakaveri oli parin vanhemman tytön kanssa meidän nurkilla hyppimässä. Asutaan ok-talossa joka on melkein kadussa kiinni, ja meillä makkarin ikkuna auki joten kuului äänet niinkuin olisi vieressä seissyt. No siitä en valita, oon tottunut ääniin, ja itse ollaan asuinpaikkamme valittu, ennen ei vain kukaan ole siihen pysähtynyt yöllä kovaan ääneen juttelemaan.. Ihmettelin että 10-vuotias saa olla siihen aikaan pihalla. On meitä moneen junaan...
Olin kasin aikaan kotona ja ysiltä sängyssä.
Miten tämä liittyy siihen että olisin enempi perheen kanssa jos nukkumaan menee ysiltä?
Meillä esikoinen on vasta 6- vuotias. Sisälle seittemältä ja nukkuun kasilta.
Muutaman vuoden päästä voidaan ajoissa tehdä hiukan joustoa.
Mikä haloo täälä on siitä että HUI KAMALA KUN LAPSI HERÄÄ AJOISSA?
Oletteko te jotain teinejä jokka haluaa nukkua itse kymppiin että "kelpaa"?
Meillä kaikki herää ennen kasia. Juu, ai kamalaa!!
Ja nukkumaan tilanteen mukaan. Yleensä viimeistään yhdeltätoista. Mutta kyllä meillä on joskus valvottu jopa kahteen, kun on ollut kaveri kylässä. Tämä siis kesälomalla, kouluviikoilla nukkumaan ysiltä tai kymmeneltä riippuen aamusta.
kotiintuloaika oli 19.00, jos oli läksyt tehty. Hyvällä syyllä sai olla 19.30 asti. Useampi kaveri saa ilmeisesti riekkua ties minne asti, mutta kyllä tuolla nuorisolla tuntuu unentarvetta olevan noin 9 tunnin verran per yö.
Klo 20 täytyi olla kotona. Sitten iltapala, iltapesut, iltasatu klo 21, nukkui 21.30. Herätys 7.30. Usein kyllä heräsi itse n 7.
Nyt kun kesäloma alkoi, ja viikonloppuisin muutenkin, kotiintuloaika 21, nukkumaan n 22. Ei niin tarkkaa. Pienemmätkin saa valvoa kymppiin, meillä koko kesä lomaa. Aamulla ei mihinkään kiirettä, heräillään 8-10 välillä.
ysiltä nukkumaan.
myös jos kavereita yökylässä?
yökyläilyt on tietenkin juttu erikseen, niistä ei kysytty.
Ennen 7 joka aamu?
Ennen 7 joka aamu?
Miten niin?
Eipä olla sellaisia vielä ajateltukaan..
Että siis olisi tarpeen jokin erillinen kotiintuloaika.
Me kun ulkoilemme pääasiassa yhdessä ja kun ulkoilee kavereiden kanssa niin eipä ole kaivannut ilta-ajan hyppimistä..
Poika täyttää syksyllä 9v.
että yöunille kävi tänäänkin ihan sippinä klo19.30, aamuisin herää siinä 06.30-07 aikaan.
-10-
Ennen 7 joka aamu?
Miten niin?
että yöunille kävi tänäänkin ihan sippinä klo19.30, aamuisin herää siinä 06.30-07 aikaan.
-10-
Herääkö koko perhe mielellään noin aikaisin?
Jos nukkumaan menee 21, niin nukahtaa kenties 21.15-21.30, ja herää vaikka kahdeksalta, iha normaali yöuni. Ajatteles, lapsetkin on yksilöitä ja toiset tarvitsevat enemmän unta kuin toiset. Pitääkö mun repiä se seiskalta sängystä kun sä "tiedät" että enempää unta ei tartte?
että yöunille kävi tänäänkin ihan sippinä klo19.30, aamuisin herää siinä 06.30-07 aikaan. -10-
Herääkö koko perhe mielellään noin aikaisin?
en ole siis ko. hlö, mutta ei meillä aikuisten tarvitse herätä jos lapset herää. Lueskelevat, puuhastelevat omiaan.
Nukkumaan menee yleensä klo 21-21.30 maissa. Olipa lomaa tai koulua.
Haluaa itse nukkumaan aika ajoissa, joten en kyllä estele :)
Jos nukkumaan menee 21, niin nukahtaa kenties 21.15-21.30, ja herää vaikka kahdeksalta, iha normaali yöuni. Ajatteles, lapsetkin on yksilöitä ja toiset tarvitsevat enemmän unta kuin toiset. Pitääkö mun repiä se seiskalta sängystä kun sä "tiedät" että enempää unta ei tartte?
niin varmaan herää jo ennen 7 joka aamu. Kun ei yleensä tuon ikäiset nuku yli 10 tunnin yöunia.
En todellakaan tarkoittanut, että pitää herätellä;) ihmettelin miksi pitää nukkua noin aikaisin, ja herätä aikaisin. Miksi ei voisi vähän myöhäistää nukkumaanmenoa. Olisi enemmän aikaa vanhemmillakin olla lapsen kanssa iltaisin.
ysiltä nukkumaan.