Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa raskaana ja en ymmärrä itseäni

Vierailija
05.06.2010 |

Olen siis raskauden ensimmäisellä kolmanneksella. Raskaus on toinen ja meillä siis jo yksi lapsi. Tämä vauva on kovasti toivottu. Tulin siis raskaaksi, mutta nyt oloni on ihan mahdoton. Minua ärsyttää kaikki, olen jotenkin omituisesti ahdistunut. Tunnen tyytymättömyyttä milloin mitäkin kohtaan ja toinen lapsi parkani saa kärsiä pahantuulisesta ja yrmeästä äidistä. Päässäni liikkuu ihan outoja ajatuksia. Halusin kovasti vauvaa ja nyt tuntuu välillä, että tämä on älytöntä ja kohtahan se kuolee jne. Sellainen selittämätön paha olo, jonka itsekin huomaan, mutta en yhtään ymmärrä syytä tai osaa etsiä lievitystä. Mitä ihmettä tämä on?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi iskeä jo raskausaikana hormonimuutoksista johtuen. Sinun kannattaisi puhua reilusti asiasta neuvolassa.

Vierailija
2/3 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jostakin, että alkuraskaudessa hormonit voisivat aiheuttaa jotakin tällaista? Minulla on niin kuin pahimman laatuinen PMS oireisto juuttunut päälle. Olen tosi itkuherkkäkin ja tietysti väsynyt. Haluaisin omaa rauhaa, mutta en kuitenkaan sitten saa levättyä, kun sitä saan. Juttelen neuvolassa asiasta. Onko kellään ollut sellaista hormonimyrskyä alussa? T. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmista nyt kuitenkin että syöt monipuolisesti eikä sinulla ole esim. omega-vajetta.

Itselläni menee aina raskauksissa mieli maahan mutta helpotusta olooni olen saanut kun olen alkanut popsimaan omega-lisää. En syö kalaa eli olen ajatellut mielialanvaihtelujen liittyvän jotenkin puutostiloihin. Vieläkin on siis aika ajoin mieli maassa ja "ylimääräistä" ärsyyntymistä ym mutta ei läheskään yhtä paljon kuin ennen.

Meilläkin erittäin toivottu kolmonen tulossa mutta silti välillä tulee ajatuksia että ei olisi pitänytkään lähteä tähän enään. Mutta hyvässä muistissa on kaksi muuta raskautta ja kyllä sitä mieli muuttuu kun vauvan saa syliinsä :)