Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä päälle tarhan kevätjuhlaan?

Vierailija
27.05.2010 |

Ensimmäistä kertaa olis tarhan kevätjuhla. Millaset vaatteet siellä tapaa olla lapsilla ja aikuisilla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina ollu juhlamekko tytöllä päällä.

Tänä vuonna oli parilla lapsella kyllä pohjanoteeraus pukeutumisessa.

pojalla oli kulahtanut gollegepaita & verskahousut

tytöllä oli hieman kulunut gollegeasu.

juhlat oli tosin aamulla,mut osihan noille ees jotain siistimpää vaatetta voinut laitta. Verskat ja geollegeasut eivät mielestäni ole juhlaan sopivia asuja.

Vierailija
2/19 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

farkut ja kauluspaita. Hassua kyllä olin ajatellut että olisi sellainen rennompi asu, ja sitten oli yksi juhlavammin pukeutuneista:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vertaa kunnioittaa lastensa juhlaa, että edes hieman panostavat pukeutumiseensa. Naisilla joku korukin luo jo juhlavaa vaikutelmaa, jos on muuten ns. toimistovaatteissa.

Vierailija
4/19 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on vähän tylsää, kun kerrankin olisi mahdollisuus opettaa lapsille pukeutumiskulttuuria.

vanhemmat oli ihan normaaleissa vaatteissa, ei edes siisteissä toimistovaatteissa kaikki, vaan osa jopa verkkareissa. LApsillakin aika tavalliset vaatteet. "Parhaiten pukeutuneilla" pojilla oli kauluspaita ja farkut, tytöillä arkisia mekkoja. Siis sellaisia, joissa varmaan muutenkin ovat päiväkodissa.

Vierailija
5/19 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sinnikkäästi laittanut lasten kevätjuhliin, siis illalla oleviin, nätin mekon ja korkkarit (itselleni, tytölle mekko toki myös), ja taas viime juhlissa totesin, että erotuin "hieman" siitä farkkumassasta.. Tuli tunne, että oli ylipukeutunut, vaikkei ollutkaan. Miksi juhlaa ei voi yhtään juhlistaa? Lapset oli kyllä puettu nätimmin, mutta aikuiset olivat jotkut jopa urheiluvaatteissa.

Minä en ymmärrä, miksi vanhemmat ei voi sen vertaa kunnioittaa lastensa juhlaa, että edes hieman panostavat pukeutumiseensa. Naisilla joku korukin luo jo juhlavaa vaikutelmaa, jos on muuten ns. toimistovaatteissa.

Vierailija
6/19 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sinnikkäästi laittanut lasten kevätjuhliin, siis illalla oleviin, nätin mekon ja korkkarit (itselleni, tytölle mekko toki myös), ja taas viime juhlissa totesin, että erotuin "hieman" siitä farkkumassasta.. Tuli tunne, että oli ylipukeutunut, vaikkei ollutkaan. Miksi juhlaa ei voi yhtään juhlistaa? Lapset oli kyllä puettu nätimmin, mutta aikuiset olivat jotkut jopa urheiluvaatteissa.

Minä en ymmärrä, miksi vanhemmat ei voi sen vertaa kunnioittaa lastensa juhlaa, että edes hieman panostavat pukeutumiseensa. Naisilla joku korukin luo jo juhlavaa vaikutelmaa, jos on muuten ns. toimistovaatteissa.

että hyväkuntoiset aikuiset istuvat lattialla, vanhukset ja raskaana olevat tuoleilla. Joten miehellä oli irtotakki ja housut, minulla farkut ja tunika. Lapsella oli kesämekko, juhlakengät ja nilkkasukat.

Vierailija
7/19 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö: juhlava valkoinen t-paita, juhlahame, pitsipolvisukat

poika: vaaleat suorat housut, kauluspaita

äiti: suorat housut, juhlava paitapusero

isä: suorat housut, kauluspaita

sisällä ollaan

Vierailija
8/19 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö: juhlava valkoinen t-paita, juhlahame, pitsipolvisukat

poika: vaaleat suorat housut, kauluspaita

äiti: suorat housut, juhlava paitapusero

isä: suorat housut, kauluspaita

sisällä ollaan

Vierailija
9/19 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli valkoiset farkut ja keväinen toppi ja ohut neule.

Miehellä suorat housut ja kesäinen lyhythihainen kauluspaita.

Vierailija
10/19 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilla ihan perussiistit vaatteet, ei tarvi olla mitään juhlapukuja.

Vierailija
11/19 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isukilla sammarit ja rento paitis,mulla farkkuhame ja pellavapaita,pojalla uudet muotifarkut ja sinen kauluspaita.

Pojilla näkyi olevan aika perusvaatetta päällä,tytöillä rimpsua ja kimallusta

Vierailija
12/19 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tulevat siisteissä työvaatteissaan, mutta lapsen asu on päättämättä. Vaihtoehtona on muutama mekko, mutta lapsi on sitten samat vaatteet päällään loppupäivän, joten päädyn todennäköisesti kivaan kesämekkoon, ei kovin juhlavaan, vrt. häihin tms. sopivaan.

Vierailija
13/19 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe oli vähän kuin riikinkukot kanalaumassa tarhan kevätjuhlassa. Eikä meilläkään ollut kovin juhlallisia vaatteita: miehellä kauluspaita ja mustat farkut, minulla pellavahame ja -jakku. Aivan käsittämätöntä, minkälaisissa vaatteissa ihmiset kehtaavat tulla juhlaan! Likaisissa työvaatteissa (siis sellaisissa oikein työmiehen vaatteissa, ei missään toimistotyövaatteissa), nuhjuisissa t-paidoissa ja collegehousuissa. Ei voi ymmärtää...

Lapsista suurimmalla osalla sentään oli siistit, arjesta poikkeavat vaatteet, mutta oli muutamalla samoja trikoomekkoja kuin mitä päivittäin käyttävät. Ei voi olla rahakysymys, kun kirpparilta saa kivoja, lähes käyttämättömiä juhlamekkoja todella halvalla. Lasten juhlaa ei vaan arvosteta niin, että viitsittäisiin pukeutua asianmukaisesti.

Vierailija
14/19 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tiedossa lattialla istumista tai juhlat ulkona, silloin pukeudutaan sen mukaan. Mutta nämä kokemukset ovat siis ihan "perinteisistä" juhlista, joissa kyllä on tuolit vieraille, jopa sisaruksille penkit.

Tuntuu höntiltä tuntea itsensä "riikinkukoksi" (kuten joku osuvasti kuvaili :) jos laittaa vähänkin juhlavampaa päälle. Eikä siis mitään iltapukuja tms. kuitenkaan.

13

Meillä kerrottiin

että hyväkuntoiset aikuiset istuvat lattialla, vanhukset ja raskaana olevat tuoleilla. Joten miehellä oli irtotakki ja housut, minulla farkut ja tunika. Lapsella oli kesämekko, juhlakengät ja nilkkasukat.

Vierailija
15/19 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saivat poikkeuksellisesti pitää juhlakengät eskarissa sisällä, kunhan pohjat oli puhtaat. Eskariopen mielestä "juhlaan ei tarvitse mitään tossuja vaihtaa, jos kerran on juhlakengissä tulleet" :)

Vierailija
16/19 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli suorat housut ja valkoinen paita, mutta lähinnä siksi että se oli tullut suoraan töistä (muilla isillä tuntui olevan farkkuja).

Pojalla oli khakihousut ja valkoinen kauluspaita (mutta ei olisi tarvinnut, osa pojista oli ihan verkkareissakin), tytöllä oli juhlava pitsimekko (jollaista se käyttäisi joka päivä jos vain saisi).

Vierailija
17/19 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä puetaan päiväkodin kevätjuhlaan? Kurahousut, bikinit, keittiöessu olisivat ainakin erottuvia vaihtoehtoja. Ollaanko me todella näin uusavuttomia jo, että tätäkin täytyy kysyä?

Vierailija
18/19 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä taaskaan sää sallinut, näin viime vuonnakin, nätit kesämekot ja paitapuserot jäi tuulitakkien alle. No nostattelihan ne varmaan esiintyjien tunnelmaa sielläkin.

Vierailija
19/19 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa suositeltiin yhtenäistä vaatetusta kaikille.

Tytöt: Juhlameķko & korkkarit tai ballerinat

Pojat: Juhlameķko & korkkarit tai ballerinat

Äidit: Juhlameķko & korkkarit tai ballerinat

Isät: Juhlameķko & korkkarit tai ballerinat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi