Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: kuuluuko mielestänne suomalaiseen juhlaperinteeseen

Vierailija
05.06.2010 |

juhlia myös ammattikoulusta valmistumista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ylioppilas on saavuttanut? Ei käytännössä yhtään mitään. Mutta ammattikoulusta valmistunut on valmistunut joksikin = ammattiin.

Vierailija
2/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun mä olen kirjoittanut ylioppilaaksi eli 1989 se ei oikein vielä kuulunut. Amiksesta valmistuvia ei pidetty silloin oikein minään, eikä kyllä kauppaoppilaitoksesta valmistuneitakaan.

*Kääkän pohdintaa*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulusta tai kauppaoppilaitoksesta valmistuvat opiskelijat valmistuvat ammattiin. Ylioppilaalla ei ole vielä mitään!

Vierailija
4/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään hohdokasta.

Vierailija
5/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulusta tai kauppaoppilaitoksesta valmistuvat opiskelijat valmistuvat ammattiin. Ylioppilaalla ei ole vielä mitään!

Vierailija
6/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylioppilas ei pääse opiskelemaan, niin hän ei ole saavuttanut edes sitä opiskelupaikkaa, saati ammattia!

Vierailija
7/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on ammatti! Lukiolla ei oikeasti nykyään tee mitään. Siitä saa ainoastaan lisäpisteitä.

Vierailija
8/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mäkin valmistuin niin ei amiksen/kauppiksen porukat juhlineet mitenkään.Mutta onneksi nykyään juhlivat!!

Malja kaikille tänään valmistuneille/lakin saaneille!!

Vierailija
9/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei?

Vierailija
10/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin samana päivänä merkonomiksi, kun serkkuni sai yo-lakin. Itse valmistuin erinomaisin arvosanoin ja työpaikka oli odottamassa. Serkun yo-todistusessa ei ole kehumista, edelleen on pelkkä yo. Itse olen valmistunut tuon jälkeen vielä sairaanhoitajaksi. Serkku tekee pätkätöitä, mitä sattuu tarjolla olemaan. Muistan, miten isovanhempani aina kehuivat, kun XX kirjoitti SENTÄÄN ylioppilaaksi, mutta Y:stä tuli VAAN merkonomi!

Vierailija
11/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä kaikkien tutkintojen suorittaminen on juhlan arvoista. Ammattitutkinnon siinä missä ylioppilastutkinnonkin.

Vierailija
12/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ylioppilas on saavuttanut? Ei käytännössä yhtään mitään. Mutta ammattikoulusta valmistunut on valmistunut joksikin = ammattiin.

Eihän moniin kouluihin ole ilman lukiopohjaa nykyäänkään asiaa. Tai ei niissä ainakaan pärjää ilman lukiopohjaa.

Vierailija
13/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota sä et ole vieläkään, vaikka kuinka kiukuttelet täällä.

Vierailija
14/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon sitä mieltä, että aina valmistumista kuuluu juhlia. Meidän perheessä ainakin on niin tapana ollut! Ja on tosi kiva juttu. Onhan siitä kiva saada tunnustusta, että on jotain saavuttanut.

Vierailija
15/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kirjoitin ylioppilaaksi ja äiti järjesti suku juhlat, koska sehän oli siihen aikaan tapana ja sitä myös arvostettiin todella.

kolmen vuoden päästä valmistuin ylioppilaaksi. järjestin itse pienetjuhlat pienessä vuokra-asunnossani ja äiti arvosti myös tätä.

pari vuotta sitten pikku veljeni valmistui amiksesta autopuolelta. äiti olisi järjestänyt juhlat mutta veljeni ei halunnut.

kumpikaan vanhemmistani ei ole ylioppilas ja arvostaa myös ammattikoulua.

Vierailija
16/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sillä mitään väliä, mikä kuuluu "suomalaiseen juhlaperinteeseen"? Minusta saa juhlia sitä, mitä itse haluaa juhlistaa, kuului se perinteeseen tai ei. Ja jostakinhan ne perinteetkin ovat aikoinaan alkaneet, eli uusiakin perinteitä voi luoda.

Vierailija
17/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joutunut julkisesti osoittamaan osaamisensa kuten ylioppilaat.

Kunhan ammattikouluihin tulee yhteiset päättökokeet ja sieltä valmistuvan täytyy myös osata jotain, niin palataan asiaan.

Vierailija
18/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta PERINNE se ei ole.

Vierailija
19/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sellaisia tyypillisiä kouluttamattomia ihmisiä, joille yo-tutkinto on jotain ihmeen loistokasta, koska eivät edes tiedä mitä se sisältää. Itse en omaan yo-tutkintooni hirveästi joutunut panostamaan.

Vierailija
20/21 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kuule 22 pitää tehdä sellanen ku päättätyö. kuuluu kirjallinen ja käytännön osuus ja se pitää tehdä ihan itse alusta loppuun. ja tämän lisäksi tehdään myös pitkin sitä kolmea vuotta näyttöjä ja jos näitä ei saa hyväksytysti läpi ei saa papereitakaan.

kyllä ammattiin valmistuvat ansaitsevat juhlansa siinä kuin ylioppilaatkin.

onnea vaan kaikille valmistuneille ja kirjoittaneille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi